عرضه خدمات به بیماران کرونایی به همت قرارگاه سیدالشهدا(ع)
کد خبر: 3992217
تاریخ انتشار : ۳۱ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۱:۵۵
امام جمعه بوشهر بیان کرد:

عرضه خدمات به بیماران کرونایی به همت قرارگاه سیدالشهدا(ع)

امام جمعه بوشهر، با اشاره به خدمات ارائه شده از سوی قرارگاه مردمی سیدالشهدا(ع)، گفت: با راه‌اندازی قرارگاه مردمی در حمایت از درمان بیماران کرونایی خدمات قابل توجهی به جامعه هدف عرضه شده است.

به گزارش ایکنا از بوشهر، بعدازظهر روز گذشته 30 مرداد ماه دومین جلسه قرارگاه مرکزی مردمی سیدالشهدا(ع) در حمایت از درمان بیماران کرونایی استان بوشهر با حضور آیت‌الله صفایی بوشهری، نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه بوشهر، علی رزمجو، فرمانده سپاه امام صادق (ع)، سعید کشمیری دبیر ستاد مقابله با کرونا در استان بوشهر، دبیر شورای راهبردی پتروشیمی ها، ائمه جمعه، فرماندهان سپاه نواحی استان و رؤسای شبکه بهداشت چهار شهرستان جنوبی استان به‌صورت ویدئو کنفرانس برگزار شد.

صفایی بوشهری در این جلسه گفت: بیماری کووید ۱۹ یک اپیدمی فراگیر است و نیاز به مدیریت آن در خانه دارد و هرگونه بی‌توجهی و سهل انگاری در این خصوص ممکن است شرایط استان را از این وضعیت بدتر کند.

وی بیان کرد: به غیر از تولید و جذب دارو برای درمان و رسیدگی به بیماران مبتلا به این ویروس، جامعه به منظومه‌ای قوی برای تامین امکانات لازم و منابع کارآمد برای درمان و ترویج فرهنگ اجرای شیوه‌نامه‌های دقیق بهداشتی نیاز دارد.

امام جمعه بوشهر همکاری همه دستگاه‌ها و سازمان‌ها در رسیدگی جهادی به مشکلات درمانی بیماران کرونایی را ستود و اظهار کرد: با راه‌اندازی قرارگاه مردمی در حمایت از درمان بیماران کرونایی خدمات قابل توجهی به جامعه هدف عرضه شده است.

نماینده ولی‌فقیه در استان بوشهر، خدمات مدافعان سلامت در بخش‌های پزشکی، پرستاری و کمک پرستاری را درخور تحسین دانست و بیان کرد: شورای راهبردی شرکت‌های صنایع پتروشیمی در منطقه ویژه پارس جنوبی، سپاه شهرستان‌های جنوبی، ائمه جمعه، روحانیون، مراکز بهداشت و درمان و گروه‌های جهادی خدمات قابل توجهی در عرصه مقابله با کرونا عرضه کرده‌اند.

صفایی بوشهری بر ایجاد قرارگاه رسیدگی به بیماران کرونایی در جنوب استان بوشهر تأکید کرده و افزود: چهار شهرستان جنوبی استان بوشهر شامل عسلویه، کنگان، جم و دیر مناطقی فوق صنعتی و دارای جمعیتی سیال هستند و مردم این مناطق به دلیل وجود آلاینده‌های صنعتی همواره دارای مشکلات تنفسی هستند و در شرایط شیوع ویروس کرونا این مشکل حادتر شده و نیاز به مدیریت ویژه است.

امام جمعه بوشهر با تأکید بر ادامه فعالیت‌ها برای تسریع در رسیدگی به بیماران کرونایی و تزریق واکسن، تصریح کرد: 4 شهرستان جنوبی استان بوشهر نیاز به کمک و خدمات‌رسانی ویژه دارد که توسعه زیرساخت‌های درمانی و تأمین دارو و تجهیزات باید در اولویت قرار بگیرد.

وی با تأکید بر توجه به درمان بیماران کرونایی در جزیره خارگ و ضرورت خدمات‌رسانی به ساکنان این جزیره، تصریح کرد: علاوه بر درمانگاه‌های دانشگاه علوم پزشکی، ارائه خدمات بیمارستان‌های مربوط به شرکت‌های نفتی از جمله پایانه نفتی به مردم ساکن در خارگ در بخش بیماری کرونایی باید مورد توجه ویژه قرار بگیرد.

صفایی بوشهری از ساخت بیمارستان در خارگ با مشارکت منطقه دوم نیروی دریایی سپاه خبر داد و بیان کرد: بر اساس برنامه‌ریزی انجام شده، منطقه دوم نیروی دریایی سپاه یک بیمارستان در خارگ تأسیس می‌کند که تأمین زمین برای تحقق این مهم باید در دستور کار دانشگاه علوم پزشکی بوشهر قرار بگیرد.

نماینده ولی‌فقیه در استان بوشهر توسعه مراکز تجمیعی واکسیناسیون کرونا در جنوب استان را یک ضرورت دانست و افزود: در این راستا همه مصلا و مراکز حوزه علمیه شهرها در اختیار خدمات‌رسانی به عرصه کرونا اختصاص یافته است.

امام جمعه بوشهر گفت: کنترل و مدیریت بیماری کووید ۱۹ تنها بر عهده دانشگاه علوم پزشکی نیست و ریشه کنی آن نیاز به عزمی ملی دارد.

انتهای پیام
مطالب مرتبط
captcha