آغاز سلسله محافل قرآنی مسجد امام علی(ع) در کاشمر + عکس
کد خبر: 3986606
تاریخ انتشار : ۰۵ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۰:۲۸

آغاز سلسله محافل قرآنی مسجد امام علی(ع) در کاشمر + عکس

سلسله جلسات و محافل قرآنی مسجد امام علی(ع) شهرستان کاشمر همزمان با دهه ولایت آغاز شد.

آغاز سلسله محافل قرآنی مسجد امام علی(ع) در کاشمربه گزارش ایکنا از خراسان رضوی، همزمان با دهه ولایت و در آستانه عید غدیر خم، نخستین محفل از سلسله جلسات قرآنی مسجد امام علی(ع) کاشمر، شامگاه گذشته، چهارم مرداد ماه برگزار شد.

در اولین محفل قرآنی مسجد امام علی(ع) شهر کاشمر که با حضور جمعی از قاریان، مدرسان و اساتید قرآنی این شهر برگزار می‌شد، آقایان علی سبزه، مرتضی باقریان، سیدهانی طباطبایی و عرفان خزائی از قاریان، حافظان و مرتلان برتر کاشمر و خراسان رضوی به تلاوت آیاتی از کلام الله مجید پرداختند.

حمیدرضا ناظمی، قاری و مدرس قرآن در محافل قرآنی مسجد امام علی(ع) کاشمر ضمن تشریح اهداف و روند برگزاری جلسات قرآن در این مسجد بیان کرد: جلسات و محافل هفتگی ما در این مسجد به‌صورت مستمر برگزار خواهد شد و هدف برگشت به دوران پرشور جلسات قرآن و گسترش برنامه‌های قرآنی در میان مردم را دنبال خواهیم کرد.

وی اضافه کرد: علت انتخاب مسجد امام علی(ع) در شهر کاشمر برای برگزاری جلسات آموزشی و محافل قرآنی وجود گروه فرهنگی و اجتماعی فعال و نیروهای خوب در این مسجد است که اثر فعالیت آنان در مباحث فرهنگی و اجتماعی دیگر هم دیده شده و شایسته تقدیر است.

روند نزولی در برگزاری جلسات قرآن

ناظمی گفت: ما یک روند نزولی در برگزاری جلسات قرآنی احساس می‌کنیم و شاید لازم است با فعالیت بیشتر تلاش کنیم به جایگاه سابق جلسات قرآن برسیم. نشستن کودکان و نوجوانان نسل جدید در جلسات قرآن خود یک نعمت بزرگ است که باید در دوران پس از کرونا به آن بیشتر توجه کنیم.

این مدرس قرآن ضمن تحلیل روند برگزاری جلسات و محافل قرآنی در جامعه بیان کرد: تبلیغات بیشتر جلسات قرآن انگیزه‌ها را بیشتر  و خانواده‌ها را بیشتر متوجه اهمیت فعالیت های قرآنی خواهد کرد و همه باید به این اعتقاد برسیم که ما هر چه داریم از قرآن است.

ناظمی با انتقاد از وضعیت حاکم بر فعالیت مساجد و تکایا در حوزه برنامه‌های قرآنی ادامه داد: متاسفانه مساجد کمی بستر مناسب را برای برگزاری جلسات و مبلغان قرآنی فراهم می‎‌کنند و همکاری با فعالان قرآنی به‌صورت اثربخش وجود ندارد، از طرفی هم روشنگری مناسب در رابطه با اثرگذاری و اهمیت کار قرآنی انجام نمی‌شود.

در بخشی از این محفل قرآنی، فخرالاسلام برهانی، دبیر مجمع قاریان قرآن کاشمر ضمن بیان نکاتی در رابطه با اهمیت تلاوت و تدبر در قرآن گفت: برای نزدیک شدن انسان به قرآن مراحلی وجود دارد. گام اول قرائت قرآن این است که در آن مباحثی مثل مهندسی تلاوت قرآن را باید رعایت کرد.

برهانی افزود: مرحله دوم حرکت به سمت کلام الهی، تدبر در قرآن است. تدبر انسان در آیات قرآن و حتی در یک عبارت و یا یک آیه قرآن می‌تواند انسان را عوض کند. تلاوت قرآن برای غیر مسلمان‌ها که زبان عربی را هم نمی‌دانند حس آرامش‌بخش دارد و این اثر کلام الهی بر انسان‌هاست.

قرآن، نامه عاشقانه خدا

دبیر مجمع قاریان قرآن کاشمر ادامه داد: قرآن، نامه عاشقانه خدا برای ما بندگان است و تدبر در قرآن ما را به خواسته‌های خداوند در این کتاب شریف می‌رساند. خدا در قرآن به بزرگی خود اشاره می‌کند، چرا که می‌خواهد به ما بگوید که اگر به آغوش خدا برسید، به آرامش می‌رسید.

گفتنی است، در محافل قرآنی هفتگی مسجد امام علی(ع) آموزش مربوط به هنر تلاوت قرآن برای عموم مردم به ویژه کودکان و نوجوانان ارائه خواهد شد.

در ادامه تلاوت آیاتی از سوره «توبه» سیدهانی طباطبایی، قاری و مدرس قرآن اهل کاشمر را بشنوید که در این محفل قرآنی اجرا شد.

کد
 
انتهای پیام
captcha