جلوی توحّش صهیونیست‌ها و یهودی‌سا‌زی مسجدالاقصی را بگیرید
کد خبر: 3972447
تاریخ انتشار : ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۲:۵۵
خطیب مسجد الاقصی:

جلوی توحّش صهیونیست‌ها و یهودی‌سا‌زی مسجدالاقصی را بگیرید

خطیب مسجدالاقصی در گفت‌وگو با یک روزنامه لبنانی خطاب به همه عرب‌ها و مسلمانان گفت که باید از مسجدالاقصی در برابر یهودی‌سازی حمایت کرده و جلوی توحش صهیونیست‌ها را بگیرید.  

به گزارش ایکنا به نقل از روزنامه لبنانی «سفیر شمال»، شیخ عکرمه صبری، خطیب مسجدالاقصی، در گفت‌وگو با این روزنامه گفت: آنچه در سرزمین فلسطین رخ می‌دهد، کشتارهای وحشیانه‌ای است که از سوی اشغالگران ظالم علیه کل ملت فلسطین به ویژه مردم غزه رخ می‌دهد.
 
وی با بیان اینکه اشغالگران صهیونیست دست به کشتار مردم بی‌گناه و تخریب منازل فلسطینیان زده و شمار زیادی از زنان و کودکان را به شهادت رسانده است، تأکید کرد که هیچ جنگی در جهان یافت نمی‌شود که در اثنای آن، ساختمان‌های مسکونی هدف قرار گرفته باشد.
 
صبری درباره دلیل هدف قرار گرفتن ساختمان‌های مسکونی از سوی جنگنده‌های رژیم صهیونیستی گفت: دو دلیل برای این اقدام وجود دارد. اول اینکه اسرائیل قادر به دست‌یابی به اعضای مقاومت و پایگاه‌های آنها نیست و دلیل دوم اینکه این رژیم ضد مردم است و به حماس فشار وارد می‌‌کند تا از مواضع خود برگردد.
 
خطیب مسجدالاقصی در ادامه اظهار کرد: این روش غیر انسانی با تمام قوانین بین‌المللی در تضاد است. حال می‌پرسم آنچه به نام سازمان حقوق بشر شناخته می‌شود کجاست و دفاع از زنان و کودکان بی‌گناه کجا رفته است؟
 
شیخ صبری در خصوص وضعیت مسجدالاقصی افزود: از بیستم ماه مبارک رمضان یعنی 15 روز پیش تا کنون، شهرک‌نشینان صهیونیست به هیچ وجه نتوانسته‌اند وارد مسجدالاقصی شوند. آنها می‌ترسند و رژیم اشغالگر اسرائیل از آنها خواسته است که به مسجد الاقصی نروند چرا که این رژیم نمی‌تواند از آنان حمایت کند.
 
وی ادامه داد: مشهور است که روز 28 رمضان، صهیونیست‌ها در تظاهراتی به سمت مسجد الاقصی، روز یکپارچگی قدس را جشن می‌گیرند، اما امسال آنها نتوانستند وارد مسجد الاقصی شوند لذا مسیر تظاهرات خود را تغییر داده و از مسجد الاقصی دور شدند. دو روز پیش هم یکی از اعیاد یهودیان بود اما صهیونیست‌ها نتوانستند به مسجد الاقصی ورود پیدا کنند.
 
شیخ صبری در زمینه حملات اسرائیل به غزه نیز گفت: ما نمی‌توانیم به نتایج این درگیری‌ها و موشک‌ها حکم کنیم اما خوش‌بین هستیم که کفه ترازوی مقاومت فلسطین سنگین‌تر از کفه ترازوی اشغالگران صهیونیست باشد.
 
وی در پایان خطاب به همه عرب‌ها و مسلمانان گفت: برای حمایت از قدس در برابر یهودی‌سازی ثابت قدم باشید، چرا که قدس تنها به ساکنان آن اختصاص ندارد بلکه سرزمین همه مسلمانان جهان و امانتی بر گردن آنهاست. اگر همه عرب‌ها و مسلمانان از این شهر حمایت می‌کردند، این شهر هرگز به چنین وضعی نمی‌رسید.
انتهای پیام
captcha