تقدیر از خیرین در اختتامیه «ایران جغرافیای مهربانی»
کد خبر: 3956568
تاریخ انتشار : ۱۰ اسفند ۱۳۹۹ - ۰۷:۳۰

تقدیر از خیرین در اختتامیه «ایران جغرافیای مهربانی»

همایش«ایران جغرافیای مهربانی» در حالی در سبزوار با تقدیر از خیرین به پایان رسید که مطابق برنامه‌ها، باید استاندار خراسان رضوی و معاون توسعه رئیس جمهوری در آن حاضر می‌شدند اما از غایبان این همایش ملی بودند.

تقدیر از خیرین در اختتامیه« ایران جغرفیای مهربانی»

به گزارش ایکنا از خراسان رضوی، همایش «ایران جغرافیای مهربانی» شامگاه نهم اسفندماه، در تالار شریعتی دانشگاه حکیم سبزواری، با افتتاح کتابخانه روستای ملوند و ترمیم دندان 300 بیمار در شهر روداب شهرستان سبزوار توسط گروه‌های پزشکی جهادی و برگزاری نکوداشت حاج ملاهادی سبزواری، فیلسوف و اندیشمند بزرگ سبزواری در محل آرامگاهش به کار خود پایان داد.

در صندلی‌های محل نشستن میهمانان در اختتامیه این همایش، برای رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی، تصاویری از شهدای هشت سال دوران دفاع‌مقدس مانند شهید باشتنی و شهدای مدافع حرم و همچنین تصاویری از شهید سردار سلیمانی قرار داده شده بود.

بهروز محبی، نماینده مردم دیار سربداران در مجلس شورای اسلامی در این همایش اظهار کرد: ترمیم 300 دندان و جراحی فک و صورت 80 بیمار، قول جهیزیه به 313 زوج تازه ازدواج کرده و کمک به احداث مدرسه از اقدامات این همایش ملی بود.

وضع قوانین ضد تبعیض برای قوی کردن مردم

نماینده مردم شهرستان‌های سبزوار، خوشاب، جوین، جغتای، ششتمد و داورزن در مجلس شواری اسلامی، در ادامه پیام محمدباقر قالیباف، رئیس مجلس شورای اسلامی را قرائت کرد که در آن از اقدام خیرین تقدیر شد و عنوان شده بود: «امید است رویکرد مجلس یازدهم برای پیشروی در مسیر عدالت‌خواهی و توجه به اقشار آسیب‌پذیر در حوزه قانونگذاری ضدتبعیض برای قوی کردن تک‌تک مردم ایران اسلامی و همچنین ساماندهی نهادهای حمایتی، مکمل و تسهیل‌گر فعالیت‌های مجاهدانه خیرین از خود گذشته و مهربان سراسر کشور باشد».

در این همایش ملی از پیام رهبر معظم انقلاب در رابطه با اقدام خیرین و «هر محله، یک قربانی» که در ابتدای سال 99 با نام بردن از سبزوار تقدیر شده بود، رونمایی و تابلو آن تقدیم امام‌جمعه شهرستان سبزوار شد.

انفاق در آموزه‌های دینی؛ سنجیدن نیاز نیازمندان

حجت‌الاسلام غلامرضا مغیسه، امام جمعه سبزوار نیز در این مراسم گفت: انفاق در آموزه‌های دینی یعنی، سنجیدن نیاز نیازمندان و سوق دادن امکانات به جایی که مردم به کمک نیاز دارند.

وی در ادامه با اشاره به زیارت ناحیه مقدسه و توجه به یتیمان با تقدیر از اقدام گروه‌های جهادی و حضور در سبزوار، افزود: از افتخارات دیار سربداران همین بس که از زمان ائمه‌اطهار(ع) تا به امروز جزو معدود شهرهایی است که شیعیان در آن حضور فعال داشته‌اند و شیعه باقی مانده، ظلم‌ستیز هستند و بر علیه مغولان قیام کردند.

شهید سلیمانی، بی‌نظیر و متعلق به همه مردم

همچنین در ادامه این همایش رستم قاسمی، وزیر اسبق نفت با بیان خاطراتی از سردار سلیمانی تصریح کرد: باید سبک زندگی شهید سلیمانی را که شجاع، مردمدار و بی‎نظیر بود، سرلوحه زندگی و کار خودمان قرار دهیم.

وی با بیان اینکه شهید سلیمانی از معدود انسان‌هایی بودند که تمام مردم را از اقشار مختلف جامعه و از سلایق مختلف دور خودشان جمع کرده بودند و متعلق به یک گروه و حزب خاص نبود، بیان کرد: ما اگر اخلاق و منش اخلاقی شهید سلیمانی را در کشور پیاده کنیم و فراجناحی عمل شود، فقیری در کشور نخواهیم داشت.

مجید باجلان، معاون اداری و مالی کمیته امداد امام خمینی(ره) نیز در ادامه این همایش، با بیان اینکه 700 اداره با مشارکت و کمک کمیته امداد 120 خدمت حمایتی و توزیع بسته‌های معیشتی را بر عهده دارند، بیان کرد: از مهمترین اهداف کمیته امداد، توانمندسازی افراد تحت پوشش و ایجاد اشتغال است.

وی اضافه کرد: از ابتدای سال 99 تا انتهای ماه محرم، 30 میلیون غذای گرم و 4 میلیون بسته غذایی توسط خیرین بدون کمک دولت، بین نیازمندان توزیع شده است که از افتخارات ایران اسلامی است.

انتهای پیام
captcha