انقلاب اسلامی ایران الگوی تمامی آزادی‌خواهان دنیا شده است
کد خبر: 3998882
تاریخ انتشار : ۳۰ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۰:۱۷

انقلاب اسلامی ایران الگوی تمامی آزادی‌خواهان دنیا شده است

جانشین ناحیه مقاومت بسیج کاشمر با بیان اینکه انقلاب اسلامی ایران الگوی تمامی آزادی‌خواهان دنیا شده است، گفت: هر نهضت آزادی‌خواه در هر کجای دنیا که می‌خواهد حرف از آزادی و عزت بزند، انقلاب اسلامی ایران را الگو و سرمشق قرار می‌دهد.

انقلاب اسلامی ایران الگوی تمامی آزادی‌خواهان دنیا شده استبه گزارش ایکنا از خراسان رضوی، عباس صفایی، جانشین ناحیه مقاومت بسیج کاشمر، شامگاه گذشته 29شهریورماه، در نشست خبری خود با خبرنگاران ضمن گرامیداشت چهل‌ویکمین هفته دفاع مقدس، اظهار کرد: ایام دفاع مقدس یادآور جنگ ناجوانمردانه‌ای برعلیه انقلاب اسلامی در سال 1359 است که اهمیت آن برهیچ کس پوشیده نیست.

وی ادامه داد: چند سال پس از پیروزی انقلاب اسلامی تمامی دنیای استکبار برعلیه ایران اسلامی و در برابر این انقلاب نوپا به میدان آمدند، اگر تاریخ دنیا را بازخوانی کنیم در آن زمان دو ابرقدرت بزرگ آمریکای جنایتکار و تروریسم شرقی با محوریت شوروی و بلوک شرق بودند که جهان را با نگاه خود مدیریت می‎کردند و تمامی کشورها هم ملزم بودند به نگاه آنها تن دهند.

جانشین ناحیه مقاومت بسیج کاشمر عنوان کرد: علی‌رغم رقابت سختی که این دو ابر قدرت با هم داشتند، اما در براندازی نظام مقدس جمهوری اسلامی اتفاق نظر داشتند، چون در این مدت به اهدافشان نرسیده بودند، به همین خاطر جنگ نظامی را بر کور ایران تحمیل کرده و به راه انداختند.

صفایی با اشاره به اینکه امام راحل(ره) برای مدیریت جامعه در برابر نگاه شرق و غرب که کاملاً مادی بود نگاه اسلام ناب را مطرح کردند، بیان کرد: چون این نظام از همان ابتدا با شعار نه شرقی و نه غربی وارد صحنه شد معلوم بود به زودی تفکر و شیوه مدیریت آنها را به چالش خواهد کشید، لذا از همان ابتدا در براندازی نظام مقدس جمهوری اسلامی اتفاق‌نظر داشتند و با تمام توان پشت سر صدام قرار گرفتند تا به‌زعم خودشان نظام نوپایی را که تازه به استقلال رسیده به شیوه نظامی از بین ببرند و انقلاب را ساقط کنند.

وی اظهار کرد: به‌رغم تمامی تلاش‌های دشمنان اما با رهبری امام راحل به‌عنوان مهمترین عامل، ولایت فقیه، ایثار و گذشت شهدا، ایثارگران، جانبازان و مردم انقلابی نه تنها این اتفاق نیفتاد و عملا خواب آنها تعبیر نشد، بلکه برخلاف دیگر جنگ‌هایی که در گذشته بود تن‌ها حتی یک وجب از خاک کشور را از دست ندادیم، بلکه اگر قسمتی از کشور هم اشغال شده بود، عزتمندانه و با قدرت پس گرفتیم.

جانشین ناحیه مقاومت بسیج کاشمر با اشاره به سخن امام راحل(ره) که فرمودند: «ما در جنگ انقلابمان را به دنیا صادر کردیم»، تصریح کرد: هر نهضت آزادی‌خواهی که در هر کجای دنیا می‌خواهد، حرف از آزادی و عزت بزند، انقلاب اسلامی را الگو و سرمشق قرار می‌دهد. جبهه مقاومتی که امروز در برابر نظام استکبار به وجود آمد و امروز آمریکا خوار و ذلیل شده و دارد منطقه را ترک می‌کند، حاصل همان صدور انقلابی است که حضرت امام(ره) فرمودند.

صفایی بیان کرد: اگرچه قبل از جنگ ایران و عراق هرگاه ناو آمریکا در منطقه حرکت می‎کرد، پشت تمامی کشورها می‎لرزید، اما ما برای همیشه هیمنه آمریکا را شکستیم، به طوریکه امروز در تمامی دنیا شعار مرگ برآمریکا سر می‌دهند و این حاصل زحمات انقلاب اسلامی ایران است.

وی با اشاره به اینکه به زودی انقلاب اسلامی ایران در اوج عزت در دنیا خواهد درخشید، گرامیداشت هفته دفاع مقدس و انتقال این تفکر، نگاه و زحمات ایثارگران به نسل سوم و چهارم انقلاب را وظیفه همگانی دانست و افزود: اگر در این راه کوتاهی کنیم در آینده عده‎ای تاریخ هشت سال دفاع مقدس را تحریف خواهند کرد.

جانشین ناحیه مقاومت بسیج کاشمر بیان کرد: از 30 شهریورماه هفته دفاع مقدس با شعار «ما مقتدریم» و با برگزاری همایش کشوری ایثارگران آغاز و در طی این هفته برنامه‌های مختلفی از جمله تجلیل از 4500 رزمنده هشت سال دفاع مقدس، دیدار با خانواده شهدا و تجدید میثاق با شهدا و غبارروبی گلزار شهدا با حضور مسئولان رزمندگان و بسیجیان و غیره برگزار می‌شود. به دلیل شیوع ویروس کرونا، هرچند مانند سال قبل رژه نیروهای مسلح برگزار نمی‌شود، اما به جای آن رژه موتوری در سطح شهر اجرا خواهد شد.

انتهای پیام
captcha