مرحوم اکبرزاده خود را بدون امام حسین(ع) هیچ می‌دانست
کد خبر: 3889606
تاریخ انتشار : ۱۸ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۳:۴۴

مرحوم اکبرزاده خود را بدون امام حسین(ع) هیچ می‌دانست

یک مداح اهل بیت(ع) در مشهد گفت: مرحوم اکبرزاده با توجه به اینکه ارادت خاصی به امام حسین(ع) داشت، همیشه می‌گفت که اگر مرا منهای امام حسین(ع) کنید، هیچ هستم.

مرحوم اکبرزاده خود را بدون امام حسین(ع) هیچ می‌دانستعلیرضا قانع، مداح اهل بیت(ع) در مشهد، در گفت‌وگو با ایکنا از خراسان رضوی، اظهار کرد: مرحوم اکبرزاده همیشه توصیه‌هایی زیادی به شاگردان خود داشت، اما یکی از مهم‌ترین تأکیداتی که ایشان همیشه داشت این بود که غرور نباید هیچگاه دامن‌گیر یک مداح اهل‌بیت(ع) شود؛ چرا که ما هرچه داریم از آن بزرگواران است و بدون آن‌ها هیچ هستیم.

وی افزود: اما این در حالی است که متأسفانه امروزه تا حدودی این مقوله به چشم می‌خورد و این غرور کاذب دامن‌گیر برخی از مداحان ما شده است.

این مداح اهل‌بیت(ع) افزود: نکته‌ دیگری که همیشه به شاگردان خود تأکید داشت، این بود که اگر روزی به جایی رسیدید و با خود فکر کردید که برای خودت کسی هستید، آنجا نقطه شکست شماست و با توجه به اینکه ارادت خاصی به امام حسین(ع) داشت، خود را منهای امام حسین(ع) هیچ می‌دانست.

قانع با اشاره به توصیه‌هایی که در حوزه کاری به شاگردان خود داشت نیز گفت: قانونی که مرحوم اکبرزاده در جلسات خود داشت این بود که به شاگردان خود توصیه و تأکید داشت که آن‌ها باید شعر را از حفظ می‌خواندند؛ لذا براساس تأکیداتی که ایشان بر روی این موضوع می‌کرد، باعث شد که همگی در طی این جلسات شعرهای زیادی را حفظ کنیم تا بتوانیم بر روی این امر تسلط کافی داشته باشیم و در هر مجلسی که حضور یافتیم بتوانیم متناسب با شان آن ائمه بزرگوار مداحی کنیم.

این مداح اهل‌بیت(ع) در مشهد تأکید کرد: همچنین همیشه بر روی این موضوع تأکید داشت که شعرهایی که می‌خوانیم باید سنگین و دارای بار معنایی باشد و معتقد بود که اگر کسی نتواند حس و معنای شعری که می‌خواند را درک کند قطعاً شنونده هم نمی‌تواند بار معنایی آن ‌را درک کند.

وی بیان کرد: از این رو می‌توان گفت که اگر تأکیدات و توصیه‌های ایشان نبود، هیچ یک از ما این کار را انجام نمی‌دادیم و شعرهای زیادی را حفظ نمی‌کردیم و حتی گاها هم پیش می‌آمد که اگر یکی از شاگردان، شعری را از روی برگه و یا کتاب می‌خو‌اند به او تذکر می‌داد.

قانع تصریح کرد: بر همین اساس ما نیز با حفظ کردن شعرهای زیادی، توانستیم از آمادگی بیشتری برخوردار شویم و بر روی کار خود نیز تسلط کافی را داشته باشیم و به همین جهت می‌توانم بگویم که موفقیت خود را مدیون تأکیدات و توصیه‌های ایشان می‌دانم.

این مداح اهل‌بیت(ع) بیان کرد: از این رو بزرگترین درسی که من از مرحوم اکبرزاده آموختم این بود که هر مداحی لازم است که همیشه حافظه شعری بالایی و همچنین آمادگی کافی داشته باشد تا بتواند در مجالس مختلفی که برای ولادت و یا شهادت امام بزرگواری برگزار می‌شود، متناسب و با شان آن حضرت کار خود را ارائه دهد.

وی اظهار کرد: در واقع مرحوم اکبرزاده زمانی خوشحال می‌شود که ببیند شاگردانی را که تربیت کرده، توصیه‌ها و تأکیدات او را عمل می‌کنند و در رفتار خود آن‌ها را نشان می‌دهند.

انتهای پیام
captcha