طرح جدید رژیم صهیونیستی برای مصادره اراضی فلسطینی
کد خبر: 3989324
تاریخ انتشار : ۱۷ مرداد ۱۴۰۰ - ۲۰:۱۹

طرح جدید رژیم صهیونیستی برای مصادره اراضی فلسطینی

رژیم صهیونیستی تلاش دارد تا در قالب طرحی که از سوی صندوق ملی اجرا می‌شود، املاک فلسطینی بسیاری را در کرانه باختری و قدس اشغالی، مصادره کند.

به گزارش ایکنا به نقل از شبکه اخبار قدس، روزنامه اسرائیلی هاآرتص از طرح جدید رژیم صهیونیستی برای مصادره اراضی فلسطینان در قدس اشغالی و کرانه باختری به بهانه در اختیار داشتن اسناد مالکیت ثبت نشده، خبر داده است.

این روزنامه تصریح کرده است که صندوق ملی اسرائیل به دنبال ثبت رسمی اسناد هزاران ملک مختلف در کرانه باختری و قدس اشغالی است، امری که در بسیاری از موارد می‌تواند منجر به اخراج ساکنان فلسطینی از این املاک شود.

مبنای این طرح ادعاهای صندوق ملی اسرائیل درباره زمین‌هایی است که قبل و بعد از سال 1948 خریداری شده، اما اسناد آن در اداره ثبت اسناد و املاک ثبت نشده است و فقط در سوابق صندوق ملی اسرائیل و شرکت‌های تابعه آن ثبت شده است؛ و در برخی از موارد قراردادها و اسنادی وجود دارد که نشان می‌دهد معامله در زمان خود کامل شده بوده است.

این صندوق همچنین ادعا کرده است که شرکت‌های تابعه آن در سال‌های گذشته زمین‌های مختلفی را سراسر کرانه باختری خریداری کرده‌اند. این زمین‌ها هم‌اکنون در مناطق A و B تحت کنترل امنیتی تشکیلات خودگردان فلسطینی واقع شده‌اند و اسرائیل حق هیچ‌گونه دخل و تصرفی در این اراضی را ندارد و در نتیجه صندوق ملی اسرائیل نیز نمی‌تواند به عنوان مالک در این مناطق اقدام به ثبت اراضی مذکور کند.

بر اساس ادعاهای این صندوق، اسناد نشان می‌دهد که 360 ملک وجود دارد که در 170 مورد آن‌ها قرارداد خرید زمین به امضا رسیده و امکان ثبت آن در حال حاضر نیز وجود دارد. بیشتر زمین‌های ادعایی در کرانه باختری پس از سال 1967 از سوی شرکت تابعه صندوق ملی خریداری شده است. بخش کمی از این زمین‌ها نیز قبل از سال 1948 از سوی یک انجمن در دوره استعمار انگلیس خریداری شده است. علاوه بر این، املاک دیگری نیز در قدس اشغالی وجود دارد که از سال 1967 توسط سرپرست عمومی اداره می‌شود و مسئولیت این املاک بنا به ادعای اشغالگران از جانب مسئول اردنی املاک دشمن به این سرپرستی اعطا شده است.

صندوق ملی رژیم صهیونیستی ادعا می‌کند که برخی از این املاک از سوی ساکنان فلسطینی تصرف شده است و در این موارد، اداره امور اراضی رژیم صهیونیستی که در واقع این املاک را مدیریت می‌کند، باید اقدام به اخراج فلسطینان از این املاک کند، امری که درباره املاک محله شیخ جراح و بیت حنینا در قدس نیز اقدام مشابه با آن صورت گرفته است.

انتهای پیام
captcha