کرونا کارکردهای اجتماعی هیئات مذهبی را نمایان‌تر کرد
کد خبر: 3989865
تاریخ انتشار : ۱۹ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۷:۴۶

کرونا کارکردهای اجتماعی هیئات مذهبی را نمایان‌تر کرد

رئیس سازمان بسیج مداحان و مدیران هیئات مذهبی استان یزد گفت: کرونا علیرغم تلخی‌های فراوان شیرینی‌هایی را نیز به همراه داشته که نمونه آن بروز و ظهور کارکرد اجتماعی هئیات مذهبی بود.

کرونا کارکردهای اجتماعی هیئات مذهبی را نمایان‌تر کردبه گزارش ایکنا از یزد، سیدعلی مختاری، رئیس سازمان بسیج مداحان و مدیران هیئات مذهبی استان یزد، امروز، 19 مرداد در گردهمایی بزرگ مداحان و مدیران بسیجی هیئات مذهبی شهرستان یزد با عنوان «عاشورائیان» اظهار کرد: یزدی‌ها از قدیم الایام ارادت ویژه‌ای به ساحت مقدس اهل‌بیت(ع) بویژه حضرت سیدالشهدا(ع)  داشته‌اند به گونه‌ای که تا قبل از کرونا در طول سال پرچم امام حسین(ع) در این استان برافراشته و مجالس متعدد روضه‌خوانی برپا بوده است.

مختاری افزود: کرونا علی رغم تلخی‌های فراوان شیرینی‌هایی را نیز به همراه داشته که نمونه آن بروز و ظهور کارکرد اجتماعی هئیات مذهبی بود.

وی با بیان اینکه اگرچه هیئات مذهبی ما همیشه کارکرد اجتماعی داشته و در موضوعات اجتماعی نظیر دستگیری از نیازمندان، تهیه جهیزیه و.. همواره نقش ارزنده ایفا کردند اما تا پیش از کرونا برگزاری مراسم‌های عزاداری آنان بیشتر مورد توجه بوده که با شیوع کرونا این کارکرد با آزادسازی زندانیان، مشارکت در طرح انفاق مؤمنانه و ...نمایان‌تر  به نمایش گذاشته شد.

رئیس سازمان بسیج مداحان و مدیران هیئات مذهبی استان یزد ایجاد هم‌افزایی و افزایش مشارکت بین مجموعه‌های متولی امور مداحان، شعرای آئینی و مدیران هیئات مذهبی را راهبرد سازمان متبوع در یک سال گذشته دانست و گفت: خوشبختانه با تعاملی که با کانون مداحان استان و شهرستان‌ها، مجامع مداحی و همچنین سازمان تبلیغات اسلامی صورت گرفته اقدامات مؤثری رقم خورده که نمونه آن برگزاری سی شب برنامه در ماه مبارک رمضان به صورت پخش زنده اینستاگرامی بود.

وی تصریح کرد: تلاش کردیم در ایام کرونا با استفاده از ظرفیت فضای مجازی مجالس آل‌الله را به منازل مردم ببریم که با همکاری خوب مداحان، شعرا و مدیران هیئات مذهبی این مهم رقم خورد.

مختاری؛ تجلیل از پیشکسوتان عرصه مداحی و نوکری آل‌الله، برگزاری جلسات هم‌اندیشی با جامعه هدف، اعطای بسته‌های معیشتی به همت هیئات مذهبی، دیدار و دلجویی از پیشکسوتان این عرصه، برپایی مراسم‌های مختلف شادی و حزن اهل بیت (ع) به صورت مجازی، تهیه و تولید ویژه برنامه ماه باران در ایام ماه مبارک رمضان، راه اندازی کانون‌های شهرستانی و برنامه‌ریزی متدهای آموزش مداحی در استان یا مشارکت اساتید این حوزه را از جمله اقدامات صورت گرفته در یکسال اخیر برشمرد.

انتهای پیام
captcha