برگزاری جلسات استماع قرآن «منابر التلاوت» در مشهد
کد خبر: 3975365
تاریخ انتشار : ۱۶ خرداد ۱۴۰۰ - ۰۸:۳۷

برگزاری جلسات استماع قرآن «منابر التلاوت» در مشهد

دبیر اجرایی سلسله جلسات «منابرالتلاوت» در مشهد گفت: در راستای اجرای فرمایشات مقام معظم رهبری درخصوص برپایی جلسات تلاوت و استماع کلام وحی که سال‌های اخیر در دیدار با قرآنیان مطرح فرمودند، اولین جلسه از سلسله جلسات «منابرالتلاوت» با هدف استماع آیات الهی در مشهد برگزار می‌شود.

برگزاری جلسات استماع قرآن «منابر التلاوت» در مشهدسعید بیژنی، مدرس قرآن و دبیر اجرایی جلسات «منابرالتلاوت» مشهد، در گفت‌وگو با ایکنا از خراسان رضوی، عنوان کرد: طبق فرمایش مقام معظم رهبری، ما باید جلسات ویژه استماع قرآن داشته باشیم تا عموم مردم با مراجعه به این جلسات به تلاوت گوش فرادهند، این جلسات با محافل قرآنی تخصصی رایج کمی متفاوت است و بیشتر استماع قرآن و حال و هوای معنوی بیشتر این جلسات مورد نظر است.

وی با تشریح اهداف برنامه‌های مربوط به جلسات «منابرالتلاوت» افزود: قرار است این جلسات با همکاری موسسه قرآنی فاطر مشهد و هیئت مذهبی خاکساران امام رضا(ع) کار خود را آغاز کند و علاوه بر حضور قاریان، اساتید و پیشکسوتان قرآنی با دعوت از عموم مردم فعالیت این جلسات ادامه یابد.

بیژنی گفت: دیگر هدف برپایی جلسات استماع قرآن، معرفی نوجوانان و جوانان قرآنی مشهد و کشور است که با پشتکار و برنامه‌ مناسب به تلاش در عرصه تلاوت قرآن می‌پردازند و به‌نوعی هم تلاوت این عزیزان شنیده شود و نیز این افراد به عموم مردمی معرفی شوند و این جلسات به نوعی کرسی تلاوت برای جوانان و نوجوانان پرتلاش قرآنی باشد.

90 دقیقه استماع قرآن برای عموم مردم

دبیر اجرایی جلسات «منابرالتلاوت» مشهد عنوان کرد: جلسات استماع قرآن به دو صورت حضوری و پخش زنده مجازی اجرا می‌شود و سعی بر این است تا در این جلسات از قاریان مطرح و صاحب نام نیز استفاده شود، طبق زمان‌بندی در نظر گرفته شده برای این جلسات قرآنی در حدود 90 دقیقه چهار تلاوت با مدت زمان مناسب اجرا می‌شود.

وی تصریح کرد: اولین جلسه استماع قرآن «منابر التلاوت» به مناسبت ایام شهادت امام صادق(ع) در تاریخ ۱۷خردادماه سال جاری و از ساعت ۱۸به مدت نود دقیقه در مسجد امام رضا(ع)، واقع در خیابان هنرور، بین هنرور ۷ و ۹ برگزار خواهد شد و آقایان محسن شجاعی، علیرضا بیژنی اول، محمد علی رفیعی و حسین پورکویر به تلاوت قرآن خواهند پرداخت.

بیژنی اظهار کرد: همان‌طور که از نام این جلسات مشخص است، قاریان بر فراز منبر خواهند نشست و کلام الهی را برای مردم تلاوت خواهند کرد، نکته‌ای که در تلاوت قاریان این سلسله جلسات استماع باید مدنظر باشد موضوع «حفظ خوانی قرآن» است و حتما باید قاریان محترم حافظ آیات مربوط به تلاوت خود باشند و این خود تمرینی برای تسلط هرچه بیشتر قاریان بر آیات قرآن هنگام تلاوت است و البته اثرات و برکات مثبتی که این روش برای خود قاریان دارد.

دبیر اجرایی جلسات «منابرالتلاوت» مشهد اضافه کرد: در جلسات منابرالتلاوت سعی بر این است تا از حواشی و اجرای برنامه‌های جانبی، سخنرانی و اجرای وقت‌گیر مجریان و پذیرایی حین مراسم جلوگیری شود، هدف این است تا در آرامش هرچه بیشتر قاریان به تلاوت بپردازند و مردم به آیات قرآن گوش دهند.

بیژنی با اشاره به برنامه‌ریزی چند ماهه برای اجرای جلسات استماع قرآن در مشهد، ادامه داد: جلسات «منابرالتلاوت» یکی از برنامه‌های تخصصی موسسه قرآنی فاطر مشهد خواهد بود که در کنار سایر اهداف و برنامه‌های تخصصی و قرآنی به صورت جدی پیگیری خواهد شد.

انتهای پیام
captcha