خوشنویسی هنری اصیل و ماندگار است
کد خبر: 4005010
تاریخ انتشار : ۲۳ مهر ۱۴۰۰ - ۰۹:۰۱

خوشنویسی هنری اصیل و ماندگار است

یکی از اساتید برجسته خوشنویسی خراسان رضوی از خوشنویسی به‌عنوان هنری اصیل و ماندگار نام برد و گفت: متاسفانه آن گونه که باید مسئولان از این هنر حمایت نمی‌کنند.

خوشنویسی هنری اصیل و ماندگار استبه گزارش ایکنا، احمد قائم مقامی، استاد برجسته خوشنویسی خراسان‌رضوی، شامگاه گذشته 22 مهرماه، در مراسم افتتاحیه نمایشگاه خوشنویسی گروهی با عنوان «جمع مشتاقان» که در محل نگارخانه ارشاد کاشمر گشایش یافت، اظهار کرد: اگرچه در سطح کشور نمایشگاه‌های متعددی را تاکنون بازدید کرده‌ام، اما نمایشگاه خوشنویسی کاشمر یکی از بهترین نمایشگاه‌هایی بوده که تاکنون دیده‌ام.

وی ادامه داد: برای اینکه امروز چنین آثار فاخری را در کاشمر شاهد باشیم، اساتید بسیاری تاکنون نقش‌آفرینی کرده‌اند، کاشمر اساتید ارزشمندی مانند استاد مهدی فانی و استاد هادی دربان حسینی در هنر خوشنویسی دارد.

این استاد خوشنویس افزود: خوشبختانه اساتید کاشمر با شاگردانشان رابطه بسیار صمیمی دارند، جوانانی که امروز در این رشته هنری فعالیت می‌کنند، آینده فرزندان این منطقه را رقم خواهند زد.

قائم‌مقامی با اشاره به فعالیت 80 ممتاز خوشنویسی در کاشمر بیان کرد: این تعداد خوشنویس ممتاز در کاشمر  با بخشی از خوشنویسان یک استان برابری می‌کند و این بسیار ارزشمند است.

مهدی فانی، سرپرست انجمن خوشنویسی کاشمر نیز در این مراسم تصریح کرد: در این نمایشگاه 60 تابلوی خوشنویسی از 17 خوشنویس شهرستان کاشمر به نمایش درآمده است.

وی با بیان اینکه 17 نفر از این افراد درجه استادی، 8 نفر فوق ممتاز و باقی ممتاز هستند، عنوان کرد: این هنرمندان خوشنویس موضوعات آثار خود را از اشعار حافظ، سعدی، مولانا و اشعار معاصر در سبک‌های نستعلیق و شکسته نستعلیق انتخاب کرده‌اند.

سرپرست انجمن خوشنویسی کاشمر با اشاره به اینکه این نمایشگاه از 22 تا 27 مهرماه به‌مناسبت هفته خوشنویسی گشایش یافته است، مطرح کرد: در حال حاضر انجمن خوشنویسان کاشمر بیش از 70 نفر هنرجوی ممتاز دارد.

وی تصریح کرد: کاشمر سه استاد خوشنویس، هشت فوق ممتاز و 65 نفر ممتاز دارد، خوشبختانه کاشمر در سطح استان از جایگاه ویژه‌ای در هنر خوشنویسی برخوردار است.

فانی در پایان گفت: امسال 5 نمایشگاه خوشنویسی در کاشمر و یک نمایشگاه گروهی در مشهد برگزار خواهد شد.

انتهای پیام
captcha