طرح قرآنی که مقاومت اسطوره‌ای یمنی‌ها برابر استکبار را خلق کرد
کد خبر: 3959768
تاریخ انتشار : ۲۵ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۰:۲۹

طرح قرآنی که مقاومت اسطوره‌ای یمنی‌ها برابر استکبار را خلق کرد

مقاومت اسطوره‌ای ملت یمن به خصوص طی شش سال اخیر در برابر تجاوز و توطئه‌های محور آمریکایی ـ سعودی به تأکید رهبر انقلابی یمن نتیجه پایبندی ملت یمن به اصول و مبانی طرح قرآنی است که شهید سیدحسین بدرالدین الحوثی ارائه داد.

به گزارش ایکنا، سیدعبدالملک بدرالدین الحوثی، رهبر انصار الله یمن بیستم اسفند ماه به مناسبت سالگرد شهادت شهید سیدحسین بدرالدین، مؤسس و رهبر سابق انصار الله و برادر رهبر فعلی، اصول و مبانی طرح قرآنی این شهید را خطی مشی نجات یمن و منطقه در برابر توطئه‌های بیگانگان توصیف کرد.

 پایگاه خبری «سبأ نت» در یادداشتی با عنوان «طرح قرآنی رهبر شهید انصارالله، چشم‌انداز جامع برای خیزش امت اسلامی» نوشت: طرح قرآنی شهید سیدحسین بدرالدین الحوثی خط مشی مشخص و آشکاری را برای نهضت امت اسلامی مشخص کرد و پایه‌های انقلاب امت را در سطوح اقتصادی، سیاسی، رسانه‌ای و اجتماعی بنا نهاد.

به تأکید نویسنده، طرح قرآنی شهید الحوثی دارای چشم‌اندازی گسترده و جهانی است و پیشینه فرهنگی آن اصلی‌ترین چیز در آن است. این طرح قرآنی، چشم‌اندازی فرهنگی، تربیتی، سیاسی، رسانه‌ای، اقتصادی، اجتماعی، امنیتی و نظامی با زمینه و مقدمات بینش، فرهنگ و خط مشی قرآنی ارائه می‌دهد.

در این گزارش آمده است: طرح قرآنی به عنوان یك طرح فرهنگی، فكری و متمدنانه توانسته است، برداشت جامعی از گفتمان قرآنی را ارائه دهد تا قرآن در واقعیت به‌عنوان روشی از زندگی به‌کار گرفته شود كه موجب ارتقای امت و استحکام آن در برابر خطرهای موجود در زندگی می‌شود.

سیدعبدالملک بدرالدین الحوثی، رهبر انقلاب یمن طی نطقی در سالروز شهادت شهید بدرالدین توضیح داد که طرح قرآنی برای مقابله با هجمه‌های فراگیر دشمنان امت اسلامی ظهور پیدا کرد و سیدحسین بدرالدین الحوثی کسی بود که به وقتش این طرح را ارائه داد قبل از اینکه خطر بسیار جدی شود و اوضاع در معرض فروپاشی قرار گیرد.

طرح قرآنی شهید بدرالدین در یک مقطع از خطرناک‌ترین مقاطع و مراحل توطئه‌های آمریکا و رژیم صهیونیستی برای تسلط کامل بر منطقه مطابق با برنامه‌های از پیش تعیین‌شده‌شان مطرح شد. این مقطع پس از حوادث یازدهم سپتامبر سال 2001 بود که آمریکا با همه توان و ظرفیت خود به دنبال اشغال منطقه به بهانه پاسخ به حمله علیه برج‌های دوقلوی نیویورک بود.

همه این مسائل شهید بدرالدین الحوثی را بر آن داشت تا این طرح قرآنی را برای امت ارائه دهد، یعنی این طرح محصول احساس مسئولیت و ایمان امت اسلامی بود که موجب می‌شد نتواند در برابر این خطر بزرگ، شرارت، فساد و پلیدی سکوت اختیار کند، زیرا در این صورت آزادی، استقلال و امنیت آن از دست می‌رفت.

رهبر انقلاب یمن تصریح کرد: شهید بدرالدین الحوثی از جمله کسانی بود که با قدرت ایمان و حس مسئولیت‌پذیری خود در برابر خداوند متعال این طرح را ارائه داد، زیرا نسبت به آینده هوشیار بود و می‌دانست خطر آمریکا و اسرائیل برای امت بسیار بزرگ است؛ از همین رو ارائه طرح قرآنی را یک نیاز و مسئولیت می‌دانست تا با اعتماد به آن راه برون‌رفتی از تمام مشکلات پیدا کند.

این پروژه قرآنی دارای مزایای بزرگی است. مهمترین آن این است که با هویت ایمانی مردم یمن و به طور کلی امت اسلامی سازگار و مبتنی بر قرآن کریم است، در زمانی که برخی، پروژه‌هایی را از بیرون امت اسلامی تزریق می‌کردند که اصلاً با هویت امت اسلامی سازگاری نداشت و تلاش کردند که آن را بر امت تحمیل کنند و در واقع برای امت، مشکل‌ساز بود.

انطباق طرح قرآنی با هویت ایمانی امت اسلامی

رهبر انصارالله یمن تأکید کرد که طرح قرآنی با هویت ایمانی ملت و امت اسلامی منطبق است و به مذهب یا قوم خاص یا منطقه‌ای مشخص یا گروه اجتماعی خاصی تعلق ندارد، بلکه متعلق به همه مسلمانان است و حتی راه هدایت جهانیان است.

یکی از ویژگی‌های طرح قرآنی شهید بدرالدین این است که از طریق پایبندی به آن، امت اسلامی رابطه خود را با خدا مستحکم می‌سازد و از یاری او بهره‌مند می‌شود، یعنی این طرح از اهمیت معنوی بالایی برخوردار بوده و منبع انرژی ایمانی بی‌نظیری است؛ چیزی که از ملزومات رویارویی با چالش آمریکا و اسرائیل است.

عبدالملک الحوثی تأکید کرد که طرح قرآنی برای هوشیاری دینی امت الزامی است تا پروژه‌هایی دینی که برای منحرف کردن امت اسلامی در راستای منافع آمریکا وجود دارد مثل آنچه تکفیری‌ها انجام می‌دهند، برای امت شناسایی شوند؛ بنابراین هوشیاری دینی از طریق درک و فهم قرآن کریم، ضرورتی جدی برای در امان ماندن از انحرافات است، زیرا دشمنان و توطئه‌های آنها را رسوا می‌کند.

تحکیم جبهه داخلی

قرآن کریم در فرایند ایمن‌سازی درون جامعه اسلامی در همه سطوح آگاهی، بصیرت، تطهیر روح، تربیت اخلاقی بالا، احساس مسئولیت و بسیج قوی، جامع و کامل است؛ زیرا استحکام داخلی ملت، بزرگترین نیاز برای مقابله با هجمه‌های بیگانگان است.

رهبر انصارالله یمن افزود: اقدامات عملی در چارچوب اجرای پروژه قرآنی در یمن عالمانه بوده است زیرا آنها با تقویت جبهه داخلی و افشای عناوین فریبنده دشمن بر روی بسیج توانمندی داخلی و بالا بردن روحیه ملت برای ایستادگی در برابر دشمن واقعی تمرکز کردند؛ زیرا این پروژه متعلق به کل جامعه و نه مختص یک گروه خاص یا یک فرقه خاص است.

کما اینکه طرح قرآنی دروغ‌های دیگری نظیر دموکراسی که آمریکایی‌ها مدعی آن هستند برملا کرده است، از همین رو طرح قرآنی، این شعار را برنمی‌تابد.

طرح قرآنی بیانگر پاسخگویی عملی به رهنمودهای خداوند متعال است تا مطابق خط مشی تعیین شده از سوی قرآن کریم حرکت کنیم؛ بنابراین طرح قرآنی مسیرهای مشخصی را برای تجدید حیات ملت در همه زمینه‌ها ترسیم و چالش را برای خیزش و انقلاب به فرصت تبدیل می‌کند.

به گفته رهبر انصارالله یمن، اصول نهضت امت اسلامی که در سخنرانی‌های شهید بدرالدین الحوثی و تدریس‌های وی تأکید شده بود، اصولی فراگیر در سطوح اقتصادی، سیاسی و رسانه‌ای است زیرا طرحی مبتنی بر مفاهیم عالیه قرآن کریم است که یک تمدن و یک امت را می‌سازد و خط مشی انقلابی قرآنی است، چیزی که آمریکا آن را برنمی‌تابد، چون آمریکا شکل تکفیری آن را می‌خواهد.

شایستگی طرح قرآنی

این طرح قرآنی از ابتدا که ارائه شد، علی‌رغم همه چالش‌هایی که با آن روبه‌رو است، سودمندی و موفقیت خود را ثابت کرد؛ با وجود اینکه عوامل اجرای این طرح هم از امکانات متوسطی برای اجرای آن برخوردار بودند.

رهبر انصارالله یمن تأکید کرد که طرح قرآنی از همان ابتدا مبتنی بر حمایت خارجی نبود و شهید حسین بدرالدین الحوثی هنگام ارائه این طرح هیچ چیزی از هیچ طرف خارجی دریافت نکرد.

طرح قرآنی با قدرت در برابر هجمه فرهنگی، رسانه‌ای و سیاسی که میلیون‌ها دلار برای آن هزینه شده تا این طرح را تخریب کنند، ایستاد و نقشی اساسی در رویارویی با جنگ نرم نیز داشته است. طرح قرآنی همچنین به مقاومت و ثبات در برابر هجمه‌های امنیتی نیز شناخته شده است.

دلایل موفقیت طرح قرآنی

رهبر انقلاب یمن تأکید کرد که از نشانه‌های بارز موفقیت طرح قرآنی شهید حسین بدرالدین الحوثی، استواری، بقا و رشد این طرح با وجود همه چالش‌ها و هجمه‌های شدید از داخل و خارج بوده و توانسته است از موضع ملت یمن در دفاع از آرمان‌های امت صیانت کند تا ملت یمن در جمع ملت‌هایی بماند که به آرمان‌های امت اسلامی اهمیت می‌دهند. طرح قرآن همچنین در مقابله با تلاش‌های دشمنان برای اعمال قیمومیت خارجی بر یمن و تجاوز بیگانگان موفق عمل کرده است.

شهید حسين بدرالدين الحوثی با نام کامل «سیدحسین طباطبایی» حوثی فرزند «علامه سید بدرالدین طباطبایی حوثی» رهبر شیعیان زیدی یمن بود که با تمسك به اصل برائت از دشمنان اسلام، حركت انقلابی خود را در سال 2002 در صعده در شمال یمن  آغاز كرد.

او با درك درست زمان خود، مسئوليت تاريخی‌اش را به خوبی انجام داد و علاوه بر تدریس علوم دینی به جوانان، به همراهی يارانش شعار «مرگ بر آمريكا» و «مرگ بر اسرائيل» و «اسلام پیروز است» را در مساجد بزرگ يمن فرياد زد و علیه آمريكا ـ که به بهانه مبارزه با تروريسم و القاعده، نيروهای نظامی و امنيتی خود را در خاك يمن مستقر كرده بود ـ قیام کرد.

شهید حسين بدر الدین الحوثی در مقابل حمله نظامی ارتش يمن به دفاع پرداخت و پس از چند ماه جهاد در سپتامبر سال 2004 (26 رجب 1425)، هنگامی که به همراه جمعی از يارانش برای قرائت دعای کمیل به کوهستان رفته بود، مورد محاصره قرار گرفت به شهادت رسيد.

حکومت وقت یمن برای جلوگیری از گسترش تفکر انقلابی و ضد استکباری حسین الحوثی، پیکر او را تحویل نداد و آن را در زندان مرکزی صنعا به طور موقت دفن کرد. هم‌زمان با برکناری علی عبدالله صالح، حکومت جدید یمن پیکر وی را که حدود 10 سال در زندان نگهداری می‎شد به خانواده او تحویل دادند. بقایای پیکر وی با حضور جمعیت انبوهی در سال 92 شمسی در صعده تشییع و به خاک سپرده شد.

انتهای پیام
captcha