گزارش ایکنا از آئین تکریم و معارفه استاندار بوشهر
کد خبر: 4000419
تاریخ انتشار : ۰۴ مهر ۱۴۰۰ - ۱۵:۵۶

گزارش ایکنا از آئین تکریم و معارفه استاندار بوشهر

آئین تکریم و معارفه استاندار بوشهر با حضور آیت‌الله غلامعلی صفایی بوشهری، وزیر کشور، استاندار سابق بوشهر و جمعی از مسئولان امروز، چهارم مهرماه در سالن لیان شهر بوشهر برپا شد.

به گزارش ایکنا از بوشهر، آئین تکریم و معارفه استاندار بوشهر با حضور آیت ‌لله غلامعلی صفایی بوشهری نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه بوشهر، احمد وحیدی، وزیر کشور، عبدالکریم گراوند، استاندار سابق بوشهر، احمد محمدی‌زاده استاندار بوشهر، علی رزمجو فرمانده سپاه امام صادق(ع) استان و جمعی از مسئولان امروز، چهارم مهرماه در سالن لیان شهر بوشهر برگزار شد.

وحیدی در این مراسم با اشاره به گام دوم انقلاب اسلامی، گفت: باید توجه داشت که در گام اول خون‌ها ریخته شد تا انقلاب امروز عزتمند، قدرتمند، باصلابت در جهان به‌عنوان قدرتی که ظالمان را به زیر کشانده شناخته ‌شود و حال در گام دوم انقلاب و در شرایطی که کشور آماده خیز بزرگی است، به پشتوانه ملت، سخت‌ترین تحریم‌ها را پشت سر گذاشتیم.

وزیر کشور یادآور شد: امروز جمهوری اسلامی پنجه در پنجه قدرت‌ها بر تارک دنیا می‌درخشد اما بدخواهان می‌خواهند ما را محتاج غرب نشان دهند. در حالی که ما رئیسعلی دلواری‌های بسیاری را امروز در کشور داریم که آماده نبرد در مقابل مستکبران جهان هستند، ما نه از تحریم هراس داریم و نه از آمریکا و در مقابل هیچ کدام از آنها تسلیم نخواهیم شد.

وزیر کشور با بیان اینکه تمدن دریایی می‌تواند در بوشهر شکل بگیرد، گفت: اقتصاد دریا محور از جمله مواردی است که باید در کشور نهادینه شود و ۲۰ درصد اقتصاد کشور در میان‌مدت باید از این طریق باشد.

در ادامه این مراسم، احمد محمدی‌زاده، استاندار جدید بوشهر با اشاره به برنامه‌های خود گفت: پس از بهبود شرایط کرونایی و تثبیت وضعیت در استان بوشهر با همدلی و بهره‌گیری از همه ظرفیت‌ها به حوزه‌های اصلی نظیر فرهنگ، تربیت، تعلیم و توسعه امور زیربنایی برای توسعه و پیشرفت استان اقدام خواهد شد و همچنین سعی بر حرکت رو به جلو برای حوزه‌‏های تولیدی، صنعتی و کشاوزی در دستور کار است تا استان رونق اقتصادی خود را بازیابد.

استاندار بوشهر اظهار کرد: مسیر خدمتی نسل اول انقلاب رو به پایان است و باید سعی کرد برای تداوم مسیر انقلاب از پتانسیل و دانش جوان در راستای تحقق سیاست جوان‌گرایی دولت استفاده کرد و در این راستا جوانان شاغل در سازمان‎‌ها و دستگاه‌های اجرایی شناسایی و به آنها مسئولیت داده ‏‌شود و سپس کار در استان را بر محور وحدت و همدلی به پیش خواهیم برد.

محمدی زاده با اشاره به اینکه امروز ایران اسلامی درگیر یک جنگ اقتصادی است، گفت: باید اعتراف کرد پس از انقلاب اسلامی ظرف ۴۲ سال گذشته خدمات بزرگی در کشور انجام شده است و چنانچه شرایط امروز با ۲۰ سال پیش نیز مقایسه شود مشخص خواهد شد که کارهای بزرگی در سطح کشور و به‌ویژه استان بوشهر صورت گرفته است.

وی ادامه داد: با این حال باید جامعه دانشگاهی این آسیب‌شناسی را داشته باشد که چرا با تمام خدمات و دستاوردهای صورت گرفته هنوز در بین عمده افراد نارضایتی وجود دارد و یکی از عوامل را می‌توان  عمل نکردن درست به عدالت  دانست چرا که تحقق عدالت رضایت اجتماعی را حاصل می‌‏کند.

علی رزمجو، فرمانده سپاه امام صادق(ع) استان بوشهر نیز با اشاره به هشت سال دفاع مقدس بیان کرد: دفاع مقدس یادآور حماسه آفرینی و از خودگذشتگی ملت ایران است و در کوران جنگ تحمیلی ملت به این نتیجه رسید برای اینکه در مقابل دشمن بایستیم باید خود را باور داشته باشیم و این اعتماد به نفس و خودباوری از جمله دستاوردهای این دوران است.

رزمجو با اشاره به تغییر و تحولات مدیریتی استان بوشهر از زحمت خالصانه، صادقانه و طاقت فرسا و خستگی‌ناپذیر عبدالکریم گراوند، استاندار سابق بوشهر تشکر و تقدیر کرد و افزود: گراوند با صبر، حوصله، پیگیری خوب، دلسوزی، دانش مدیریت و کار در عرصه‌های مختلف در مسائل پیشرفت اقتصادی، عمرانی، فرهنگی و اجتماعی تلاش داشتند و از کوشش‌های ایشان در طول مدت خدمت به‌عنوان سکاندار استان بوشهر قدردانی می‌کنم. 

فرمانده سپاه امام صادق(ع) اظهار کرد: بابت انتصاب استاندار بوشهر، خدای متعال را شاکر و سپاسگزاریم و از رئیس جمهور و هیئت دولت تشکر می‌کنم و آمادگی شورای تأمین استان در مسیر همراهی به منظور خدمت به مردم را اعلام می‌کنم.

وی ادامه داد: در ایام چهل و یکمین سالگرد دفاع مقدس، فردی به‌عنوان استاندار در این استان مشغول به کار می‌شود که در میدان‌های جنگ و جهاد در سمت فرماندهی و پس از جنگ  نیز در دانشگاه‌ها، بازسازی مراکز اقتصادی، مشاور عالی وزیر نفت در دولت دهم، ستاد پشتیبانی از مردم مظلوم سوریه و یمن و ریاست گروه فرماندهی و مدیریت مرکز راهبردی سپاه را در کارنامه کاری خود به ثبت رسانده است. باید توجه داشت که سردار محمدزاده دارای تجارب خوبی برای پیشرفت استان در عرصه‌های مختلف است و برای ایشان آرزوی توفیقات روزافزون دارم.

انتهای پیام
مطالب مرتبط
captcha