توسعه پایگاه نظامی آمریکا در کردستان عراق
کد خبر: 3952050
تاریخ انتشار : ۱۶ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۳:۵۸

توسعه پایگاه نظامی آمریکا در کردستان عراق

با وجود مصوبه پارلمان عراق مبنی بر اخراج نیروهای بیگانه از خاک این کشور، منابع عراقی گزارش دادند، نیروهای آمریکا در حال توسعه پایگاه «حریر» در شمال عراق هستند

به گزارش ایکنا؛ به نقل از العربی الجدید، بنا بر اعلام منابع نظامی عراق، نیروهای آمریکایی طی دو ماه گذشته در حال پیگیری عملیات توسعه پایگاه نظامی حریر در شمال اربیل عراق بوده‌اند.
 
به گفته این منابع، توسعه پایگاه حریر برای اولین بار طی سال‌های گذشته صورت گرفته و شامل افزایش ظرفیت و ایجاد استحکامات در داخل محوطه این پایگاه بوده است.
 
یکی از افسران اداره اطلاعات نظامی وزارت دفاع عراق در این باره گفت: این اقدامات شامل ساخت پناهگاه‌های زیرزمینی، چند انبار و همچنین ساخت خوابگاه در محوطه اصلی پایگاه بوده است.
 
این افسر افزود: پایگاه حریر در ماه‌های اخیر به شبه مرکزی برای مدیریت عملیات‌ نیروهای آمریکایی در مناطق شمالی سوریه و مجاور اقلیم کردستان تبدیل شده است؛‌ مناطقی که شبه‌نظامیان کُرد موسوم به «نیروهای دموکراتیک سوریه» (قسد) آن را تحت کنترل دارند و چند یگان کوچک آمریکایی نیز در آن مستقر هستند.
 
وی همچنین فاش کرد که شرکت‌های دست‌اندرکار توسعه پایگاه حریر، همان شرکت‌هایی هستند که پروژه ساخت کنسولگری جدید آمریکا در منطقه عین کاوه در مرکز اربیل را بر عهده دارند.
 
در سپتامبر سال گذشته، ماتیو تولر، سفیر آمریکا در عراق اعلام کرد که کشورش کمک‌های نظامی خود به ارزش 250 میلیون دلار به اضافه یک تیم متخصص برای آموزش استفاده از این وسایل نظامی را به نیروهای پیشمرگه در اقلیم کردستان عراق ارائه کرده است.
 
انتهای پیام
captcha