معرفی دستاوردهای کانون‌های مساجد روستایی زنجان در نمایشگاه صنایع‌دستی
کد خبر: 3954996
تاریخ انتشار : ۰۲ اسفند ۱۳۹۹ - ۰۹:۲۶

معرفی دستاوردهای کانون‌های مساجد روستایی زنجان در نمایشگاه صنایع‌دستی

سرپرست اداره ارشاد استان زنجان با اشاره به اینکه در استان شاهد بروز و ظهور کانون‌های فرهنگی و هنری فعال در سطح روستاها هستیم، ادامه داد: کانون «شمس» روستای قزل‌بلاغ با برپایی نمایشگاه صنایع‌دستی به معرفی دستاوردهای کانون پرداخته است.

برپایی نمایشگاه صنایع دستی برای معرفی کانون‌های مساجد روستایی زنجانمحمدربیع احمدخانی، سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان، در گفت‌وگو با ایکنا از زنجان، اظهار کرد: طرح «ایران قوی» زمینه‌ای فراهم کرد تا استعداد اعضای کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد شناسایی و تقویت شود و این طرح بستر مناسبی برای رقابت سازنده بین کانون‌های مساجد ایجاد کرده است.

وی محورهای طرح ایران قوی را شامل قرآن و سیره اهل‌بیت(ع) با موضوع‌هایی همچون فرهنگ ولایت‌پذیری، سبک زندگی ایرانی اسلامی، داستان‌های قرآنی، مناسبت‌های ملی و مذهبی، امر به معروف و نهی از منکر و موضوع نماز برشمرد و گفت: محور دوم مربوط به مسجد و گام دوم انقلاب بوده که به مسائلی مانند نقش مسجد در خودسازی، نقش مسجد در جامعه‌پردازی و در حوزه تمدنی و همچنین نقش مسجد در زمینه قوی شدن ایران اسلامی پرداخت.

این مسئول با اشاره به اینکه با حضور پرشور کانون‌های مساجد استان زنجان در طرح ایران قوی، استان زنجان در سطح کشور جایگاه برتری کسب کرده است، یادآور شد: اجرای چنین برنامه‌هایی در سطح مساجد موجب رونق‌بخشی به مساجد استان و جذب جوانان به این مراکز می‌شود.

سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان با اشاره به اینکه در استان زنجان شاهد بروز و ظهور کانون‌های فرهنگی و هنری بسیار فعال در سطح روستاها هستیم، ادامه داد: کانون فرهنگی و هنری شمس روستای قزل بلاغ توانسته نوجوانان و جوانان روستا را جذب کند و با برپایی نمایشگاه صنایع‌دستی به معرفی دستاوردهای کانون پرداخته است.

وی به ظرفیت‌های موجود در روستاهای استان اشاره کرد و گفت: کانون‌های فرهنگی و هنری در روستاها با حداقل امکانات کارهای بزرگی در عرصه فرهنگی و هنری انجام می‌دهند. در اوج شیوع ویروس کرونا نیز شاهد حضور در صحنه مساجد بودیم که نشان داد کرونا نیز نتوانسته کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد را محدود کند.

احمدخانی بر ضرورت همراهی دستگاه‌های فرهنگی و هنری برای شناسایی استعدادهای بچه‌های روستایی با استفاده از ظرفیت مساجد تاکید کرد و افزود: کانون‌های مساجد بستر مناسبی برای شناسایی استعدادهای هنری و هدایت این ظرفیت‌ها ایجاد کرده است.

وی بر برنامه‌ریزی منسجم و هدفمند از سوی کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد برای کسب موفقیت در طرح‌های ملی کانونی تاکید کرد و افزود: برای هدفمند کردن فعالیت کانون‌های مساجد باید برنامه‌محور حرکت کرد.

انتهای پیام
captcha