برپایی مراسم روضه‌خوانی و عزاداری فاطمیه در خوشاب
کد خبر: 3947143
تاریخ انتشار : ۲۳ دی ۱۳۹۹ - ۱۱:۱۵

برپایی مراسم روضه‌خوانی و عزاداری فاطمیه در خوشاب

امام جمعه خوشاب گفت: همزمان با ایام فاطمیه، مراسم عزاداری و روضه‌خوانی در شهرها و روستاهای خوشاب با رعایت همه پروتکل‌های بهداشتی در مساجد و اماکن مشخص برگزار خواهد شد.

برگزاری مراسم روضه خوانی و عزاداری در روستاها و شهرهای خوشاب

حجت‌الاسلام والمسلمین سید قاسم دهقانی، امام جمعه خوشاب در گفت‌وگو با ایکنا از خراسان رضوی، با اشاره به برنامه‌های دهه دوم فاطمیه در  خوشاب، اظهار کرد: سه روز قبل از سالروز شهادت حضرت زهرا(س) و سه روز بعد از سالروز شهادت آن حضرت هر شب پس از نماز مغرب و عشاء در مساجد شهری و روستایی برنامه روضه‌خوانی و ذکر مصیبت با رعایت پروتکل‌های بهداشتی با تعداد محدود برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه در این ایام، 15 روحانی در شهرستان خوشاب اجرای برنامه‌های دینی و مذهبی را بر عهده دارند، افزود: در سالروز شهادت حضرت فاطمه زهرا(س) در مصلی نماز جمعه شهر سلطان‌آباد پس از اقامه نماز ظهر و عصر، مراسم ذکر مصیبت و روضه‌خوانی با حضور مردم شهر و با رعایت پروتکل‌های بهداشتی برگزار می‌شود.

دهقانی با بیان اینکه یکی دیگر از برنامه‌های ایام شهادت حضرت صدیقه طاهره(س) برپایی مراسم قرائت زیارت عاشورا با همکاری اداره‌های مختلف شهرستان خوشاب است، اضافه کرد: روز سه‌شنبه هفته آینده مراسم مختصر در دقایق اولیه بازگشایی اداره‌های این شهر با حضور اعضای ستاد نماز جمعه و جمعی از پرسنل و مسئولان در محل دفتر امام جمعه شهرستان و یا یکی از ادارات شهرستان برگزار می‌شود.

وی به دیگر برنامه‌های سالروز ایام شهادت حضرت زهرا(س) و توزیع بسته‌های معیشتی دریافتی از آستان قدس رضوی با همکاری اداره اوقاف و امور خیریه که ارزش آنها حدود 350 میلیون ریال است، اشاره کرد و افزود: این بسته‌های معیشتی در حاشیه مراسم روضه‌خوانی خانگی در بین نیازمندان توزیع می‌شود که بخشی از آنها در روستای «ینگ» از توابع شهرستان خوشاب با حضور جمعی از خادمان آستان قدس رضوی توزیع شد.

انتهای پیام
captcha