دومین شهر زیارتی خراسان رضوی برای اقامت زائران نیاز به تأمین زیرساخت‌ها دارد
کد خبر: 4000543
تاریخ انتشار : ۰۵ مهر ۱۴۰۰ - ۱۱:۱۰

دومین شهر زیارتی خراسان رضوی برای اقامت زائران نیاز به تأمین زیرساخت‌ها دارد

فرماندار کاشمر گفت: دومین شهر زیارتی خراسان رضوی و چهارمین شهر زیارتی کشور برای اقامت مسافران و زائران نیاز مبرم به تأمین زیرساخت‌ها دارد.

دومین شهر زیارتی خراسان رضوی برای اقامت زائران نیاز به تأمین زیرساخت‌ها داردبه گزارش ایکنا از خراسان رضوی، مسلم ساقی، فرماندار کاشمر، شامگاه گذشته چهارم مهرماه، در نشست با فعالان فرهنگی که در سالن همایش‌های فرمانداری این شهرستان برگزار شد، اظهار کرد: کاشمر در قدیم به دلیل داشتن حوزه‌های علمیه به نجف ثانی معروف بوده است.

وی با اشاره به اینکه اکنون پنج حوزه و مدرسه علمیه فعال با بیش از 550 طلبه در شهر کاشمر داریم که در سطوح مختلف مشغول به تحصیل هستند، تصریح کرد: علی‏رغم این‌که کاشمر قطب فرهنگی منطقه است، اما به‌دلیل بازنشستگی فرهنگیان از فقر منابع انسانی رنج می‌برد و در این خصوص نیاز مبرم به نیروی انسانی داریم.

ساقی با بیان این‌که کاشمر دارای پنج واحد دانشگاهی با پنج هزار دانشجو در مقاطع مختلف است، از وجود بیش از 194 مدرسه دولتی و غیرانتفاعی با جمعیت دانش‌آموزی 33 هزار و 700 نفر و تعداد معلم 2056 نفر خبر داد و افزود: اگرچه در کاشمر 57 مکان ورزشی داریم، اما این مکان‌ها فرسوده و نیازمند توجه جدی هستند.

فرماندار کاشمر با بیان این‌که کاشمر دومین شهر زیارتی خراسان رضوی و چهارمین شهر زیارتی کشور است که قبل از شیوع ویروس منحوس کرونا سالانه سه‌میلیون زائر و گردشگر داشته است، بیان کرد: متأسفانه کاشمر برای اقامت مسافران و زائران نیاز مبرم به تأمین زیرساخت‌ها دارد.

وی همچنین با اشاره به فعالیت هفت کتابخانه نهادی و چهار مشارکتی با 240 هزار کتاب و عضویت بیش از 35هزار و 679 نفر، افزود: در حوزه فرهنگی و زیرساخت و نظام‌مند کردن تشکل‌ها مردمی گام‌های مؤثری در سطح کاشمر برداشته شده است.

ساقی با اشاره به این‌که مشارکت‌های اجتماعی یکی از نقاط قوت شهرستان کاشمر محسوب می‌شود، عنوان کرد: 6میلیارد تومان کمک به حوزه سلامت نیز حاصل مشارکت خیرین سلامت در کاشمر است.

فرماندار کاشمر خاطرنشان کرد: بیش از ۲۰ میلیارد تومان کمک در حوزه مدرسه‌سازی و بیش از ۱۲میلیارد تومان مشارکت مردم در حوزه روستایی از دیگر نمونه‌های مشارکت‌های اجتماعی در کاشمر است.

انتهای پیام
captcha