25 شهریور؛ آخرین مهلت ثبت‌نام در دهمین طرح ملی تلاوت
کد خبر: 3996000
تاریخ انتشار : ۱۸ شهريور ۱۴۰۰ - ۰۷:۴۱

25 شهریور؛ آخرین مهلت ثبت‌نام در دهمین طرح ملی تلاوت

مدیر اجرایی طرح ملی تلاوت شباب‌الرضا با اشاره به اینکه آخرین مهلت ثبت‌نام در این طرح 25شهریورماه است، گفت: دوره آموزشی طرح ملی تلاوت از اول مهرماه سال جاری به همت مؤسسه مرحوم کربلایی کاظم در قم آغاز می‌شود.

25 شهریور؛ آخرین مهلت ثبت نام در دهمین دوره طرح ملی تلاوتجواد مرادی مدیر اجرایی طرح ملی تلاوت شباب‌الرضا(ع) در گفت‌وگو با ایکنا از قم، با اشاره به دهمین دوره طرح ملی تلاوت شباب‌الرضا(ع)،  بیان کرد: این طرح با هدف کشف و پرورش استعدادهای قرآنی در کل کشور اجرا خواهد شد و در استان قم مؤسسه قرآن و عترت کربلایی کاظم ساروقی، مجری برگزیده این طرح است.

وی اظهار کرد: این طرح در ۳ دوره ۲ ساله [به مدت ۶سال] برگزار می‌شود و هر ترم به مدت ۴ ماه طول می‌‌کشد و کلاس‌ها به صورت حضوری و مجازی با توجه به اطلاعیه ستاد کرونا، ۲ بار در هفته برگزار خواهد شد.

مرادی گفت: در 2 سال اول اجرای این طرح، آموزش قرائت و تلاوت قرآن کریم به صورت تقلیدی خواهد بود و در 2 سال دوم آموزش قرائت همراه با حفظ قرآن کریم در دستور کار قرار گرفته است که به شکل آموزش قرائت تطبیقی و برای آمادگی شرکت‌کنندگان طرح جهت حضور در مسابقات و جشنواره‌های قرآنی برگزار خواهد شد.

وی ادامه داد: در 2 سال سوم و پایانی اجرای این طرح، کلاس‌های آموزشی قرآن کریم در سطوح عالی و با هدف آمادگی شرکت‌کنندگان برای حضور در مسابقات و جشنواره‌های کشوری و محافل بین‌المللی قرآن کریم برگزار می‌شود.

مدیر اجرایی طرح ملی تلاوت شباب‌الرضا(ع) تصریح کرد: این طرح ویژه دختران در سنین ۱۰ الی ۱۵ سال و پسران در سنین ۸ الی ۱۴ سال با هدف کشف و بررسی استعدادهای قرآنی نوجوانان و جوانان در شهر مقدس قم اجرا می‌شود.

مرادی با بیان اینکه طرح‌های تلاوت و حفظ قرآن کریم بی‌شماری تاکنون در کشور اجرا شده است اما در سطوح عالی ثمربخش نبود، اظهار کرد: با برنامه‌ریزی‌های انجام شده در طرح ملی تلاوت شباب‌الرضا(ع) برآن هستیم تا قران‌آموزان را پس از گذراندن 6 سال دوره آموزشی برای حضور در محافل کشوری و بین‌المللی قرآن کریم اعزام کنیم.

مدیر اجرایی طرح ملی تلاوت شباب‌الرضا(ع) با اشاره به اینکه . این طرح ملی با سه محوریت آموزش، حفظ و مفاهیم قرآن کریم در قم برگزار می‌شود، یادآور شد: پس از شناسایی نخبگان قرآنی در این طرح، جهت شرکت در مسابقات و محافل قرآنی به سراسر کشور و خارج از کشور از جمله در کشورهای لبنان، سوریه و عراق و.. به عنوان سفیران جمهوری اسلامی ایران اعزام می‌شوند.

وی با اشاره به اینکه ثبت‌نام در طرح ملی تلاوت شباب‌الرضا(ع) تا 25 شهریورماه ادامه دارد، بیان کرد: آغاز دوره آموزشی این طرح از مهرماه سال جاری با هدف ارزیابی اولیه از کلیه شرکت‌کنندگان طرح آغاز می‌شود.

مرادی اظهار کرد: برگزاری جلسات قرآن هفتگی، محافل و کرسی‌های تلاوت، مسابقات قرآنی و اردوهای آموزشی و تفریحی از جمله برنامه‌هایی است که در قالب طرح ملی تلاوت شباب‌الرضا(ع) در مؤسسه مرحوم کربلایی کاظم کریمی ساروقی برگزار خواهد شد.

یادآور می‌شود، علاقه‌مندان جهت ثبت نام در طرح ملی تلاوت شباب‌الرضا می‌توانند تا 25 شهریور به سایت www.melitelavat.ir مراجعه کنند یا با شماره‌های 02537743776 ، 09121514067 و 09902531679 تماس حاصل فرمایند.

انتهای پیام
captcha