آیت‌الله عیسی قاسم: اصلاحات در بحرین بدون وضع قانون مبتنی بر اراده ملت بی‌معناست
کد خبر: 3970341
تاریخ انتشار : ۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۳:۳۵

آیت‌الله عیسی قاسم: اصلاحات در بحرین بدون وضع قانون مبتنی بر اراده ملت بی‌معناست

آیت‌الله عیسی قاسم، رهبر نهضت اسلامی بحرین تأکید کرد: تا زمانی که یک قانون اساسی عادلانه برخاسته از اراده ملی در بحرین وضع نشود، اصلاحات در این کشور جدی نخواهد بود.

به گزارش ایکنا به نقل از پایگاه خبری مرآه البحرین، آیت‌الله عیسی قاسم، رهبر نهضت اسلامی بحرین تأکید کرد تا زمانی که یک قانون اساسی عادلانه برخاسته از اراده ملی در بحرین وضع نشود، اصلاحات در این کشور جدی نخواهد بود.

در بیانیه آیت‌الله عیسی قاسم آمده است: امروز بحرین فاقد قانون اساسی است که مورد توافق همه قرار گرفته باشد، در حالی که پایه و اساس اصلاحات این است که قانون اساسی برخاسته از اراده محض مردمی باشد و توسط قوه مقننه‌ای وضع شود که خود از طریق انتخابات آزاد و عادلانه تشکیل شده باشد.

رهبر نهضت اسلامی بحرین تأکید کرد: از جمله وسیع‌ترین روابط موجود بین افراد در روی زمین، روابط ملت‌ها با حکومت‌هاست و از عظیم‌ترین نمادهای هرج و مرج که مایه ناآرامی، نابودی و تخریب نیز هست اینکه رابطه بین مردم و حکومتشان فاقد قانون اساسی باشد که این روابط بر اساس آن قانون باشد.

وی افزود: عملاً بدون وجود قانون اساسی عادلانه‌ای که مردم با آن امنیت پیدا کنند، هیچ گونه ثبات و جدیتی برای انجام اصلاحات در بحرین وجود ندارد و بدون آن بحرین به ثبات نخواهد رسید.

آیت‌الله عیسی قاسم گفت: در خصوص موضوع زندانیان آزاده‌ که همه وجود، وقت و اخلاص خود را به این ملت و برای آزادی، حقوق و کرامتشان تقدیم کردند و اینک در تنگنای شدید به سر می‌برند، مردم حتی یک لحظه هم نمی‌توانند موضوع آزادی آنها را فراموش کنند و هیچ فرقی بین آزادی خودشان و آزادی آنها و فرج و گشایشی در امر خودشان و آنها نمی‌بینند، بنابراین درخواست برای آزادی آنها با شدت و قوت پابرجا و ضروری است.

انتهای پیام
captcha