هیئت‌های مذهبی گناوه با برنامه‌های مجازی میهمان خانه روزه‌داران می‌شوند
کد خبر: 3964802
تاریخ انتشار : ۲۷ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۱:۳۰

هیئت‌های مذهبی گناوه با برنامه‌های مجازی میهمان خانه روزه‌داران می‌شوند

رئیس شورای هیئت‌های مذهبی گناوه با اشاره به وضعیت شیوع کرونا و ممنوعیت برگزاری هرگونه مراسم و تجمع در این شهرستان، گفت: مراسم ماه رمضان از سوی هیئت‌های مذهبی گناوه در فضای مجازی برگزار می‌شود.

به گزارش ایکنا از بوشهر، عبدالحمید شیخی، رئیس شورای هیئت‌های مذهبی گناوه، 26 فروردین در جمع خبرنگاران، گفت: با توجه به شیوع ویروس کرونا و ممنوعیت‌های ایجاد شده ناشی از آن، برگزاری هرگونه مراسم و تجمعات مذهبی در ماه مبارک رمضان ممنوع است؛ از این‌رو هیئت‌های مذهبی با تدارک برنامه‌های متنوع جایگزین و برگزاری آن در فضای مجازی سعی کرده‌اند تا در راستای تقویت فضای معنوی ماه مبارک رمضان قدمی بردارند.

وی بیان کرد: از آنجا که شهرستان گناوه در وضعیت قرمز شیوع کرونا است، ستاد مقابله با شیوع ویروس کرونا گناوه برگزاری هرگونه برنامه و تجمعی را ممنوع اعلام کرده و از این‌رو ما نیز مبنای برنامه‌های ماه مبارک رمضان را بر فضای مجازی و غیرحضوری گذاشتیم.

شیخی در ادامه اظهار کرد: در حال حاضر پویش‌های مختلفی به‌مناسبت ماه مبارک رمضان در حال اجراست که از آن میان می‌توان به پویش‌های «هر خانه یک محراب»، «هر خانه یک رمضان همدلی»، «خانه‌های نورانی (ویژه روزه اولی‌ها)» و... اشاره کرد.

رئیس شورای هیئت‌های مذهبی گناوه در ادامه گفت: مسابقات فرهنگی ــ مذهبی نیز مانند سال‌های گذشته برقرار است و علاقه‌مندان می‌توانند با شرکت در مسابقه‌های «بر سر سفره افطار» و «رمضانیه» هدایای نفیسی را کسب کنند.

شیخی با اشاره به اهمیت پرداختن به اعمال و ادعیه خاص ماه رمضان، بیان کرد: همچنین ما به‌صورت روزانه برنامه‌هایی همچون تفسیر «قطره‌ای از قرآن»، شرح دعای ابوحمزه ثمالی، ادعیه روزانه ماه مبارک رمضان با ارسال صوت اساتید فاطمی‌نیا و مجتهدی تهرانی را در فضای مجازی و پیام‌رسان‌ها برگزار می‌کنیم.

انتهای پیام
captcha