برگزاری مراسم طشت‌گذاری در اردبیل
کد خبر: 3987735
تاریخ انتشار : ۱۰ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۳:۳۵

برگزاری مراسم طشت‌گذاری در اردبیل

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اردبیل، گفت: مراسم طشت‌گذاری با حضور تعداد محدودی از شرکت‌کنندگان برگزار می‌شود.

رضازاده// مراسم طشت‌گذاری در اردبیل به صورت محدود برگزار می‌شودبه گزارش ایکنا از اردبیل، حجت‌الاسلام والمسلمین قاسم جعفرزاده، مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اردبیل، دهم مردادماه، در جلسه تشریح برنامه‌های ماه محرم در اردبیل، اظهار کرد: برنامه‌ریزی‌های لازم در راستای اجرای برنامه‌های ماه محرم به صورت باشکوه و منظم در نظر گرفته شده است.

وی با اشاره به این که رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی و ضوابط ستاد مقابله با کرونا در اجرای برنامه‌های ماه محرم الزامی است، گفت: تمام تلاش ما ادامه سیره و راه شهدای کربلا و ائمه اطهار(ع) است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اردبیل، بیان کرد: نباید هیچ مانعی در برگزاری برنامه‌های معنوی و مذهبی در قطب تشیع کشور وجود داشته باشد، بنابراین انتظار ما از مردم همکاری در راستای برگزاری برنامه‌ها به صورت حساس و مناسب است.

جعفرزاده ادامه داد: اوج‌گیری دوباره کرونا سبب ایجاد تغییرات عمده در آئین‌های مذهبی و دینی شده و به همین منظور برای حفظ سلامت عزاداران برنامه‌ریزی‌های لازم انجام یافته است.

وی تصریح کرد: طبق مصوبات ستاد ملی مقابله با کرونا، به عنوان دومین سال متوالی و شرایط ویژه کرونایی مراسم طشت‌گذاری با حضور تعداد محدودی از شرکت‌کنندگان برگزار می‌شود.

جعفرزاده در ادامه با اشاره به اجرای دیگر برنامه‌های ماه محرم نیز گفت: دسته‌های عزدارای در فضای باز و رعایت فاصله فیزیکی چهار متری برپا و استفاده از ماسک در تمامی محافل و مراسمات عزاداری الزامی است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اردبیل، بیان کرد: زنجیرزنی در دسته‌های عزاداری با زنجیرشخصی مقدور بوده و از تجمعات مردمی در هنگام ورود و خروج عزاداران از مجالس جلوگیری به عمل می‌آید.

جعفرزاده با اشاره به نحوه پخت و توزیع نذورات نیز گفت: نظر کارشناسان بهداشتی در توزیع و پخت نذری الزامی بوده و حتی‌المقدور حرکت نذورات به سمت کمک‌های حسینی باشد و اگر در جایی نذر غیر قابل تغییر بود، با نظارت کارشناس‌‌های بهداشتی پخت و توزیع به صورت بیرون‌بر در بین مردم انجام یابد.

خبرنگار: ابراهیم عزیززاده

انتهای پیام
captcha