قدم در جاده عاشقی مشهدالرضا(ع)
کد خبر: 4000147
تاریخ انتشار : ۰۶ مهر ۱۴۰۰ - ۰۹:۴۴

قدم در جاده عاشقی مشهدالرضا(ع)

عشق به اهل‌بیت(ع) نه ممنوعیت می‌شناسد و نه قانون و علی‌رغم محدودیت‌های مختلف برای سفر اربعین حسینی بسیاری از زائران، ساعت‌ها و روز‌ها پشت مرز‌های مهران و شلمچه نشستند تا بتوانند از مرز عبور کنند. بسیاری از زائران حسینی نیز که توفیق زیارت کربلا نصیبشان نشده است قدم در جاده عاشقی مشهدالرضا(ع) گذاشتند و پای پیاده روانه مشهد شدند.

قدم در جاده عاشقی مشهدالرضا

به گزارش ایکنا از خراسان رضوی، در آستانه اربعین حسینی، دلگیر از کسانی که اعلام کردند همه زائران اربعین حسینی باید دو دز واکسن را تزریق کرده باشند، اما شبانه سامانه سماح را برای برخی از ساعت 23 تا 7 صبح گشودند تا با یک دز واکسن ثبت نامشان تأیید شود راهی مشهد می‌شویم.

محروم و جامانده از پیاده‌روی اربعین حسینی در کربلا برای زیارت هشتمین اختر تابناک امامت و ولایت حضرت امام رضا(ع)، در حالی که اخطار داده‌اند بعد از اربعین حسینی تا سالروز شهادت امام حسین(ع) زائران پیاده حق سفر ندارند و خودروهای غیر بومی جریمه خواهند شد به سمت مشهد‌الرضا(ع) حرکت می‌کنیم، در حالی که هر لحظه خبر از بازگشایی مرز مهران و شلمچه را می‌دهند و چند هزار نفر دیگر از زائران حسینی از طریق مرز زمینی موفق به حضور در پیاده‌روی اربعین می‌شوند.

در حال حرکت به سمت مشهدیم که میان راه پس از نیشابور به سمت مشهدالرضا(ع) زائران پیاده‌ای از همدان مشاهده می‌شوند که آنها نیز جا مانده از سفر اربعین حسینی به نیابت از امام زمانشان، روانه مشهدالرضا(ع) شده‌اند. مشهدی که امامی رئوف دارد و ضامن آهوست و سهمیه‌های زیارتش را میان همه تقسیم کرده است.

هادی خلیلی زائر و یکی از عاشقان سیدالشهدا(ع) در گفت‌وگو با ایکنا از خراسان رضوی، با بیان اینکه یک گروه 9 نفره هستیم و از روستاهای اطراف همدان به سمت مشهد در حال حرکت هستیم، می‌گوید: سال‌های گذشته در ایام اربعین حسینی به سوی کربلا برای زیارت سیدالشهدا(ع) و ائمه اطهار(ع) در عتبات  عالیات می‌رفتیم، اما امسال به دلیل شرایط کرونایی و سهیمه‌بندی انجام شده توفیق زیارت اربعین نصیبمان نشد.

پیاده در جاده عاشقی

وی با اشاره به اینکه در گذشته هشت بار سفر کربلا نصیبش شده و همه هزینه سفر مشهد با خودمان بوده و از طریق اتوبوس تا نیشابور سفر کردیم، گفت: پس از نیشابور به‌صورت پیاده تا مشهد حرکت کردیم و حدود سه روز  است که در راه هستیم.

هادی چراغی، جوانی دیگر از این گروه نیز می‌گوید: به نیت امام حسین(ع) و سلامتی امام زمان(عج) پیاده‌روی را آغاز کردیم، اما در میان راه 2 نفر از همسفرانمان به علت سختی راه و تاول زدن پاهایشان از ادامه سفر بازماندند و زودتر از ما به مشهد رفتند.

وی با بیان اینکه در میان راه به کاروان زائران پیاده استان سمنان برخورد کردیم، افزود: با ثبت نام در این کاروان شامگاه گذشته برخی در موکب امام حسن مجتبی(ع) در نزدیکی سه راهی باغچه استراحت کردند و از غذای نذری هیئات این کاروان بهره‌مند شدیم.

چراغی با بیان اینکه فقط زائران پیاده همدان و سمنان در این مسیر نبودند، افزود: کاروان 200 نفره دیگری نیز از استان‌های مختلفی مانند تهران، البرز، اصفهان و برخی دیگر از شهرهای کشور بودند که در حال پیاده‌روی به سمت مشهدالرضا می‌رفتند. از دیگر کاروان پیاده می‌توان به  حضور بانوان اشاره کرد.

انتهای پیام
captcha