اهمیت دادن به حیات طیبه برای جبران ضربات جدی کرونا به امور تربیتی
کد خبر: 3997557
تاریخ انتشار : ۲۳ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۹:۱۸

اهمیت دادن به حیات طیبه برای جبران ضربات جدی کرونا به امور تربیتی

مدیر آموزش و پرورش کاشمر با بیان اینکه کرونا به امور فرهنگی و تربیتی ضربات جدی وارد کرده است، گفت: همانگونه که برای سلامت جسمی اهمیت قائل هستیم، باید برای سلامت رفتار و حیات طیبه نیز اهمیت قائل شویم.

اهمیت دادن به حیات طیبه برای جبران ضربات جدی کرونا به امور تربیتیبه گزارش ایکنا از خراسان رضوی، علی طاهریان، مدیر آموزش و پرورش کاشمر، امروز 23شهریورماه، در جلسه شورای آموزش و پرورش این شهرستان، یکی از وظایف اصلی خانواده‎ها و جامعه را دغدغه‌مندی در خصوص آموزش و تربیت دانست و گفت: کشورهای در حال توسعه بیشترین هزینه را در این مسیر متقبل می‌شوند.

وی بازگشایی مدارس و آغاز سال تحصیلی را آغاز رویش دانایی دانست و بیان کرد: در مهرماه تمامی جمعیت چهار تا 18 سال به عنوان دانش‌آموز و همچنین دانشجویان از ابتدای سال تحصیلی کار آموزش را آغاز می‎کنند.

طاهریان با بیان اینکه کرونا به امور فرهنگی و تربیتی ضربات جدی وارد کرده است، تصریح کرد: همان گونه که برای سلامت جسمی اهمیت قائل هستیم، باید برای سلامت رفتار و حیات طیبه هم اهمیت قائل شویم.

مسلم ساقی، فرماندار کاشمر، در ادامه این جلسه با بیان اینکه کرونا تمامی موضوعات را تحت تأثیر خود قرار داده و آموزش و پرورش هم از این موضوع مستثنی نیست، اظهار کرد: برابر آماری که داریم، همچنان در پیک پنجم هستیم و عبور نکرده‌ایم.

وی پیک پنجم را در همه کشور و شهرستان کاشمر پیک نگران کننده‌ای دانست و اظهار کرد: به رغم تمامی مشکلات، اما کمترین آمار فوتی را نسبت به دیگر شهرستان‎ها داشته‌ایم و باید برای همه شرایط پیش‌بینی‌های لازم را داشته باشیم، برای هر روشی که جهت بازگشایی مدارس اندیشیده شود، باید تمهیدات لازم اتخاذ شود تا غافلگیر نشویم.

ساقی تصریح کرد: نباید توجهمان فقط به بیماری کرونا بلکه باید در حوزه آسیب‌های مرتبط با این حوزه برنامه‌ریزی داشته باشیم، سال کذشته برای تامین تجهیزات کمک آموزشی مانند تبلت و گوشی موبایل اقداماتی از سوی خیرین، کمیته امداد و خیرین انجام شد و امسال نیز باید پیش‌بینی‌های لازم برای خانواده‌هایی که امکان تهیه این وسایل را ندارند، صورت گیرد.

فرماندار کاشمر کمبود نیرو را یکی از دغدغه‌های جدی همه ساله آموزش و پرورش دانست و عنوان کرد: تمامی این دغدغه‌ها باید به خصوص در روزهای اول شروع مدارس مدیریت و اقدامات لازم صورت گیرد.

وی همچنین در خصوص وضعیت واکسیناسیون معلمان گفت: بیشترین واکسیناسیون و استقبال معلمان در کل استان خراسان مربوط به کاشمر بوده و این سطح بالای درک فرهنگی معلمان را نشان می‌دهد. حتی برای واکسیناسیون رانندگان سرویس مدارس باید تدابیر لازم اتخاذ گردد، حتی اگر واکسیناسیون دانش‌آموزان نیز بخواهد صورت گیرد، آمادگی 100درصد برای این اقدام در شهرستان داریم.

ساقی با بیان اینکه تشکیل کمیته سلامت باید یکی از مصوبات امروز شورای آموزش و پرورش باشد، توجه به موضوعات ترافیکی را همزمان با آغاز سال تحصیلی ضروری دانست و عنوان کرد: اگر هم در آغاز سال تحصیلی مدارس غیرحضوری بودند، اما باید فضاسازی محیط و تبلیغات شهری انجام شود.

460 دانش‌آموز بازمانده از تحصیل در سال گذشته

فرماندار کاشمر عنوان کرد: از 460 دانش آموز بازمانده از تحصیل در سال گذشته به خاطر شیوع ویروس کرونا خبر داد و گفت: امسال حتی یک بازمانده از تحصیل هم در شهرستان نباید داشته باشیم و با توجه به آغاز بازگشایی مدارس باید بر بازار نوشت‌افزار نظارت کامل داشت.

مجتبی قائمی، مدیر مرکز بهداشت شهرستان کاشمر در ادامه این جلسه گفت: با توجه به نزدیک بودن شروع سال تحصیلی جدید، دغدغه‌های حوزه بهداشت و درمان به نسبت سال گذشته بیشتر شده است و متاسفانه هنوز خبری از واکسیناسیون دانش‌آموزان نیست.

وی با بیان اینکه دانش‎آموزان تنها گروهی هستند که هنوز واکسینه نشده‎اند، بیان کرد: جمعیت دانش‎آموزی بیشترین آسیب‌پذیری را در بیماری کرونا دارد، چراکه سویه‌های جدید بیماری کرونا تمایل بیشتری به سنین پائین‎تر دارد و روز به روز میانگین سنی مبتلایان در حال کاهش یافتن است، به جزء تعداد معدودی از معلمان که بیماری خاص و یا کرونا مبتلا بودند، باقی واکسینه شده‌اند و در خصوص واکسیناسیون دانش‌آموزان نیز هنوز هیچ خبری نیست.

انتهای پیام
captcha