برنامه 30 ساله سپاه کرج به‌خاطر کرونا لغو شد
کد خبر: 3918150
تاریخ انتشار : ۰۱ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۳:۰۲

برنامه 30 ساله سپاه کرج به‌خاطر کرونا لغو شد

معاون فرهنگی سپاه کرج با بیان اینکه برگزاری مراسم محرم در محیط‌های مسقف ممنوع است، گفت: مراسمی که ۳۰ سال همزمان با آغاز ماه محرم توسط سپاه کرج برگزار می‌شد، امسال به‌دلیل رعایت پروتکل‌های بهداشتی لغو شد.

برنامه 30 ساله سپاه کرج به‌خاطر کرونا لغو شد

سید روح‌الله فضلی، معاون فرهنگی سپاه کرج در گفت‌وگو با ایکنا از البرز، با تسلیت ایام شهادت امام حسین(ع) و یارانش در خصوص برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته برای برگزاری مراسم ماه محرم در این شهرستان اظهارکرد: هرساله همزمان با فرارسیدن ایام عزای حسینی برنامه‌های مختلفی در کرج اجرا می‌شد که امسال این برنامه‌ها به دلیل شیوع بیماری کرونا متفاوت‌تر برگزار می‌شود.
وی گفت: با توجه به تاکیدات مقام معظم رهبری مبنی بر اجرای برنامه‌های محرم مطابق با تصمیمات ستاد مقابله با ویروس کرونا، برنامه‌ها برهمین اساس اجرا می شود لذا برگزاری مراسم زیارت عاشورا که 30 سال همزمان با ایام محرم، صبح‌ها در سپاه این شهرستان برگزار می‌شد به دلیل ممنوعیت برگزاری مراسم در محیط‌های مسقف لغو شد.
فضلی تصریح کرد: امکان برگزاری این مراسم در محیط باز وجود دارد اما به دلیل اینکه مراسم صبح‌ زود برگزار می‌شود برای جلوگیری از ایجاد مزاحمت برای منازل اطراف مراسم به طور کلی لغو شد.
این مسئول در ادامه به برنامه‌های دیگر سپاه کرج در ایام محرم اشاره کرد و گفت: مراسمی بعد از نماز مغرب و عشا در کانون شهید سبحانی و همچنین مراسمات محله‌ای توسط پایگاه‌های مختلف بسیج برگزار می‌شود.
معاون فرهنگی سپاه کرج با اشاره به اینکه از ظرفیت مدارس نیز برای برگزاری مراسم محرم نیز استفاده می‌شود، گفت: مقرر شد برای عدم ایجاد مزاحمت برای منازل، تمامی مراسم‌ها قبل از ساعت 11 شب تمام شود.

انتهای پیام
captcha