عملکرد جهادی در راستای ایجاد اشتغال برای نیازمندان قزوینی
کد خبر: 3974311
تاریخ انتشار : ۰۸ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۳:۴۹
مدیرکل کمیته امداد قزوین مطرح کرد:

عملکرد جهادی در راستای ایجاد اشتغال برای نیازمندان قزوینی

مدیرکل کمیته امداد استان قزوین گفت: باید سازوکار اشتغال و توانمندسازی مددجویان را با استفاده از ظرفیت‌ها فراهم کنیم، محدود به برنامه نیستیم و برای رشد اشتغال تلاش جهادی خواهیم داشت.

عملکرد جهادی در راستای ایجاد اشتغال برای نیازمندان قزوینی

به گزارش ایکنا از قزوین، به نقل از روابط عمومی کمیته امداد امام خمینی (ره) استان قزوین، مهرعلی حق‌گویان، مدیرکل کمیته امداد استان قزوین، در نشست مشترک با رئیس بسیج سازندگی استان قزوین بیان کرد: کمیته امداد امام خمینی (ره) و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی تجربه‌هایی دارند که باید در کنار هم قرار گیرد تا ماحصل آن خدمت‌رسانی مؤثر برای نیازمندان باشد.

وی ادامه داد: باید سازوکار اشتغال‌زایی و توانمندسازی مددجویان را با استفاده از ظرفیت‌های موجود فراهم کنیم ازاین‌رو خود را محدود به برنامه‌های پیش‌بینی‌شده نمی‌دانیم و برای رشد کمی و کیفی اشتغال تلاش جهادی خواهیم داشت.

مدیرکل کمیته امداد استان قزوین اضافه کرد: نمی‌توانیم بگوییم خطایی در کار ما وجود ندارد اما با جدیت در کار و تقویت نظارت‌ها، خطاها و اشتباه را کاهش داده‌ایم و اگر امروز اشتغال ایجادشده توسط کمیته امداد امام (ره) کمترین انحراف را در میان اشتغال سایر دستگاه‌ها دارد، ماحصل همین تلاش است.

وی افزود: ایجاد اشتغال یک رویکرد جدی برای تحقق شعار توانمندسازی است ولی هیچ‌گاه نباید به دنبال افزایش اعداد و ارقام در موضوع اشتغال باشیم چراکه کار کیفی یک اصل است ازاین‌رو به دنبال این هستیم که هم کیفیت اشتغال ایجاد شده در نظر گرفته شود و هم ضوابط کار رعایت شود.

حق‌گویان بیان کرد: برای ایجاد اشتغال در زمینه‌های مختلف تعامل مناسبی با دستگاه‌های اجرایی استان صورت گرفته است و اجرای هر طرح اشتغال منوط به اخذ مجوزهای لازم و در نظر گرفتن شرایط اقلیمی و بومی هر منطقه خواهد بود.

وی اظهار کرد: در بحث کاریابی باید با صاحبان حرف و مشاغل تعامل شده است تا زمینه اشتغال مددجویان را مهیا کنیم و در این خصوص بسته‌های تشویقی در قالب تسهیلات اشتغال، پنجاه میلیون تومانی با بازپرداخت هفت ساله به ازای اشتغال هر مددجو و یا پرداخت حق بیمه سهم کارفرما به مدت دو سال در نظر گرفته شده است.

مدیرکل کمیته امداد استان قزوین خاطرنشان کرد: در بحث بازارچه و فروش محصولات با شرکت‌های مختلف و اپلیکیشن‌های فعال تفاهم‌نامه همکاری داریم در نتیجه این آمادگی برای فروش محصولات تولیدی وجود دارد.

انتهای پیام
captcha