بزرگداشت سالروز شهادت حسین بدرالدین الحوثی در نقاط مختلف یمن
کد خبر: 3958774
تاریخ انتشار : ۲۰ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۲:۱۲

بزرگداشت سالروز شهادت حسین بدرالدین الحوثی در نقاط مختلف یمن

مراسم بزرگداشت سالگرد شهادت فرمانده شهید یمنی، شهید حسین بدرالدین الحوثی در استان‌های مختلف یمن برگزار شد.

به گزارش ایکنا به نقل از سبأ نت، اداره فرهنگ قرآنی صنعا روز گذشته، 19 اسفند به مناسبت بزرگداشت سالگرد شهادت حسین بدرالدین الحوثی و در حمایت از مبارزان یمنی در جبهه مأرب، کاروانی حاوی بسته‌های غذایی برای نیازمندان در شهر صنعا به راه انداخت.

علامه شمس‌الدینی شرف‌الدین، مفتی یمن، در مسیر حرکت این کاروان، در سخنانی گفت که راه‌اندازی اینگونه کاروان‌ها برای حمایت از شجاعت‌ها و قهرمانی‌های مبارزان یمنی کمترین کاری است که می‌‌توان انجام داد.

وی با تأکید بر این که جنگ امروز یمن، جنگ با آمریکا، اسرائیل و دست‌نشانده‌های آنهاست، از همه مردم این کشور خواست تا از مبارزان قهرمان یمنی در جبهه مأرب و سایر جبهه‌ها با هرچه در توان دارند حمایت کنند.

خالد المدانی، عضو مجلس شورای یمن نیز با بیان اینکه این کاروان حاوی پنج هزار بسته غذایی برای نیازمندان است، بر اهمیت راه‌اندازی چنین کاروانی تأکید کرد.

در دیگر استان‌های یمن نیز مراسم فرهنگی و سخنرانی‌هایی به مناسبت سالگرد شهادت حسین بدرالدین الحوثی برگزار شد.

در همین راستا، اداره اوقاف استان عمران با هماهنگی بهش آموزش قرآن و واحد فرهنگی این استان، برنامه‌های فرهنگی به همین منظور ترتیب دادند.

فیصل جمعان، استاندار عمران در مراسمی تأکید کرد: طرح بزرگداشت این شهید بزرگ، به منظور بیداری ملت یمن در برابر استکبار است، کاری که این شهید ۱۷ سال پیش انجام داد.

صالح الخولانی، نماینده وزارت اوقاف یمن در امور حفظ قرآن نیز با اشاره به مسیر زندگی این فرمانده شهید، اظهار کرد: زندگی او سرشار از فداکاری و مبارزه بود و جان خود را در این راه فدا کرد.

مقامات محلی استان تعز نیز نشستی با عنوان «شهید قرآن» در سالروز شهادت حسین بدرالدین الحوثی برگزار کردند و در آن، سه مقاله با موضوع شجاعت‌ها و رشادت‌های این فرمانده شهید ارائه شد.

در استان المحویت نیز ادارات آموزش و پرورش، مشاغل عمومی و سوادآموزی، نشستی فرهنگی به همین منظور و با حضور مقامات استان برگزار کردند و سخنرانان به ذکر  شجاعت‌ها و صبر و پایداری این شهید پرداختند.

مقامات محلی استان‌های الحدیده و حجه یمن هم با برگزاری نشست‌هاو سخنرانی‌هایی با شعار «در مسیر شهید الحوثی، ما به مبارزه خود علیه مستکبران ادامه می‌دهیم» برگزار کردند.
انتهای پیام
captcha