قول‌های مساعد مسئولان برای تحقق آرزوی حافظ روشندل گنابادی
کد خبر: 3935252
تاریخ انتشار : ۲۵ آبان ۱۳۹۹ - ۱۲:۰۰

قول‌های مساعد مسئولان برای تحقق آرزوی حافظ روشندل گنابادی

در دیدار نماینده مردم گناباد در مجلس شورای اسلامی با حافظ قرآن روشندل گنابادی، این قول داده شده که مشکل به دانشگاه رفتن این نخبه قرآنی مرتفع شود تا وی بتواند به آرزوی خود برسد.

حافظ روشندل قرآن چشم انتظار حمایت مسئولانطبق خبری که طی روزهای گذشته از سوی خبرگزاری ایکنا با تیتر حافظ قرآنی که به دلیل نابینایی از تحقق آرزویش بازماند، منتشر شد، نرگس خدادادی با علاقه زیادی که به شغل معلمی داشت، برای ادامه تحصیل  پس از قبولی در کنکور، در انتخاب رشته از ۴۲ اولویت اول از ۵۰ کد رشته را به دانشگاه فرهنگیان اختصاص داد اما متاسفانه در ادامه راه بازماند و این در حالی است که برای مصاحبه به دانشگاه دعوت شده بود اما به دلیل نابینایی اجازه مصاحبه دریافت نکرد و مردود شد.

در این رابطه این حافظ روشندل گنابادی با اشاره به سختی‌های مسیر موفقیت در کنکور گفت: نبود کتاب‌های کمک آموزشی برای آمادگی در کنکور به خط بریل باعث شده بود تا از دوستان و آشنایانم کمک بگیرم به طوری که در وضعیت کرونا،  آنها برای ارائه مطالب کتاب‌های آموزشی به منزلمان آمده تا من بتوانم دروس  را حفظ کنم.

خدادادی  افزود: برای مصاحبه عملی خود، دو نمونه تدریس آماده کرده بودم اما متاسفانه حتی اجازه شرکت در مصاحبه به من داده نشد تا بتوانم توانایی‌های خود را اثبات کنم.

پس از این اتفاق، مسئولان مختلف کشوری و استانی از جمله استاندار خراسان رضوی و نماینده مردم شهرستان‌های گناباد و بجستان در مجلس شورای اسلامی با همکاری مدیران وزارت آموزش وپرورش، پیگیر حل این مشکل شدند اما تاکنون اتفاقی نیفتاده است.

در همین راستا، حامد قربانی، فرماندار گناباد با حضور در منزل این نخبه قرآنی، اظهار امیدواری کرد که با پیگیری‌های به عمل آمده، این مشکل حل و این نخبه قرآنی عزیز به آرزویش برسد و با تبریک موفقیت‌های قرآنی و همچنین قبولی در کنکور به این دانش‌آموز گنابادی، از حمایت‌ها و تلاش‌های والدینش در راستای موفقیت‌های او قدردانی کرد.

محمد صفایی، نماینده مردم شهرستان‌های گناباد و بجستان در مجلس شورای اسلامی هم در حاشیه حضور در حوزه انتخابیه خود، به دیدار این نخبه قرآنی رفت و گفت: امیدوارم با قول‌هایی که مسئولان داده‌اند، به زودی این مشکل مرتفع شود.

وی طی تماس‌های تلفنی مختلف با حسین خنیفر رئیس دانشگاه فرهنگیان، قاسم احمدی لاشکی معاون وزیر آموزش و پرورش و قاسم خدابنده مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی، پیگیر حل مشکل این حافظ قرآنی شد. محمدصادق معتمدیان استاندار خراسان رضوی نیز مدیرکل آموزش و پرورش این استان را مأمور پیگیری برای این موضوع کرده است.

در این خصوص، قاسمعلی خدابنده، مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی، گفت: با توجه به پیگیری موضوع از سوی استاندار خراسان رضوی و نماینده مردم گناباد در مجلس شورای اسلامی، این موضوع در دست بررسی و مکاتبه‌های لازم در این خصوص انجام شده است.

وی تصمیم‌گیری در این خصوص را در سطح وزارتخانه دانست و افزود: حل این مسئله نیازمند اصلاح قانون است، چراکه برای رفع مشکل این دانش‌آموز باید شرایط و ضوابط پذیرش دانشگاه فرهنگیان تغییر کند.

با توجه به اینکه مطابق با اساسنامه مصوب دانشگاه فرهنگیان، تعلیم و تربیت دانشجو معلمان، مدیران و کارشناسانی با شایستگی‌های اخلاقی، اعتقادی، انقلابی، تخصصی و حرفه‌ای و مسلط برشیوه‌های تربیت اسلامی از جمله وظایف مهم این دانشگاه بیان شده است، جای این سوال باقی می‌ماند که چطور حافظ قرآنی که از دوره نوجوانی به عنوان مربی کار آموزش قرآن را انجام می‌دهد، صلاحیت معلمی در نظام آموزش و پرورش کشور را ندارد؟.

انتهای پیام
captcha