دفتر سرگذشت‌پژوهی شهدا و رزمندگان در قوچان افتتاح می‌شود
کد خبر: 3924012
تاریخ انتشار : ۳۰ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۰:۵۰

دفتر سرگذشت‌پژوهی شهدا و رزمندگان در قوچان افتتاح می‌شود

فرمانده سپاه ناحیه قوچان از افتتاح دفتر سرگذشت‌پژوهی شهدا و رزمندگان این شهرستان به‌مناسبت فرارسیدن چهلمین سالگرد دفاع مقدس خبر داد.

دفتر سرگذشت‌پژوهی شهدا و رزمندگان شهرستان قوچان افتتاح می‌شودبه گزارش ایکنا از خراسان رضوی، سرهنگ علی زرقانی، فرمانده سپاه ناحیه قوچان روز گذشته، 29 شهربورماه در نشست خبری با اصحاب رسانه که به‌مناسبت فرارسیدن چهلمین سال دفاع مقدس در دفتر فرماندهی برگزار شد، گفت: برنامه‌های گرامیداشت چهلمین سالگرد دفاع مقدس هم‌راستا با برگزاری کنگره شهدا و یادواره 737 شهید شهرستان قوچان برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه هشت سال دفاع مقدس به برکت رشادت‌ها و شهادت‌ها منجر به پیروزی حق بر باطل شد، اظهار کرد: هدف ما تبیین معارف، آرمان‌ها و حفظ ارزش‌ها و ترویج ایثار و شهادت و دستاوردهای دفاع مقدس در چهلمین سالگرد مقاومت، ایثار و خودباوری است.

زرقانی با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری و تأکید بر لزوم تقویت کشور، گفت: شعار محوری امسال برگرفته از فرمایش رهبری «ما قوی هستیم» انتخاب شد؛ چرا که با این گفتمان می‌توانیم در مقابل همه دشمنی و خباثت‌های دشمنان اسلام، انقلاب و کشور پیروز شویم.

وی بیان کرد: با توجه به شرایط حاکم بر جامعه در اجرای برنامه‌های گرامیداشت دفاع مقدس همچون عزاداران و محبان اهل‌بیت(ع) در دهه محرم پروتکل‌های بهداشتی و شیوه‌نامه‌هایی که در ستادهای شهرستانی و استانی مصوب شده‌اند، رعایت می‌شوند.

وی یادآور شد: 31 شهریورماه هر ساله رژه نیروهای مسلح در سطح شهرستان قوچان برگزار می‌شد که به دلیل شرایط امسال و شیوع ویروس کرونا این رزمایش در سطح کشور برگزار نمی‌شود برنامه‌ای به‌صورت کشوری تحت عنوان تجلیل از پیشکسوتان دفاع مقدس و به‌صورت مجازی با حضور رهبر معظم انقلاب در سراسر کشور برگزار می‌شود و بر همین اساس تعدادی از پیشکسوتان دفاع مقدس شهرستان قوچان جهت استماع سخنان رهبری و تجلیل از آنان به این برنامه دعوت می‌شوند.

فرمانده سپاه ناحیه قوچان از برگزاری تعدادی از برنامه‌های گرامیداشت چهلمین سالگرد دفاع مقدس به‌صورت مجازی خبر داد و افزود: بیش از 49 برنامه شاخص اجرایی برای این ایام در نظر گرفته‌ شده است که کلنگ‌زنی المان معراج شهدای قوچان، برگزاری مراسم آبروی محله ویژه‌برنامه گرامیداشت شهدای روستاهای «شهرکهنه»، «رضاآباد» و «هی هی»، افتتاح یادواره شهدای عشایری در اداره امور عشایری و افتتاح یادمان شهدای بانک مسکن، افتتاح مجموعه فرهنگی ورزشی شهید بابا رستمی سپاه ناحیه قوچان برخی از این برنامه‌هاست.

زرقانی گفت: برنامه «نور چشم آبادان» بزرگداشت امیر منوچهر کهتری فرمانده گردان 153 لشگر قوچان و برگزاری مسابقه کتاب‌خوانی شهید بابا رجب ویژه کارمندان ادارات و اقشار از جمله دیگر برنامه‌هایی است که در هفته دفاع مقدس برگزار می‌شود.

وی نام‌گذاری اتاق‌های اداری و کلاس‌های درس مدارس به نام یک شهید شهرستان قوچان در راستای یادواره 737 شهید شهرستان را از دیگر برنامه‌های هفته دفاع مقدس برشمرد و افزود: با همکاری آموزش‌وپرورش شهرستان مقرر شد از شبکه شاد برای آشنایی دانش‌آموزان و خانواده‌ها با شهدا استفاده شود.

فرمانده سپاه ناحیه قوچان از افتتاح دفتر سرگذشت‌پژوهی شهدا و رزمندگان این شهرستان به‌مناسبت فرارسیدن چهلمین سالگرد دفاع مقدس خبر داد و اظهار کرد: این دفتر واقع در مسجد جامع امام خمینی شهرستان قوچان به گردآوری خاطرات یادگاران دفاع مقدس می‌پردازد.

انتهای پیام
captcha