سبک زندگی و مدیریتی شهید باکری به‌عنوان شهردار بسیار برجسته است
کد خبر: 3959908
تاریخ انتشار : ۲۵ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۵:۱۶

سبک زندگی و مدیریتی شهید باکری به‌عنوان شهردار بسیار برجسته است

رئیس شورای اسلامی شهر مشهد گفت: شهید باکری از فرماندهان بزرگ دفاع مقدس بود که سبک زندگی و مدیریتی او در ارتباط با مردم و کارکنان در دوره مسئولیت خود به عنوان شهردار بسیار برجسته است و به همین دلیل این روز را، روز شهردار نام نهادند.

سبک زندگی و مدیرتی شهید باکری به عنوان شهردار بسیار برجسته استبه گزارش ایکنا از خراسان رضوی، محمدرضا حیدری، رئیس شورای اسلامی شهر مشهد، امروز 25اسفندماه، در صدوبیست‌وپنجمین جلسه علنی شورای اسلامی مشهد و آخرین جلسه در سال ۱۳۹۹،  اظهار کرد: سال ۹۹، سال پرکاری بود، اما با وجود همه گرفتاری‌ها و مشکلات، کار شورا ‌معطل نماند و تمامی بررسی‌ها به موقع انجام شد. تلاش‌های مدیریت شهری در پایان سال در حال به ثمر رسیدن است و افتتاح پروژه‌ها تا پایان هفته و درایام نوروز انجام و خدمات مناسبی  در حوزه خدمات شهری و حمل و نقل برای شهروندان فراهم خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه امروز، ۲۵ اسفندماه سالروز شهادت شهید باکری و روز شهردار است، بیان کرد: ایشان از فرماندهان بزرگ دفاع مقدس بود که از جایگاه شهرداری ارومیه به میدان نبرد می‌رود و به یکی از سرداران پرافتخار دفاع مقدس تبدیل می‌شود. سبک زندگی و مدیریتی او در ارتباط با مردم و کارکنان در دوره مسئولیت خود به عنوان شهردار بسیار برجسته است و به همین دلیل این روز را، روز شهردار نام نهادند.

رئیس شورای اسلامی مشهد با بیان این نکته که شهردار منتخب شورای شهر است و شورا نیز با رأی و انتخاب اصولی شهروندان تعیین می‌شود، اظهار کرد: به طور کلی، رسالت شهردار، صیانت از حقوق شهروندان و اجرای سیاست‌گذاری‌ها و برنامه‌های تدوین شده از سوی شوراست. شهردار به عنوان منتخبی که جایگاه حقوقی خود را در بخش‌های مختلف از رأی شورا دریافت می‌کند، در چارچوب سیاست‌های شورا رفتار می‌کند.

حیدری افزود: این رویکرد و سیاست‌ها، در برنامه‌های عملیاتی شورا، بودجه‌ها  و در بعد نظارتی که شورا اعمال می‌کند، مشخص و مطرح می‌شود؛ بنابراین شهرداریی موفق و کارآمد است که در چاچوب این سیاست‌ها عمل کند.

وی ادامه داد: جسارت، ریسک‌پذیری، خلاقیت، وقت‌گذاری، پاسخگویی، تعامل و هم‌افزایی، شفافیت و در آخر حمایت از نیروی انسانی به ویژه مدیران شهرداری، از دیگر ویژگی‌های شهردار است.

حیدری تصریح کرد: البته شهردار اختیاراتی دارد که در حوزه اجرایی مختص به خودش است و باید از هرگونه مداخلات در این بخش از سوی نظام شورایی و دیگر دستگاه‌های اجرایی پرهیز کرد. این دو بخش با هم مسیر کار شهردار را مشخص می‌کند.

به گفته رئیس شورای شهر مشهد، مهمترین نیاز امروز مدیریت شهری ما اصلاح رویکرد و نگرش به شهرداری است و شهرداری، یک نهاد عمومی و غیردولتی و مبتنی بر منابعی است که مردم در اختیار آن قرار می‌دهند.

وی همچنین با اشاره به اینکه ۲۸ اسفندماه سالروز ولادت حضرت ابوالفضل(ع) و روز جانباز است، توضیح داد: آنان سندهای زنده دفاع مقدس هستند که همچنان از مشقت و مشکلات جسمی رنج می‌برند. تلاش‌های خوبی برای آسایش این افراد صورت گرفته، اما همچنان نیاز است که تمام دستگاه‌ها در حوزه فراهم آوردن امکانات و مراکز حمایتی آن‌ها لازم است، پیش‌بینی کنند.

حیدری افزود: افتخار ما این است که یکی از طرح‌های نیمه تمام دوره‌های گذشته را در آسایشگاه‌های جانبازان امام خمینی تکمیل کردیم و فضای مناسبی در مدیریت شهری در اختیار آن‌ها قرار دادیم و امیدواریم باز هم بتوانیم در حد توان به این عزیزان خدمت کنیم. 

وی با اشاره به فرارسیدن فصل بهار و تعطیلات نوروزی، اظهار کرد: شهرداری، معاونت خدمات شهری، معاونت فرهنگی و... همه در حال تلاش برای ایجاد فضای زیبایی در این ایام هستند. ابتکارات و خلاقیت‌های خوبی در تقریبا تمامی مناطق شهری پیش‌بینی شده که اجرا می‌شود تا با شرایط کرونا و محدودیت‌ها برای سفر، حداقل فضای تردد شهروندان در سطح شهر، احساس خوب و مناسبی را برایشان ایجاد کند.  

دولت واکسیناسیون را سریع‌تر پیش ببرد

رئیس شورای شهر مشهد خاطرنشان کرد: مردم انتظار دارند که دولت اقدامات را در جهت ایمن‌سازی و واکسیناسیون هرچه سریع‌تر پیش ببرد تا شرایط کشور عادی شود و اقتصاد بیش از این آسیب نبیند، اما  در عین حال پروتکل‌ها و پرهیز از سفرهای نوروزی باید از سوی شهروندان رعایت شود.

حیدری در پایان با بیان اینکه سال ۹۹، سال پرکاری بود، اما با وجود همه گرفتاری‌ها و مشکلات، کار شورا ‌معطل نماند و تمامی بررسی‌ها به موقع انجام شد، اظهار کرد: تلاش‌های مدیریت شهری در پایان سال در حال به ثمر رسیدن است و افتتاح پروژه‌ها تا پایان هفته و درایام نوروز انجام و خدمات مناسبی در حوزه خدمات شهری و حمل و نقل در اختیار مردم قرار خواهد گرفت.

انتهای پیام
captcha