قبل از انقلاب یمن پرچم‌های القاعده در صنعاء برافراشته بود/ تا استرداد همه حقوق ملت آرام نمی‌گیریم
کد خبر: 3999225
تاریخ انتشار : ۳۱ شهريور ۱۴۰۰ - ۰۱:۰۲
رئیس شورای عالی سیاسی یمن:

قبل از انقلاب یمن پرچم‌های القاعده در صنعاء برافراشته بود/ تا استرداد همه حقوق ملت آرام نمی‌گیریم

رئیس شورای عالی سیاسی یمن با بیان اینکه قبل از انقلاب تحت رهبری جنبش انصار الله در این کشور پرچم‌های القاعده در پایتخت این کشور برافراشته بوده است، گفت که انقلاب یمن تا دستیابی به استقلال این کشور و همه حقوق ملت آن ادامه دارد.

به گزارش ایکنا به نقل از المیادین، مهدی المشاط،رئیس شورای عالی سیاسی در یمن، به مناسبت هفتمین سالگرد انقلاب 21 سپتامبر این کشور طی نطقی تأکید کرد که انقلاب یمن، عزت و اقتدار یمن را مقصد مسیر خود قرار داده است.

 المشاط جشن‌های سالروز انقلاب این کشور را به منظور اعلام افتخار به پیروزی‌های یک ملت شریف دانست که تصمیم دارند از زیر سرسپردگی و وابستگی به بیگانگان خلاصی یابند.

رئیس شورای عالی سیاسی یمن با بیان اینکه انقلاب 21 سپتامبر کاملاً یمنی و ملی است، گفت: این انقلاب نه در زیرزمین‌های سرویس‌های جاسوسی خارجی و نه در داخل رژیم‌ها و سفارتخانه‌ها پدید آمد بلکه از میان ملت و از بطن رنج آنها برخاست.

المشاط تصریح کرد: قبل از وقوع انقلاب 21 سپتامبر پرچم‌های القاعده حتی در بخش‌هایی از منطقه سعوان یا در قلب صنعاء پایتخت یمن به اهتزاز درآمده بودند و این پرچم‌های القاعده هم اکنون در مأرب و جبهه‌های دشمنان انقلاب و روی خودروهای آنها برافراشته شده است.

رئیس شورای عالی سیاسی یمن گفت: رژیم سابق به طور تعمدی ارتش کشور را تجزیه کرد و مأموریت آن را از یک ارتش ملی مدافع کشور و خاک آن به چیزی مشابه شرکت‌های امنیتی وابسته به ادوات نفوذ آن تبدیل کرده بود.

المشاط خطاب به دشمنان انقلاب یمن چه کشورها و چه مزدوران آنها گفت: شما باید به یاد داشته باشید که این شما هستید که کشور ما را محاصره کرده‌اید و ملت آن را گرسنه نگاه داشته‌اید. این شما هستید که از قریب به هفت سال پیش با یمن سر جنگ دارید و اقتصاد و واحد پول ملی آن را نابود کردید و بازارها، شرکت‌ها، مزارع، کارخانه‌ها و اموال مردم را بمباران می‌کنید.

او با اشاره به تسلط دشمنان انقلاب یمن بر کار بانک مرکزی این کشور و نفت و گاز آن گفت: شما فرودگاه‌ها و بنادر یمن را مسدود کرده‌اید و فرزندان ما را کشته یا بازداشت می‌کنید. انقلاب و فرزندان ملت و رهبری انقلاب علیه خصومت و اشغالگری شما می‌ایستند و از کشورشان دفاع می‌کنند.

المشاط در پایان تأکید کرد که انقلاب یمن تا دستیابی این کشور به استقلال کامل و استرداد همه حقوق ملت به طور کامل و نه ناقص ادامه دارد.

او گفت: انقلاب از همان روز اول تلاش داشت که اوضاع را از طریق گفت‌وگو و راه حل‌های مسالمت‌آمیز اصلاح کند از همین رو مخالفانش را بخشید و همه گونه اطمینان خاطری دارد، اما دشمنانش با توسل به زور پاسخ دادند تا فصل جدیدی از فصول انقلاب آغاز شد و انقلاب به تمام معنای کلمه خود را ثابت کرد.

انتهای پیام
captcha