ایام نوروز؛ بهترین زمان برای انتقال فرهنگ و هویت بومی
کد خبر: 3875261
تاریخ انتشار : ۱۰ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۵:۴۹

ایام نوروز؛ بهترین زمان برای انتقال فرهنگ و هویت بومی

گروه شهرستان‌ها ــ معاون برنامه‌ریزی و امور عمرانی فرمانداری کاشمر، گفت: ایام نوروز که شاهد حضور مسافران بسیاری به شهرستان کاشمر هستیم، بهترین زمان برای انتقال فرهنگ و هویت بومی منطقه است.

پوششی/// ایام نوروز بهترین زمان برای انتقال فرهنگ و هویت بومی استبه گزارش ایکنا از خراسان رضوی مهدی‎ نایه‌در، معاون برنامه‌ریزی و امور عمرانی فرمانداری کاشمر، امروز 10 بهمن‌ماه در جلسه ستاد اجرایی هماهنگی خدمات سفر که در محل فرمانداری این شهرستان برگزار شد، اظهار کرد: کاشمر همه ساله در ایام تعطیلات نوروز جزء شهرستان‌هایی است که از نظر مسافران گذری و افرادی که به مقصد این شهرستان می‎آید، پذیرای خیل عظیمی از مسافران است.

وی بیان کرد: با توجه به اینکه شهرستان کاشمر پیشینه بسیار غنی در تولیدات صنایع‌دستی دارد، می‎طلبد در این خصوص نمایشگاه‎هایی در محل زیارتگاه شهید مدرس و امام‌زادگان نیز همزمان با ایان تعطیلات نوروز برپا شود.

معاون برنامه ریزی و امور عمرانی فرمانداری کاشمر، اظهار کرد: نشاط اجتماعی از نیازهای ضروری جامعه مدرن و امروزی محسوب می‎شود، باید برای ایام نوروز برنامه‌ریزی دقیثی داشت و تلاش نمود تا در این ایام فرهنگ منطقه به خوبی و درستی انتقال پیدا کند.

کاشمر تاریخ غنی و دیرینه‎ای در آیین‎های نوروز دارد

در ادامه این جلسه، رضا یوسفی رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان کاشمر خاطرنشان کرد: به رغم اینکه در ابتدای امسال شاهد بارش شدید باران و سیل در منطقه بودیم و ورود مسافران کاهش داشت، اما میزان ماندگاری مسافران در شهرستان به خاطر وجود زیرساخت‎های تازه تاسیس اقامتگاه‎های بوم‌گردی و رویدادهایی که برگزار شد افزایش یافته بود.

وی عنوان کرد: در نوروز امسال 47 هزار و 417 نفر شب اقامت را در شهرستان داشتیم که نسبت به سال قبل افزایش 12درصدی داشت، همچنین برگزاری 30 برنامه نوروزگاه در کاشمر تاثیر بسیار خوبی در افزایش ماندگاری مسافران داشت.

یوسفی با بیان اینکه نوروزگاه‎ها فرصتی مناسب برای معرفی آداب و رسوم شهرستان کاشمر به مسافران هستند، افزود: شهرستان کاشمر تاریخ غنی و دیرینه‎ای در آیین‎های نوروز دارد که باید به درستی به مسافران معرفی شود.

آمادگی بقاع متبرکه دومین شهر زیارتی خراسان رضوی برای پذیرایی از زائران

در این جلسه حجت‌الاسلام حسین نیساری رئیس اداره اوقاف و امور خیریه کاشمر خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه کاشمر دومین شهر زیارتی خراسان رضوی است، آمادگی کامل برای پذیرایی از زائران در بقاع متبرکه را داریم.

وی با بیان اینکه به زودی بازسازی زائرسراری امامزاده سید مرتضی(ع) به پایان می‎رسد، افزود: با توجه به اینکه تا زمان نوروز زمان نداریم سردرب ورود امامزاده سیدحمزه از سمت خیابان خرمشهر باید اصلاح شود.

نیساری همچنین بر احیاء درخت سرو کهن سال امام‌زاده سید حمزه(ع) که در حال خشک شدن است، تاکید کرد.

در این جلسه همچنین محمد یعقوبی، مدیر زیارتگاه شهید مدرس(ره) تصریح کرد: ستاد داخلی تسهیلات نوروزی زیارتگاه شهید مدرس در اوایل اسفندماه تشکیل و تمهیدات لازم برای پذیرایی از زائرین و مجاورین در محل زیارتگاه اندیشیده می‎شود.

وی افزود: در حال حاضر 22 واحد اتاق، مهمانسرا و سوئیت مجهز برای ایام نوروز جهت مسافران آماده شده و برنامه متنوع فرهنگی در این ایام خواهیم داشت.

یعقوبی تصریح کرد: هرشب ایستگاه نوروز آسمانی ویژه کودکان و جوانان در محل زیارتگاه شهیدمدرس برای مسافران برگزار می‌شود، همچنین موزه نیز به صورت رایگان به ارائه خدمات خواهد پرداخت.

در این جلسه بر تشکیل کمیته‎های فرعی ستاد اجرایی هماهنگی خدمات سفر در مراکز بخش تاکید شد.

انتهای پیام
captcha