پرداخت وام اشتغال به مددجویان بهزیستی در خوشاب
کد خبر: 3939767
تاریخ انتشار : ۱۸ آذر ۱۳۹۹ - ۱۲:۵۹

پرداخت وام اشتغال به مددجویان بهزیستی در خوشاب

رئیس بهزیستی خوشاب گفت: دو مرکز مثبت زندگی در شهرهای سلطان‌آباد و مشکان از توابع شهرستان خوشاب برای خدمات‌دهی به مددجویان و افرادی که تحت پوشش بهزیستی هستند، آغاز به کار کرد.

پرداخت وام اشتغال به مددجویان بهزیستی در خوشابرضا یوسفی، رئیس اداره بهزیستی خوشاب در گفت‌وگو با ایکنا از خراسان رضوی، با اشاره به تحت پوشش قرار گرفتن 875 معلول تحت پوشش بهزیستی خوشاب، اظهار کرد: دو مرکز مثبت زندگی در شهرهای سلطان‌آباد و مشکان از توابع شهرستان خوشاب برای خدمات‌دهی به مددجویان و افرادی که تحت پوشش بهزیستی هستند، آغاز به کار کرد. شاید این طرح در ابتدا مشکلاتی داشته باشد، اما به مرور نواقص آن رفع خواهد شد.

رئیس بهزیستی خوشاب با بیان اینکه هر یک از این مراکز، ۶۵۰ پرونده معلولان شهرستان را خوشاب را که مستمری‌بگیر بهزیستی هستند، رسیدگی و خدمات‌دهی خواهند کرد، افزود: در این مراکز ۲۲ خدمت سطح یک بهزیستی به مددجویان ارائه خواهد شد و علاوه بر این نیروهای مستقر در این مراکز خانواده‌هایی که شرایط تحت پوشش قرار گرفتن بهزیستی دارند، را نیز شناسایی می‌کنند.

وی بیان کرد: این مراکز مبتنی بر پایه شبکه الکترونیک بوده و در آن برای هریک از خانوارهای مددجو یک پرونده الکترونیکی تشکیل می‌شود و خدمات به معلولان نیز از این طریق ارائه می‌شود.

یوسفی با بیان اینکه یکی از وظایف بهزیستی توانمندسازی افراد تحت پوشش است، تصریح کرد: تمام خدمات ارائه شده در این مراکز برای معلولان رایگان خواهد بود و ارائه‌دهندگان خدمات هزینه‌های فعالیت خودشان را با ارائه گزارش کار و تایید مدیران از سوی بهزیستی کل کشور دریافت خواهند کرد.

وی در رابطه با تسهیلات بانکی ارائه شده به مددجویان تحت پوشش بهزیستی، بیان کرد: از ابتدای سال جاری  تعداد 44 نفر به بانک معرفی شده‌اند و 30 نفر از آنها وام خودشان را که در زمینه دامداری، کشاورزی، درب و پنجره‌سازی است دریافت کردند.

مشکلات دریافت وام اشتغال مددجویان بهزیستی خوشاب

رئیس بهزیستی خوشاب تصریح کرد: تعهد اشتغال بهزیستی خوشاب در سال جاری 60 نفر است اما یکی از مشکلات شهرستان خوشاب نبود بانک‌های عامل برای معرفی به بانک برای دریافت تسهیلات است، بخشی از وام‌ها مربوط به بانک کشاورزی است که اکثر مددجویان موفق به دریافت آن شده‌اند.

یوسفی با بیان اینکه بخش دیگری از وام‌های اشتغال که مربوط به بانک‌های ملی، ملت، رسالت، سپه و ملت است، تصریح کرد: مدجویان باید با سفر به سبزوار به دنبال دریافت تسهیلات بانکی باشند که در این راه اذیت می‌شوند و گاهی بانک‌های معرفی شده ضامن مددجویان را قبول نمی‌کنند و مددجویان بهزیستی موفق به دریافت تسهیلات و ایجاد اشتغال نمی‌شوند.

وی یادآور شد: سقف وام دریافتی برای ایجاد اشتغال برای هریک از مددجویان در سال جاری، 50 میلیون تومان است.

انتهای پیام
captcha