بررسی آخرین تحولات فلسطین در دیدار اسماعیل هنیه با امیر قطر
کد خبر: 3946918
تاریخ انتشار : ۲۱ دی ۱۳۹۹ - ۲۲:۲۷

بررسی آخرین تحولات فلسطین در دیدار اسماعیل هنیه با امیر قطر

رئیس دفتر سیاسی حماس و شیخ «تمیم بن حمد آل ثانی»، امیر قطر در نشستی در دوحه آخرین تحولات فلسطین و منطقه را بررسی کردند.

به گزارش ایکنا؛ به نقل از روسیاالیوم، اسماعیل هنیه، رئیس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) و شیخ تمیم بن حمد آل ثانی، امیر قطر طی نشستی در دیوان امیری قطر در دوحه، تحولات فلسطین و منطقه را بررسی کردند.

در این دیدار، آخرین تحولات انجام شده در فلسطین به ویژه تلاش‌ها در جهت تقویت وحدت ملی فلسطین مورد بررسی قرار گرفت و در این زمینه تبادل نظر شد.  

هیئت حماس تلاش‌های امیر و دولت برادر قطر در پرونده آشتی طرف‌های فلسطینی و اهتمام آنها برای وحدت مجدد گروه‌های فلسطینی و پایان دادن به دوره دودستگی‌ها را ستود.

هنیه همچنین بر تعامل مثبت حماس با تلاش‌های اخیر به منظور دست‌یابی به وحدت ملی بعد از برگزاری انتخابات پارلمانی و ریاستی و شورای ملی فلسطین تأکید کرد.

اسماعیل هنیه روز گذشته (شنبه) با ارسال نامه‌هایی به سازمان ملل متحد و سران برخی از کشورها از جمله ایران، به تشریح مواضع این جنبش در خصوص وحدت ملی فلسطینیان و برگزاری انتخابات سراسری در فلسطین پرداخت.  

رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس، در پیام خود از رهبران کشورهای مختلف خواست تا از این تلاش‌ها و اقدام‌ها که موجب تقویت وحدت مردم فلسطین می‌شود، حمایت کنند.  
 

حماس همچنین امروز در بیانیه‌ای اعلام کرد که به امیر قطر به خاطر موفقیت‌آمیز بودن نشست سران العُلا و آغاز مصالحه میان کشورهای شورای همکاری خلیج فارس تبریک گفته است.

هیئت حماس ابراز امیدواری کرد که این مصالحه مقدمه‌ای برای پایان دادن به تمامی اختلافات عربی و بحران‌های فیمابین کشورهای عربی باشد.

انتهای پیام
captcha