رایزنی هنیه با اردوغان درباره نتایج مذاکرات بین فلسطینی در قاهره
کد خبر: 3954072
تاریخ انتشار : ۲۶ بهمن ۱۳۹۹ - ۲۳:۱۳

رایزنی هنیه با اردوغان درباره نتایج مذاکرات بین فلسطینی در قاهره

اسماعیل هنیه، رئیس دفتر سیاسی حماس، رئیس جمهور ترکیه را در جریان نتایج گفتگوهای بین گروه‌های فلسطینی در قاهره قرار  داد.

به گزارش ایکنا؛ به نقل از روسیاالیوم، اسماعیل هنیه، رئیس دفتر سیاسی حماس، در پیامی به رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه، او را در جریان نتایج گفت‌وگوهای بین جناح‌های فلسطینی درباره انتخابات سراسری پیش ‌رو قرار داد. 

هنیه در این پیام، بر تصمیم حماس برای حرکت به جلو در مسیر آشتی با برگزاری انتخابات عمومی مجلس، ریاست جمهوری و شورای ملی فلسطین تأکید کرد.

وی خاطرنشان کرد: نقش امیدآفرین ترکیه در این انتخابات، اطمینان از برگزاری آن در تاریخ معین طبق فرمان رئیس‌جمهوری (محمود عباس) و اطمینان از سلامت و آزادی انتخابات در کرانه باختری و نوار غزه است.

وی بر ضرورت فشار آوردن ترکیه بر رژیم اشغالگر قدس برای عدم ممانعت از برگزاری انتخابات یا دخالت در روند انتخابات به ویژه در قدس اشغالی تأکید کرد. 

هنیه از ترکیه خواست تا در نظارت بر انتخابات، مشارکت و برای احترام به نتایج آن با جامعه جهانی همکاری کند و مواضع پس از انتخابات 2006 را که در آن به اراده ملت فلسطین احترام گذاشته نشده بود، تکرار نکند.

وی بار دیگر تأکید کرد که حماس متعهد به اجرای همه موارد توافق شده است و طبق مسئولیت ملی خود در جهت فراهم آوردن فضای آزاد لازم برای برگزاری انتخابات که بیانگر چهره متمدن مردم فلسطین است تلاش خواهد کرد.
 
ماه گذشته محمود عباس رئیس تشکلیات خودگردان فلسطین در دیدار با حنا ناصر، رئیس کمیته برگزاری انتخابات، طی حکمی موعد انتخابات سه‌گانه را اعلام کرد.
 
بر اساس این حکم، انتخابات پارلمانی در تاریخ ۲۲ ماه مه ۲۰۲۱ (یکم خرداد ۱۴۰۰)، انتخابات ریاستی ۳۱ جولای ( ۹ مرداد ۱۴۰۰) و شورای ملی را ۳۱ آگوست (۹ شهریور) برگزار خواهد شد.
 
جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) با استقبال از این فرمان در بیانیه‌ای اعلام کرد: ما در ماه‌های گذشته برای رفع تمام موانع فعالیت کردیم تا بتوانیم به یک چنین روزی برسیم.
انتهای پیام
captcha