این‌بار دهقان فداکار در دیار سربداران
کد خبر: 3949637
تاریخ انتشار : ۰۶ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۲:۴۱

این‌بار دهقان فداکار در دیار سربداران

محمدمهدی عباسی از دانش‌آموزان روستای قلعه‌نو شفیع‌آباد در دیار سربداران با مشاهده شکستگی ریل قطار تهران ـ مشهد و اعلام آن به اداره راه‌آهن از وقوع فاجعه بزرگ جلوگیری کرد.

تولد دهقان فداکار در دیار سربداران/ نجات جان زائرین امام رضا(ع) توسط کودک 14 ساله

باگذشت ۵۳ سال از فداکاری ریزعلی خواجوی، معروف به دهقان فداکار، داستان او دوباره از سوی یک پسر نوجوان تکرار شد. این بار محمدمهدی عباسی، نوجوان ۱۴ ساله مشهدی با مشاهده ریل آسیب‌دیده و اطلاع آن به مسئولان راه‌آهن از تکرار فاجعه قطار و مرگ ده‌ها مسافر جلوگیری‌ کرد.

محمدمهدی عباسی در گفت‌وگو با ایکنا از خراسان رضوی، اظهار کرد: در کلاس هفتم مشغول به تحصیل هستم، کلاس‌های حضوری دو روز در هفته برپا می‌شود. در حوالی مدرسه در حال بازی فوتبال بودیم و مدرسه نزدیک ریل راه‌آهن قرار دارد. پس از بازی فوتبال از روی ریل راه‌آهن مشهد ـ تهران در حال عبور بودم که متوجه شکستگی ریل‌ آهنی و فاصله از یکدیگر شدم.

عباسی ادامه داد: به یکی از بچه‌های روستا که بزرگ‌تر از من بود و این موضوع را بیشتر درک می‌کرد، گفتم این مسئله را اطلاع‌رسانی کنیم، تا از خطرات بعدی جلوگیری شود، اما متأسفانه کسی توجهی نکرد و گفتند، کارگران راه‌آهن خودشان آن‌ را تعمیر می‌کنند و به ما ارتباطی ندارد.

محمدمهدی که این روزها مشهور شده و خبرنگاران و مسئولان مختلف با او تماس‌ تلفنی می‌گیرند و از سوی مدیرکل راه‌آهن خراسان رضوی با اهدای لوح‎تقدیر، مورد تشویق قرار گرفته است، گفت: حس بسیار خوبی دارم، چرا که جان زائران امام رضا(ع) را نجات داده‌ام.

این نوجوان روستای قلعه‌نو شفیع‌آباد شهرستان جغتای بیکار نمی‌نشیند، چرا که عمق حادثه و خطر را حس کرده است، او در کتاب فارسی داستان ریزعلی را خوانده و یک‌بار دیگر آن را در ذهنش مرور می‌کند و سریع به خانه باز می‌گردد و به مادرش اطلاع می‌دهد.

مریم قلعه‌نویی، مادر محمدمهدی نیز در گفت‌وگو با ایکنا گفت: پسرم نزدیک غروب در حالی که استرس بسیاری داشت به خانه آمد و گفت باید جلوی حادثه را بگیریم، چرا که ریل راه‌آهن شکسته است. با شنیدن جزئیات حادثه از زبان پسرم با پرسنل راه‌آهن ایستگاه آزادوار که در حدود 10 کیلومتری آبادی ما قرار داشت، تلفنی تماس گرفتم و آنها با بررسی موضوع خواستار جزئیات ماجرا شدند که برایشان توضیح دادم. محل حادثه را به آنان نشان دادیم و پرسنل تعمیرات راه‌آهن، ریل را متوقف و اقدام به تعویض کردند.

وی در پایان گفت: پسرم اکثر روزها حوالی ساعت 15 بعدازظهر در کنار مدرسه با دوستانش فوتبال بازی می‌کند. در آن روز با پرتاب توپ به سمت راه‌آهن، متوجه شکستگی ریل شد و با اطلاع‎رسانی به‎ موقع جان زائران امام رضا(ع) را نجات داد.

انتهای پیام
captcha