ترویج فرهنگ عفاف جامعه را از آسیب اجتماعی مصون می‌دارد
کد خبر: 3983307
تاریخ انتشار : ۲۰ تير ۱۴۰۰ - ۱۲:۵۱

ترویج فرهنگ عفاف جامعه را از آسیب اجتماعی مصون می‌دارد

مدیر اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان ایجرود گفت: آنچه می‌تواند کشور را از آسیب‌های اجتماعی مصون داشته و حفظ کند، ترویج فرهنگ عفاف و تبیین ابعاد مختلف آن در جامعه است.

ترویج فرهنگ عفاف جامعه را از آسیب اجتماعی مصون می‌داردبه گزارش ایکنا از زنجان، احسان پیشکاری، مدیر اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان ایجرود، 20 تیرماه در حاشیه مراسم توزیع بروشورهای عفاف و حجاب اظهار کرد: نسل جوان جامعه اسلامی باید سیره و زندگی ائمه اطهار (ع) را سرلوحه کار خود قرار دهد و دختران جوان باید با الگوگیری از حضرت فاطمه معصومه (س) الگویی مناسب از عفاف و حجاب را برای خود ترسیم کنند.

وی توسعه فرهنگ حجاب و عفاف را منوط به توسعه سطح فرهنگی جامعه دانست و گفت: باید فعالیت‌های فرهنگی با موضوع حجاب مورد توجه قرار گیرد و با ابزارهای مختلف در جهت توسعه و ترویج آن تلاش شود و باید این موضوع را درنظر گرفت که کارهای فرهنگی زمان‌بر بوده و پیوستگی در اثربخش بودن آن موثر است.

این مسئول رسالت عظیم زنان مسلمان به ویژه زنان و دختران ایرانی را ترویج و اشاعه ارزش‌های والای اسلامی و نهادینه ساختن فرهنگ حجاب و عفاف در جامعه مهم خواند و افزود: از نظر اسلام زن تضمین‌کننده زندگی بهشتی خانواده است و به همین دلیل عفاف و حجاب برای زن بسیار حائز اهمیت است.

مدیر اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان ایجرود با تأکید بر برنامه‌ریزی اصولی در برطرف کردن چالش‌های این حوزه در جامعه تصریح کرد: هر فعالیت مثبتی که در امور فرهنگی صورت پذیرد نتایج ارزشمندی در برخواهد داشت.

وی بیان کرد: آنچه می‌تواند کشور را از آسیب‌های اجتماعی مصون داشته و حفظ کند، ترویج فرهنگ عفاف و تبیین ابعاد مختلف آن در جامعه است و باید آگاهی لازم در خصوص مزایای رعایت حجاب و معایب فراموش کردن این موضوع داده شود.

پیشکاری در مورد اقدامات فرهنگی این اداره گفت: این بروشور با مضامینی چون فلسفه حجاب و پوشش، بخشی از وصیت نامه شهدا در خصوص عفاف، حجاب چشم، حجاب در گفتار، حجاب رفتاری و حجاب و عفت در سطح شهر زرین آباد و اماکن عمومی توزیع و نیز در فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی برای بهره‌برداری عموم مردم به اشتراک گذاشته شد.

انتهای پیام
captcha