تاثیر حقیقی زیارت عاشورا در گرو فهم الفاظ شریفه آن است
کد خبر: 3992050
تاریخ انتشار : ۳۰ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۲:۵۵
مدیر حوزه علمیه برادران بوشهر:

تاثیر حقیقی زیارت عاشورا در گرو فهم الفاظ شریفه آن است

مدیر حوزه علمیه برادران بوشهر، زیارت عاشورا را حدیث قدسی دانست و گفت: انسان روزانه زیارت عاشورا می خواند اما شاید به معانی آن توجه چندانی نکند اما تاثیر حقیقی زیارت عاشورا وقتی حاصل می شود که انسان جان خود را با الفاظ شریفه زیارت عاشورا سیراب کند.

حجت الاسلام رضا خدری مدیر حوزه علمیه برادران استان بوشهر و امام جمعه چغادک در گفتگو با ایکنای بوشهر ضمن تسلیت ماه محرم، زیارت عاشورا را یکی از مهمترین محتواها دانست و گفت: بزرگان ما تاکیدات زیادی بر خواندن و فهمیدن زیارت عاشورا داشتند که این نشان از اهمیت آن دارد.
امام جمعه چغادک افزود: انسان روزانه زیارت عاشورا می خواند اما شاید به معانی آن توجه چندانی نکند هرچند که خوب است اما آن تاثیر حقیقی زیارت عاشورا وقتی حاصل می شود که انسان دقت کند و معانی الفاظ آن را بداند و جان خود را با الفاظ شریفه زیارت عاشورا سیراب کند.
وی بیان کرد: مرحوم آیت الله بهجت تاکیدات زیاد و سفارشات مستمر بر خواندن زیارت عاشورا داشتند چراکه زیارت عاشورا تاثیرات معنوی زیادی بر فرد دارد.
حجت الاسلام خدری زیارت عاشورا را حدیث قدسی دانست و گفت: چندین کتاب مفصل پیرامون زیارت عاشورا نوشته شده است تا جایی که در برخی کتب هزار و 800 صفحه شرح برای آن نوشته شده است.
وی با اشاره به معنای برخی واژه ها در زیارت عاشورا گفت: سلام یکی از واژه های استفاده شده در این زیارت است که این واژه یکی از اسامی خداوند است و در زندگی روزمره امروزه ما بسیار کاربرد دارد و معنای آن چنین است که وقتی دو نفر به هم سلام می کنند یعنی این که تو در برابر من در سلامت و امنیت کامل قرار داری.
مدیر حوزه علمیه برادران استان بوشهر گفت: در زیارت عاشورا وقتی سلام می کنیم یعنی من مکتب امام حسین(ع) را پذیرفته ام که به آن عمل کنم؛ مکتب حسین(ع) ضد دروغ است و اگر به به آن خوب عمل کنیم شکوفایی دنیا و آخرت را برای ما در پی دارد.
خدری با بیان اینکه مکتب حسینی ایستادگی در مقابل ظلم را به ما می‌آموزد ابراز داشت: مکتب امام حسین(ع)، ضد ظلم، ضد دروغ و ضد حرامخواری است.
انتهای پیام
مطالب مرتبط
captcha