ورود هشت طرح ابتکاری پژوهشگران خراسان رضوی به چرخه تولید
کد خبر: 3886110
تاریخ انتشار : ۲۷ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۴:۴۵

ورود هشت طرح ابتکاری پژوهشگران خراسان رضوی به چرخه تولید

مسئول سازمان بسیج علمی، پژوهشی و فناوری سپاه امام رضا (ع) با اشاره به اینکه از ابتدای سال ۹۸، ۳۳ طرح ابتکاری توسط پژوهشگران استان نوآوری شده است، گفت: هشت طرح از این تعداد طرح‌ها وارد چرخه تولید شده است.

ورود هشت طرح ابتکاری پژوهشگران خراسان رضوی به چرخه تولیدمحمودرضا کفاش، مسئول سازمان بسیج علمی، پژوهشی و فناوری سپاه امام رضا(ع) در گفت‌وگو با ایکنا از خراسان رضوی اظهار کرد: در هشت سال اخیر 150 طرح از اختراعات تنها در حوزه بسیج علمی در سطح استان به ثبت رسیده است.

وی افزود: از ابتدای سال جاری تاکنون 33 طرح ابتکاری توسط پژوهشگران خراسان رضوی نوآوری شده است که از این تعداد هشت طرح تولیدی محصول محور وارد چرخه تولید شده است.

مسئول سازمان بسیج علمی، پژوهشی و فناوری خراسان‌رضوی عنوان کرد: سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در هر دوره و زمانی به فراخور مقتضیات آن دوره اقدامات مناسبی را انجام داده است و در برهه کنونی انجام فعالیت‌هایی متناسب با اقتصاد مقاومتی و کسب و کار‌های دانش بنیان جزو اولویت‌های سپاه است.

کفاش اظهار کرد: حمایت از طرح‌هایی که نوآور و محصول محور و شرایط تجاری سازی داشته باشند در اولویت این سازمان است و این گونه طرح‌ها مورد حمایت قرار می‌گیرند.

مسئول سازمان بسیج علمی، پژوهشی و فن آوری خراسان‌رضوی به حمایت‌ها و تسهیلات این سازمان از طرح‌های نوآور و محصول‌محور اشاره و بیان کرد: این حمایت‌ها در چند بخش مختلف صورت می‌گیرد. این سازمان از محصولی حمایت می‌کند که نوآور باشند و قابلیت تولید داشته باشند و به سمت تجاری سازی بروند و اشتغال ایجاد کنند.

حرکت به سمت اقتصاد دانش‌بنیان

وی گفت: براساس رهنمود‌های مقام معظم رهبری در افق 1404 کشور باید به سمت اقتصاد‌های دانش‌بنیان پیش برویم و تولید داخلی رونق گیرد و به همین دلیل سعی و تلاش ما براین است که بتوانیم با حمایت‌های خود از شرکت‌های دانش‌بنیان به رشد و پویایی کشور کمک کنیم.

کفاش از پذیرش طرح‌های و ایده‌های جدید در این سازمان خبر داد و بیان کرد: پژوهشگران در این حوزه برای ارائه طرح‌های جدید تا سقف 50 میلیون تومان تسهیلات و 15 میلیون تومان از کمک بلاعوض نیز برخوردار می‌شوند.

انتهای پیام
captcha