بیانیه ارشاد اسلامی اردبیل به‌مناسبت روز جهانی مسجد
کد خبر: 3992497
تاریخ انتشار : ۰۱ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۲:۱۱

بیانیه ارشاد اسلامی اردبیل به‌مناسبت روز جهانی مسجد

به‌مناسبت گرامیداشت روز جهانی مسجد، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل طی بیانیه‌ای، این روز را به تلاشگران و اصحاب فرهنگ و هنر مساجد تبریک گفت.

بیانیه فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل به‌مناسبت روز جهانی مساجدبه گزارش ایکنا از اردبیل، عبدالله بحرالعلومی، مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل، به‌مناسبت گرامیداشت روز جهانی مسجد، طی بیانیه‌ای، این روز را به تلاشگران و اصحاب فرهنگ و هنر مساجد که کانون جوشش معنویت و سنگر وحدت هستند، تبریک گفت.

در این بیانیه آمده است: «مسجد قلب تپنده اسلام و جایگاهى براى عبادت، انسان‌سازی و اعتلای فرهنگ، همواره مورد توجه و اهتمام مسلمانان بوده و در دوره‌های مختلف تاریخی، همواره کانون جوشش معنویت و فرهنگ انسان‌سازی و سنگر وحدت و یکپارچگی محسوب گردیده است بطوری که، نخستین اقدام پیامبر اسلام پس از هجرت به مدینه و تشکیل حکومت، ساخت مسجد بود.

مسجد، فارغ از مکانی برای عبادت بودن، دارای کارکرد‌های مهمی در ابعاد فرهنگی، سیاسی، اجتماعی و تعلیمی است و در این راستا، در خصوص اهمیت مساجد، مقام معظم رهبری(مد ظله العالی) فرموده اند: مسجد مظهر آمیختگی دنیا و آخرت و پیوستگی فرد و جامعه در دیدگاه و اندیشه مکتب اسلام است. با این نگاه دل‌های ما برای مسجد می‌تپد و از شوق و احساس مسئولیت لبریز می‌گردد.

این بیانیه در ادامه به نقش والای مساجد، به پیشنهاد سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی و با تصویب وزیران امور خارجه کشور‌های اسلامی در اجلاس تهران اشاره کرده و می‌افزاید: سی و یکم مردادماه برابر با ۲۱ اوت، مصادف با سالگرد به آتش کشیده شدن مسجدالاقصی توسط دژخیمان رژیم صهیونیستی، به عنوان روز مسجد نامگذاری و گرامی داشته می‌شود.

راه حق و حقیقت از صدر اسلام تا به امروز که هماره با تنفس در فضای مساجد روح بلند خود را به اوج اعتلای انسانی تا ملکوت اعلاء رساندند، این رویداد بزرگ فرهنگی و دینی و این روز ارزشی را به تمامی تلاشگران و فعالان فرهنگی و هنری مساجد و متولیان، معتمدین محلات و امنای شریف مساجد تبریک عرض نموده و برای تمامی عزیزان آرزوی موفقیت و سربلندی دارم».

انتهای پیام
captcha