اجرای طرح «ایران قوی» در دومین رویداد ملی فهما
کد خبر: 3934739
تاریخ انتشار : ۲۲ آبان ۱۳۹۹ - ۰۹:۰۹

اجرای طرح «ایران قوی» در دومین رویداد ملی فهما

معاون ساماندهی و شبکه‌سازی ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد کشور از اجرای طرح ملی «ایران قوی» در دومین رویداد ملی فهما خبر داد و افزود: این طرح محورهایی همچون «قرآن و سیره اهل بیت(ع)» و «مسجد و گام دوم انقلاب اسلامی» را دربرمی‌گیرد.

اجرای طرح «ایران قوی» در دومین رویداد ملی فهمابه گزارش ایکنا از زنجان، مرتضی طاهریان، معاون ساماندهی و شبکه‌سازی ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد کشور، شب گذشته، 21 آبان‌ماه در نشست مدیرستاد هماهنگی کانون‌های مساجد استان زنجان و روسای ادارات فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان که از طریق ویدئوکنفرانس برگزار شد، اظهار کرد: کار فرهنگی را در هر کجا می‌توان انجام داد اما کاری که با مساجد گره بخورد اثرگذاری آن در جامعه دوچندان می‌شود.

وی رویداد ملی «فهما» را اقدامی در راستای توسعه عدالت فعالیت‌های فرهنگی در نقاط مختلف شهری و روستایی و ایجاد رقابت سالم در بین کانون‌های مساجد دانست و افزود: در دومین رویداد فهما طرح ملی «ایران قوی» در گام دوم انقلاب اسلامی از 22 آبان تا 22 بهمن ماه به مدت 90 روز در بین کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد سراسر کشور اجرا می‌شود.

این مسئول با اشاره به اینکه 25 هزار کانون فرهنگی و هنری مساجد مجری طرح ایران قوی در گام دوم انقلاب خواهند بود، ادامه داد: این طرح متشکل از ۴۰ عنوان برنامه انسجام یافته است که در قالب سه شبستان و ۱۲ رواق طراحی شده‌اند و یکی از محورهای آن «قرآن و سیره اهل بیت(ع)» با زیرمجموعه‌هایی نظیر فرهنگ ولایت مداری، سبک زندگی ایرانی - اسلامی، داستان‌های قرآنی، بزرگداشت مناسبت‌های مذهبی، نماز، امر به معروف و نهی از منکر است.

معاون ساماندهی و شبکه‌سازی ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد کشور، «مسجد و گام دوم انقلاب اسلامی» با زیرمجموعه‌هایی همچون نقش مسجد در خودسازی، نقش مسجد در جامعه‌پردازی، نقش جوانان مسجدی در قوی شدن ایران اسلامی را از دیگر محورهای این طرح برشمرد.

وی ابراز کرد: «پیشرفت و امید به آینده» با زیرمجموعه‌های نشاط‌آفرینی در جامعه، تقویت روحیه امید و تلاش در بین جوانان، توجه به کارآفرینی و جهش تولید، خدمت‌رسانی و محرومیت‌زدایی، نمادها و جلوه‌های پیشرفت و عدالت، ابتکارات، اختراعات، خلاقیت‌ها، الگوهای موفق محلی، استانی و ملی و همچنین «مقاومت و عزت ایران اسلامی» با موضوع‌هایی از قبیل دفاع مقدس، شهدای مقاومت، هسته‌ای و سلامت از دیگر محورهای طرح ایران قوی است.

طاهریان به راه‌اندازی شبکه رابطین فهما اشاره کرد و افزود: این رابطین ضمن تسهیل ارتباط کانون‌های مساجد اقداماتی در خصوص امتیازدهی انجام می‌دهند.

انتهای پیام
captcha