نجات فرزند جانباز از اعدام و برخورداری کودک یتیم از حقوق نمایندگی مجلس
کد خبر: 3909950
تاریخ انتشار : ۲۲ تير ۱۳۹۹ - ۱۱:۱۹

نجات فرزند جانباز از اعدام و برخورداری کودک یتیم از حقوق نمایندگی مجلس

۲۱ تیرماه برای خانواده‌های قاتل و مقتول در زندان سبزوار روزی به یاد ماندنی شد. روزی که فرزند یک جانباز دوران دفاع مقدس از طناب دار نجات یافت و با انفاق و بخشش نماینده مردم دیار سربداران در مجلس شورای اسلامی، فرزند یتیمی دارای حقوق نمایندگی مجلس شد.

نجات فرزند جانباز از اعدام و برخوردار شدن کودک یتیم از حقوق نمایندگی مجلس

بهروز محبی نجم‌آبادی، نماینده مردم شهرستان‌های سبزوار، خوشاب، جوین، جغتای، ششتمد و داورزن در مجلس شورای اسلامی، در گفت‌وگو با ایکنا از خراسان رضوی، با بیان اینکه صبح 21 تیرماه وقتی به زندان سبزوار رسیدم وضع خاص و بغرنجی بود، اظهار کرد: در یک طرف خواهران، مادر و پدر قاتل جوان که از جانبازان دوران دفاع مقدس است در حال گریه و زاری بودند و در طرف دیگر مادر و فرزند یتیمی بودند که چشم انتظار اجرای عدالت و حکم قصاص ایستاده بودند.

وی ادامه داد: برای رضایت گرفتن از خانواده مقتول تلاش زیادی صورت گرفته بود، اما رضایتی حاصل نشد و باید پیشنهادی مطرح می‌شد که بتواند رضایت یتیم 12 ساله، مادرش و خانواده مقتول را جلب کند و طناب‌ دار را از سر جوان قاتل خارج کند. با گذشت از بخشی از حقوق خودم، پیشنهاد دادم تا زمانی که زنده هستم، بخشی از حقوق دریافتی من از هر کجا که برقرار است، تقدیم به این یتیم شود، در حال حاضر بخشی از حقوق نمایندگی مجلس تقدیم این یتیم خواهد شد.

نماینده مردم دیار سربداران در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه با این پیشنهاد خانواده مقتول موافقت کردند و جوان حدوداً 27 ساله از اعدام نجات یافت، تصریح کرد: با خروج طناب دار از گردن فرزند جانباز دوران جنگ تحمیلی از سوی مسئولان فرصتی یک ماهه تعیین شد تا اقدامات قانونی برای تهیه مبلغ دیه از طرف خانواده قاتل و ثبت اقدامات قانونی برای اهدای بخشی از حقوق خودم به‌صورت ماهیانه به این خانواده یتیم انجام شود. زمان اصلی وقوع قتل در این پرونده به حدود شش 6 سال قبل بازمی‌گردد.

انتهای پیام
captcha