امضای تفاهم‌نامه میان مرکز بین‌المللی سمینارهای توسعه علوم جهان اسلام با مرکز آموزش عالی کاشمر
کد خبر: 3925674
تاریخ انتشار : ۰۶ مهر ۱۳۹۹ - ۱۴:۳۱

امضای تفاهم‌نامه میان مرکز بین‌المللی سمینارهای توسعه علوم جهان اسلام با مرکز آموزش عالی کاشمر

رئیس مرکز آموزش عالی کاشمر از انعقاد تفاهم‌نامه همکاری بین مرکز بین‌المللی همایش‌ها و سمینارهای توسعه پایدار علوم جهان اسلام با مرکز آموزش عالی کاشمر خبر داد.

تفاهم‌نامه همکاری مرکز بین‌المللی همایش‌ها و سمینارهای توسعه پایدار علوم جهان اسلام با مرکز آموزش عالی کاشمر به امضاء رسیدهادی معماریان، رئیس مرکز آموزش عالی کاشمر، امروز، 6 مهرماه در حاشیه مراسم انعقاد تفاهم‌نامه همکاری بین مرکز بین‌المللی همایش‌ها و سمینارهای توسعه پایدار علوم جهان اسلام با مرکز آموزش عالی کاشمر در گفت‌وگو با ایکنا از خراسان رضوی، اظهار کرد: این تفاهم‌نامه به‌منظور ایجاد و گسترش همفکری و همکاری‌های آموزشی ـ پژوهشی در برگزاری کنفرانس‌های فی‌مابین منعقد شد و طی آن مقرر شد، طرفین حد اعلای تلاش خویش را جهت گسترش توان ملی در حل مشکلات و معضلات علمی ـ تحقیقاتی در راستای نیل به خوداتکایی ملی مبذول دارند.

وی ادامه داد: همکاری متقابل، ایجاد ارتباط و تبادل اطلاعات علمی و پژوهشی و برگزاری گردهمایی‌های علمی (شامل کنگره، کنفرانس، سمپوزیوم، جشنواره، همایش، جایزه، سمینار، کارگاه آموزشی و...) مشترک در چارچوب تعیین شده از جمله اهداف موارد مشخص شده در این تفاهم‌نامه است.

به گفته رئیس مرکز آموزش عالی کاشمر، براساس توافق انجام ‌شده همکاری طرفین از طریق تبادل اطلاعات و تجربیات علمی و پژوهشی همراه با استفاده از امکانات و ظرفیت‌های مشترک خواهد بود.

معماریان با بیان اینکه این تفاهم‌نامه مشتمل بر 7 ماده است و از شهریور امسال به مدت پنج سال تنظیم شده است، بیان کرد: همکاری در زمینه برگزاری دوره‌های آموزشی ملی و بین‌المللی و استفاده از ظرفیت‌ها و امکانات دو طرف در امور آموزشی و پژوهشی مورد توافق، همکاری در برگزاری سمینارها، همایش‌ها و کارگاه‌های آموزشی از جمله تفاهم‌های صورت گرفته میان مرکز آموزش عالی کاشمر با مرکز بین‌المللی همایش‌ها و سمینارهای توسعه پایدار علوم جهان اسلام است.

وی بیان کرد: افزایش 50 درصدی فضاهای آموزشی جدید، راه‌اندازی سامانه آموزش مجازی برخط (LMS) با امکان برگزاری 30 کلاس مجازی هم‌زمان با ظرفیت 500 نفر، راه‌اندازی سامانه آزمون مجازی مودل، برگزاری کارگاه‌های مختلف افزایش مهارت‌های تدریس و آموزش مجازی از جمله اقدامات انجام شده در مرکز آموزش عالی کاشمر است.

رئیس مرکز آموزش عالی کاشمر همچنین از راه‌اندازی مرکز نوآوری و شتابدهی ترشیز با استقرار 6 هسته نوآور و تأسیس آزمایشگاه فیزیک پایه دانشجویان رشته‌های مهندسی، آزمایشگاه مدار منطقی و رباتیک رشته‌های مهندسی کامپیوتر و علوم کامپیوتر و انجام تدوین سند افزایش مهارت‌افزایی و اشتغال‌پذیری دانشجویان خبر داد.

وی طرح‌های پژوهشی اعضای هیئت علمی و افزایش تألیف و ترجمه کتاب اعضای هیئت علمی افزایش 300 درصدی داشته است، مطرح کرد: افتتاح دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها در مرکز، ایجاد و تجهیز کانون‌های مختلف فرهنگی، اهتمام در برگزاری مراسم ویژه با برنامه‌های متنوع در مناسبت‌های ملی و مذهبی از اقدامات انجام شده در بخش فرهنگی مرکز آموزش عالی این شهرستان است.

انتهای پیام
captcha