حال و هوای محرم در آئین سنتی مسلمیه اردبیل را فرا گرفت
کد خبر: 3985369
تاریخ انتشار : ۲۹ تير ۱۴۰۰ - ۱۴:۲۸

حال و هوای محرم در آئین سنتی مسلمیه اردبیل را فرا گرفت

امسال به دلیل شرایط خاص کرونایی، آئین سنتی مسلمیه که در بازار اردبیل برگزار می‌شد، در فضای باز و با رعایت نکات بهداشتی برگزار شد.

رضازاده// حال و هوای محرم در آئین سنتی مسلمیه اردبیل را فرا گرفتبه گزارش ایکنا از اردبیل، استقبال از ماه محرم همزمان با هشتم ماه ذی‌الحجه، سالروز شهادت سفیر سالار شهیدان حضرت مسلم بن عقیل(ع)، در استان اردبیل آغاز و آئین سنتی مسلمیه اردبیل به دلیل شرایط خاص کرونایی حاکم در فضای باز و با رعایت نکات بهداشتی برگزار شد.

مراسم زنجیرزنی و سینه‌زنی با سیاه‌پوشی مردم دارالارشاد و حسینی اردبیل از جلوی مسجد عالی‌قاپوی اردبیل آغاز و نوای حزن‌انگیز ایام شهادت مسلم‌بن عقیل سر داده شد و در رسای بزرگداشت مظلومیت امام حسین(ع) و یاران باوفایش مراسم مرثیه‌خوانی و سوگواری برگزار شد.

مردم ولایتمدار استان اردبیل که عاشقان حضرت ابوالفضل عباس(ع) نام گرفته‌اند، هر سال در برگزاری مراسمات محرم و عزاداری‌ها زبانزد عام و خاص و پیشگام مراسمات عزاداری هستند که امسال نیز با توجه به شرایط کرونایی، حال و هوای محرم از دیروز فضای شهر را با خود مأنوس و فضای حزن‌انگیز در کوچه و خیابان‌های این شهر پیچیده است.

هم‌اکنون برگزاری هیئت‌های حسینی در کوچه، بازارهای اردبیل آغاز و مراسم حزن و اندوه از کوچه خیابان‌های شهر به گوش می‌رسد و با برگزاری مراسم طشت‌گذاری در روزهای پایانی ماه ذی‌الحجه، اردبیلی‌ها خود را برای عزای حسینی آماده و فضای شهر با حال و هوای محرم تزئین می‌شود.

آری، استان اردبیل تحت هر شرایطی پرچمدار حسینیت و تشیع است و برای زنده نگهداشتن پرچم اسلام امام حسین(ع)، برنامه‌های معنوی و عزاداری را به نحو احسن برگزار می‌کند.

انتهای پیام
captcha