تعطیلی جلسات مبارزه با مواد مخدر قابل قبول نیست
کد خبر: 3940001
تاریخ انتشار : ۱۹ آذر ۱۳۹۹ - ۱۰:۴۳

تعطیلی جلسات مبارزه با مواد مخدر قابل قبول نیست

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار مرکزی ضمن تأسف از افزایش گرایش ۱۵ درصدی به مواد مخدر در ۹ ماه گذشته، اظهار کرد: انجام وظیفه سلیقگی نمی‌شود، تعطیلی جلسات انجمن‌ها و سازمان‌های فرهنگی در راستای مبارزه با موادمخدر پذیرفتنی نیست.

به گزارش ایکنا از استان مرکزی، بهروز اکرمی، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار مرکزی، امروز، 19 آذرماه در هشتمین جلسه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر، اظهار کرد: متأسفانه گاهی مجبور به تکرار مطالب و بدیهیات در امور هستیم. مبارزه با مواد مخدر محدود به یک نهاد و اداره نیست، بلکه برای دست‌یابی به نتیجه بهتر باید مجموعه‌ای از سازمان‌ها و ادارات در کنار هم باشند.

وی اضافه کرد: هماهنگی نهادها و ارگان‌های مرتبط با موادمخدر یکی از وظایف دبیرخانه شوراست. متأسفانه در ایام کرونا با افزایش ۱۵ درصدی گرایش به مواد مخدر روبرو هستیم و بخش عظیمی از اقدامات پیشگیری و فرهنگی در حوزه مواد مخدر تعطیل شده است. به عنوان مثال سازمان تبلیغات اسلامی در روزهای کرونایی کار خود را در حوزه فرهنگی مبارزه با مواد مخدر تعطیل کرده است که قابل قبول نیست.

اکرمی تأکید کرد: ارزیابی چگونگی اقدامات صورت گرفته در حوزه فرهنگی در 9ماهه اخیر باید مورد بررسی دقیق قرار گیرد، انجام وظیفه سلیقگی نمی‌شود، این سؤال مهم که چرا در ایام کرونا گرایش به موادمخدر 15درصد افزایش داشته است باید مورد واکاوی قرار گیرد.

این مقام مسئول انجمن NA  را یکی از موفق‌ترین نهادها در حوزه مبارزه با مواد مخدر دانست و تصریح کرد: در ایام کرونا تقریبا ۹۰ درصد جلسات این انجمن تعطیل است که پذیرفتنی نیست و مسئولیت مستقیم این موضوع با فرماندار است و باید مکان مورد نیاز این انجمن را تأمین کنند.

اکرمی تأکید کرد: ضروری است به صورت مستمر از بازار مواد مخدر گزارش‌هایی اعلام شود. پلیس برای تأمین خودروی مناسب دچار مشکل است و باید این نیازها برطرف شود. تمامی دستگاه‌های اجرایی مرتبط و موظف در حوزه مواد مخدر مکلف به ارائه گزارش عملکرد ۹ ماهه هستند و بدون شک تمام گزارش‌ها ارزیابی و راستی‌آزمایی می‌شود.

معاون استاندار مرکزی در پایان گفت: فرمانداری، شهرداری و بهزیستی وظیفه جمع‌آوری معتادان متجاهر را برعهده دارند و باید در این بخش دقت عمل لازم را داشته باشند. ضروری است گزارشی از افزایش یا کاهش اعتیاد طی ۱۰ ماهه اخیر نیز توسط دبیرخانه تهیه و بررسی شود.

انتهای پیام
captcha