افزایش ۲۸۳ درصدی پرداخت زکات در گناباد
کد خبر: 3949262
تاریخ انتشار : ۰۴ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۱:۳۴

افزایش ۲۸۳ درصدی پرداخت زکات در گناباد

رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) شهرستان گناباد گفت: میزان پرداخت زکات در این شهرستان طی ۹ماهه ابتدای امسال ۲۸۳ درصد افزایش داشته است.

افزایش 283درصدی پرداخت زکات در گنابادهادی آریان‌نژاد، رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) و دبیر اجرایی شورای زکات گناباد، در گفت‌وگو با ایکنا از خراسان رضوی، اظهار کرد: میزان پرداخت زکات در این شهرستان طی ۹ماهه ابتدای امسال با افزایش ۲۸۳ درصدی نسبت به مدت مشابه سال گذشته، به ۱۴ میلیارد ریال رسید.

وی با بیان اینکه از این میزان ۹ میلیارد و ۹۰۰ میلیون ریال زکات مستحبی بود، افزود: چهار میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال دیگر زکات فطریه و بقیه زکات واجب بوده است.

آریان‌نژاد با بیان اینکه بیشترین میزان زکات جمع‌آوری شده در هر روستا در همان‌جا هزینه می‌شود، تصریح کرد: حمایت و کمک به ایتام، تأمین جهیزیه محرومان، کمک به دانشجویان و دانش‎آموزان نیازمند و درمان بیماران صعب‌العلاج از جمله بخش‌هایی است که بیشترین مصرف زکات را داشته است.

رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) با اشاره به افزایش میزان پرداخت زکات در 9 ماهه نخست امسال، بیان کرد: این افزایش نشان می‌دهد که خیران و پرداخت‌کنندگان زکات، شرایط و مشکلات ناشی از شیوع ویروس کرونا را به خوبی درک کردند و برای کاهش فشارهای اقتصادی محرومان و آسیب دیدگان کرونا، اهتمام بیشتری به پرداخت زکات داشته‌اند. گندم، جو، خرما، کشمش، طلا، نقره، شتر، گاو و گوسفند مشمول پرداخت زکات هستند.

شهرستان گناباد در جنوبی‌ترین منطقه خراسان رضوی دارای دو بخش مرکزی و کاخک و شهرهای گناباد، کاخک، بیدخت و روسناوند است.

انتهای پیام
captcha