نقش مداحان در خنثی‌سازی توطئه دشمنان
کد خبر: 3991196
تاریخ انتشار : ۲۵ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۷:۲۳

نقش مداحان در خنثی‌سازی توطئه دشمنان

مسئول سازمان بسیج مداحان سپاه روح‌الله استان مرکزی اظهار کرد: مداحان به‌عنوان رسانه‌های اثرگذار باید در راستای خنثی‌سازی توطئه‌های دشمنان نقش‌آفرینی کنند.

به گزارش ایکنا از استان مرکزی، به نقل از روابط عمومی سپاه روح‌الله استان مرکزی، ابوالفضل ربیعی، مسئول سازمان بسیج مداحان سپاه روح‌الله استان، در حاشیه سرکشی از هیئت‌های مذهبی اراک و بازدید میدانی از مکان‌های برگزاری مراسم‌ها در راستای اجرای دقیق پروتکل‌های بهداشتی، گفت: رسالت بزرگ مداحان ترویج و تقویت ارزش‌های اصیل دینی و انقلابی در سطح جامعه است و امروز در شرایط کرونایی با توجه به اولویت بودن سلامت مردم جامعه هیئت‌های مذهبی باید در راستای رعایت دستورالعمل‌ها پیشتاز و الگو باشند.

وی افزود: در راستای عمل به فرمایشات مهم مقام معظم رهبری مبنی بر رعایت دقیق پروتکل‌های بهداشتی در هیئت‌ها و مراسم عزاداری بسیج مداحان سپاه روح‌الله در این راستا میدانی وارد عمل شد و اقدامات مختلفی در این راستا انجام داد. بسیج مداحان با ساماندهی بیش از ۲۶ گروه جهادی در سطح استان در ابعاد مختلف برای برگزاری مراسمات هیئت ها به میدان آمد.

ربیعی ادامه داد: یکی از مهمترین اقدامات برنامه‌های حمایتی از هئیت‌های مذهبی در سطح استان بود که برای برگزاری مراسم‌ها تجهیزات و امکانات لازم در اختیار آنها قرار دادیم. بیش از ۱۰ هزار صندلی در سطح استان توسط بسیج مداحان و سپاه های شهرستانی در اختیار هیئت‌های مذهبی قرار گرفت و برای برگزاری مراسم‌ها در فضای باز با تمامی توان پای کار آمد.

وی بیان کرد: در اختیار قرار دادن ماسک، بسته‌های ضدعفونی‌کننده و بسته‌های فرهنگی و آموزشی از دیگر اقدامات حمایتی است که بسیج مداحان برای برگزاری مراسم‌ها با رعایت دستورالعمل‌ها انجام داده و با قوت ادامه‌دار خواهد بود. یکی دیگر از برنامه‌های بسیج مداحان اجرای طرح جهادی و سلامت شهید سلیمانی است که بیش از ۱۲ گروه جهادی در این خصوص آموزش و سازماندهی شدند و در پیک پنجم با محوریت مراقبت، نظارت و حمایت در سطح جامعه مخاطب خود انجام می‌شود.

ربیعی اظهار کرد: تهیه بسته‌های معیشتی یکی از اقدامات مهم بسیج مداحان است که در این راستا بیش از یک هزار بسته کمک مومنانه نیز توزیع شده و امیدواریم با حمایت خیرین این اقدام ادامه‌دار باشد. راه‌اندازی بلندگوهای سلامت از دیگر برنامه‌های بسیج مداحان در شرایط پیک پنجم است و امیدواریم با رعایت و حساسیت مردم و هیئت های مذهبی به دستورالعمل ها شاهد کاهش شیوع بیماری باشیم.

وی سبک زندگی اسلامی را یکی از ضرورت‌های مهم و مورد توجه هیئات مذهبی بیان کرد و افزود: مداحان به‌عنوان رسانه‌های اثرگذار باید در راستای خنثی‌سازی توطئه‌های دشمنان نقش‌آفرینی کنند. برنامه‌های آموزشی بسیج مداحان برای تربیت نیرو در حوزه‌های مختلف همواره مورد توجه است.

ربیعی تصریح کرد: خوشبختانه امروز وحدت و هم‌افزایی قابل توجهی بین هیئت‌های مذهبی وجود دارد و جامعه مذهبی از ابتدای بیماری کرونا همواره علاوه بر اینکه در رعایت پروتکل‌ها پیشتاز بوده همچنین برای کمک به کادر درمان و کاهش آسیب‌های بیماری نقش‌آفرینی کرده است. توجه به سلامت و بهداشت مردم یک اصل بسیار مهم است و انتظار داریم هیئت‌های مذهبی بیش از هر زمانی نسبت به رعایت دقیق و حساسیت در اجرای فاصله‌گذاری‌ها اهتمام داشته باشند.

انتهای پیام
captcha