حمایت یک میلیارد ریالی استاندار کرمانشاه از مؤسسات قرآنی
کد خبر: 3927527
تاریخ انتشار : ۱۵ مهر ۱۳۹۹ - ۱۲:۵۴
در دیدار با رئیس سازمان دارالقرآن الکریم مطرح شد؛

حمایت یک میلیارد ریالی استاندار کرمانشاه از مؤسسات قرآنی

استاندار کرمانشاه یک میلیارد ریال برای حمایت از مؤسسات قرآنی و خانه‌های قرآن آسیب‌دیده از شرایط کرونایی کشور تخصیص داد.

به گزارش ایکنا، حجت‌الاسلام والمسلمین مهدی اخوان‌صباغ، رئیس سازمان دارالقرآن الکریم و هیئت همراه با هوشنگ بازوند، استاندار کرمانشاه، دیدار و گفت‌وگو کردند.

رئیس سازمان دارالقرآن در سخنانی سعی و تلاش در رشد و توسعه فرهنگ و معارف قرآنی کشور را مرهون حرکت‌های خودجوش مردم متدین و فعالان قرآنی کشور، که تاکنون منشأ خیرات و برکات بوده‌اند، دانست.

همچنین، در این جلسه در مورد توسعه کمی و کیفی آموزش‌های عمومی و تخصصی قرآن همراه با تدبر در آیات و نیز تربیت قرآنی معارف قرآن کریم در استان به ویژه مناطق محروم بحث و تبادل نظر شد.

در ادامه استاندار کرمانشاه با تأکید بر حمایت از فعالیت‌های قرآنی در مناطق روستایی و کمتر توسعه‌یافته استان، از چاپ 10 هزار جلد قرآن و توزیع آن در این مناطق با کمک خیّران قرآنی و رونمایی آن در هفته وحدت خبر داد.

علاوه بر این، بازوند 500 میلیون ريال کمک بلاعوض و 500 میلیون ريال وام قرض‌الحسنه به هر یک از مؤسسات و تشکل‌های قرآنی، که از تعطیلی فعالیت‌های آموزشی در جریان شیوع کرونا آسیب دیده‌اند، تخصیص داد.

در پایان این نشست، اخوان‌صباغ از استاندار کرمانشاه به خاطر حمایت از مؤسسات و فعالان قرآنی ‌تشکر کرد.

همچنین، مقرر شد که با تلاش این سازمان و همت خیّران قرآنی درباره احداث چند باب مدرسه سه و شش کلاسه، در مناطق روستایی و محروم استان به صورت دومنظوره (صبح‌ها فعالیت‌های آموزشی و بعد از ظهر و ایام تعطیل فعالیت‌های قرآنی) و نیز افزایش اعتبارات تفاهم‌نامه‌ای اداره‌کل تبلیغات اسلامی استان کرمانشاه با این سازمان اقدام لازم صورت گیرد.

یادآور می شود، این دیدار با حضور حجج اسلام یوسف احمدی، مدیرکل تبلیغات اسلامی استان کرمانشاه؛ محمد صالحی، مشاور استاندار در امور ائمه جمعه و روحانیون استان کرمانشاه؛ محمدرضا شفیعی، مدیرکل ارتباطات و امور استان‌های سازمان دارالقرآن و رهبر محمدی، رئیس اداره امور قرآنی اداره‌کل تبلیغات اسلامی استان، در محل استانداری کرمانشاه برگزار شد.

انتهای پیام
captcha