مشارکت 50 درصدی مردم کاشمر، خلیل‎ آباد و بردسکن در انتخابات
کد خبر: 3880443
تاریخ انتشار : ۰۲ اسفند ۱۳۹۸ - ۲۲:۰۸

مشارکت 50 درصدی مردم کاشمر، خلیل‎ آباد و بردسکن در انتخابات

رییس مرکز حوزه انتخابیه کاشمر، خلیل آباد و بردسکن گفت: تاکنون و همزمان با دوم اسفندماه یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی بالغ بر 50 درصد واجدین شرایط حوزه انتخابیه کاشمر، خلیل‎آباد و بردسکن پای صندوق‎های رأی رفته‎اند.

50 درصد مردم حوزه انتخابیه کاشمر، خلیل‎آباد و بردسکن پای صندوق‎های رأی رفتندبه گزارش ایکنا از خراسان رضوی، مسلم ساقی، رییس مرکز حوزه انتخابیه کاشمر، خلیل آباد و بردسکن شامگاه  دوم اسفندماه در نشست خبری با خبرنگاران اظهار کرد: یکی از اصولی که در انتخابات پیگیر آن بودم موضوع اصل شفافیت بوده است، در حوزه اجرا هیچ مورد محرمانه‎ای نداریم، مگر اینکه قانون به ما تکلیف کرده باشد که موردی محرمانه و حق انتشار آن را نداریم.


وی بیان کرد: از زمان تشکیل ستاد اجرایی انتخابات همه تمهیدات و تدابیر لازم اتخاذ گردید و نقاط قوت و ضعف دوره‎های قبل انتخابات آسیب شناسی گردید و تمامی امکانات سخت‌افزاری و نرم‌افزاری که برای انتخابات نیاز بوده پیش‌بینی کردیم.


فرماندار کاشمر با بیان اینکه تمام تاکید ما برقانون‎مداری، مر قانون و اصل بی‎طرفی و شفافیت بوده است، عنوان کرد: از 34 نفری که داوطلب انتخابات یازدهمین مجلس شورای اسلامی بودند، پس از استعلام و تائید نهایی از سوی شورای نگهبان تائید صلاحیت 27 نامزد اعلام گردید و 23 بهمن‎ماه برابر قانون آگهی آن نیز منتشر گردید.


ساقی عنوان کرد: در این دوره از انتخابات نسبت به دوره‌های گذشته 5 شعبه ثابت اضاف و شعبات سیار را در همه حوزه‎ها کاهش دادیم که به تائید مرکز حوزه انتخابیه رسید و در نهایت 227 شعبه مورد تائید و تصویب هیات اجرایی مرکز حوزه انتخابیه قرار گرفت.


وی بیان کرد: با آغاز تبلیغات تمامی مصادیق مجاز و غیرمجاز تبلیغاتی به نامزدها و مسئولان ستادهای تبلیغاتی عنوان شد و خوشبختانه با تدابیر اتخاذ شده در ایام تبلیغات هیچ گونه مشکلی میان نامزدها و حامیان آنها نداشتیم.


فرماندار کاشمر مطرح کرد: با پایان زمان انتخابات مسئولان ستادها مکلف شدند تمامی آثار تبلیغاتی را از اطراف شعبه‎های اخذ رأی جمع آوری کنند، در غیر این صورت از ساعت 12 شب به بعد توسط کمیته امحاء اقدامات لازم صورت می‎گرفت اما مستند و صورت تجلسه می‎شد و به حوزه قضایی ارسال می‌‏شد.


ساقی ادامه داد: تمامی اقلام مورد نیاز شعبه‎های اخذ رأس ساعت 5.30 دقیقه صبح امروز توزیع گردید، تاکنون در کل حوزه انتخابیه 50 درصد واجدین شرایط حوزه انتخابیه کاشمر، خلیل‎آباد و بردسکن رأی خود را به صندوق‎ها انداخته‎اند.


وی بیان کرد: بیشترین میانگین سنی که تاکنون به پای صندوق‎های رأی رفته‎اند بین 35 تا 45 سال بوده همچنین میزان حضور بانوان و آقایان با یکدیگر برابر است.


فرماندار کاشمر ادامه داد: هر گزارشی که مبنی بر تخلفات انتخاباتی اعلام شود بلافاصله اقدامات لازم صورت می‌گیرد، همچنین اگر خودرویی با الصاق عکس نامزدی در سطح شهر تردد کند توقیف خواهد گردید.


وی افزود: مامورانی از سوی خود من انتخابات شدند که به طور محسوس و نامحسوس در سطح شهر و محل شعب نسبت به کسانی که اقدام به خرید و فروش رأی و یا اخلال در امر برگزاری انتخابات و یا رعب و وحشت و... ‎کنند را شناسایی و رسیدگی لازم به صورت قانونی در محل صورت گیرد.


ساقی تاکید کرد: براساس مصوبه شورای تامین زمان شمارش آراء هرگونه تجمع مقابل فرمانداری و ستادها ممنوع و مسئولان ستادها نیز حق اعلام هیچ گونه آماری را ندارند.


فرماندار کاشمر با بیان اینکه در کل حوزه انتخابیه 227 شعبه پیش‌بینی شده که 100 شعبه در شهرستان کاشمر، 83 شعبه در بردسکن و 44 شعبه در خلیل‎آباد است، گفت: بیش از دو هزار نفر دست‌اندرکار این دوره از انتخابات هستند.

 

انتهای پیام
captcha