شور و شعور حسینی دو مؤلفه جدایی‌ناپذیر است
کد خبر: 3989809
تاریخ انتشار : ۱۹ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۴:۴۰

شور و شعور حسینی دو مؤلفه جدایی‌ناپذیر است

مدیرکل صدا و سیمای مرکز یزد با اشاره به اینکه برخی به دنبال ایجاد دوگانگی غلط شور و شعور حسینی هستند گفت: شور و شعور حسینی ممزوج بوده و جداشدنی نیست.

شور و شعور حسینی ممزوج یکدیگر هستندبه گزارش ایکنا از یزد، امیراحمد پهلوانیان، مدیرکل صدا و سیمای مرکز یزد، امروز، 19 مردادماه در گردهمایی بزرگ مداحان و مدیران بسیجی هیئت‌های مذهبی شهرستان با عنوان «عاشورائیان» اظهار کرد: قرن‌ها است که ما درگیر جنگ نرم و نابرابر جبهه کفر با مکتب تشییع هستیم که می‌توان گفت از زمان انتخاب امیرمؤمنان در غدیر جنگ نرم و تحریف آغاز شد و تا به امروز ادامه دارد و این جنگ نرم با حق و حقیقت که نماد عینی آن حضرات معصومان(ع) و مکتب تشیع هستند، هر روز به یک شکل و شمایلی بوده است.

مدیرکل صدا و سیمای مرکز یزد اضافه کرد: در جنگ نرم به وسیله هنر و با ابزار رسانه کار می‌شود و کسی در این نبرد غالب می‌شود که بتواند استفاده بهتری از ابزار هنر و رسانه داشته باشد تا اندیشه خود را غالب کند. در رسانه‌های ضد دین و تشیع با ابزار هنر دو چیز را در دو حوزه دنبال می‌کند، اول اینکه هر کسی که اسم شیعه و امام حسین(ع) را می‌شنود حس خوبی پیدا نکند ‌و دوم اینکه آن چیزی که در اندیشه و فرهنگ عاشورا است و در باورهای ما وجود دارد، تغییر دهد. 

وی ادامه داد: برای از بین بردن حس زیبا به تفکر و فرهنگ شیعه و عاشورا کافی است کلمه شیعه را در گوگل به صورت انگلیسی  سرچ کنید تا ببینید چه مطالب و تصاویری. را به شما نشان می‌دهد تصاویری از قمه‌زنی‌ها، تیغ‌زنی‌ها، پریدن از آتش و... و یک تصویر از عزاداری پرشکوه هنرمندانه فاخر و معنوی استان یزد نمایش‌داده نمی‌شود و این فضای تحت وب را از تصاویری پر کردند که ارتباطی با فرهنگ تشیع ندارد و برای مردم دنیا حس خوبی ایجاد نمی‌کند و این‌ها از عکس به عنوان یک ابزار هنری مفهوم‌ساز استفاده کردند.

پهلوانیان با اشاره به اینکه درست است که ما در خصوص شیوه عزاداری مطلبی نداریم اما به دستور مراجع عظام هر چیزی که موجب وهن شیعه شود حرام است گفت: تمام تلاش دشمنان ما این است که حس خوبی نسبت به تشیع و امام حسین(ع) در مردم دنیا به ویژه نسل جوان به وجود نیاید. روش دیگر غربی‌ها این است که فرهنگ عاشورا از محتوا تهی شود و ذهن‌ها از هدف والا که احیای دین، نماز، انسانیت و ... به سوی مطالبی با درجه پایین‌تر منحرف شود که البته به کوری چشم دشمنان این مکتب تا قیامت برپا خواهد بود.

پهلوانیان در بخش دیگری از سخنانش با بیان اینکه برخی به دنبال ایجاد دوگانگی غلط شور و شعور حسینی هستند ابراز کرد: این دوگانگی یک سخن غلط و دروغ بزرگ است مگر می‌شود، شور حسینی داشت اما شعور حسینی نداشت این دو توأمان و باهم هستند و نمی‌توان از هم منفک کرد.

مدیرکل صدا و سیمای مرکز یزد عزادارترین فرد عالم نسبت به عزای سیدالشهدا(ع) را امام زمان(عج) دانست و گفت: شعور و معرفت حضرت به واقعه عاشورا ایشان را عزادارتر کرده بنابراین شور و شعور حسینی ممزوج بوده و جدا شدنی نیست.

وی با اشاره به شیوع کرونا و تأثیر آن در برپایی مجالس عزاداری سیدالشهدا(ع) یادآور شد: در طول تاریخ تنها در یک دوره آن هم در دوران رضاخان مجالس عزاداری تعطیل شده و کرونا هم نتوانست تمامی مجالس ما را  تعطیل کند و تنها شکل عزاداری‌ها را تغییر داد که این هم مهر تأییدی بر هنرمندی یزدی‌ها در عزاداری ماه محرم است.

انتهای پیام
captcha