افتتاح سه طرح آموزشی در گناباد
کد خبر: 4008203
تاریخ انتشار : ۰۵ آبان ۱۴۰۰ - ۱۱:۴۸

افتتاح سه طرح آموزشی در گناباد

با حضور مدیرکل آموزش و پرورش و سرپرست اداره کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس خراسان رضوی، سه طرح آموزشی در گناباد افتتاح شد.

افتتاح سه طرح آموزشیدر گنابادبه گزارش ایکنا از خراسان رضوی، قاسمعلی خدابنده، مدیر کل آموزش و پرورش خراسان رضوی در جلسه شورای اداری گناباد که در فرمانداری این شهرستان برگزار شد، گفت: در شروع سال تحصیلی، بیش از ۱۰۳۵ کلاس درس و فضاهای آموزشی، پرورشی و ورزشی در استان خراسان رضوی به بهره‌برداری رسیده است.

خدابنده با قدردانی از مجمع خیران مدرسه‌ساز و اداره کل نوسازی توسعه و تجهیز مدارس استان که با وجود شرایط کرونایی حاکم بر استان فعالیت‌های عمرانی و ساخت و ساز را متوقف نکرده‌اند، خاطرنشان کرد: خوشبختانه در شروع سال تحصیلی بیش از 276 پروژه شامل ۱۰۳۵ کلاس درس و فضاهای آموزشی، پرورشی و ورزشی در استان خراسان رضوی به بهره‌برداری رسید.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی با اشاره به کمبود 23 هزار معلم در سال تحصیلی 1400- 1401 در خراسان رضوی، گفت: میزان کمبود جمعیت معلمان مورد نیاز خراسان رضوی در سال تحصیلی گذشته، 19 هزار نیروی انسانی بود.

خدابنده به آمار بالای معلمان بازنشسته در استان اشاره کرد و افزود: امسال 10 هزار و 800 نفر از معلمان این استان، شرایط بازنشستگی را داشتند که  7400 نفر از آنها بازنشسته شدند و خدمات آموزشی  3400 معلم دیگر برای حل بخشی از کمبود نیروی انسانی استمرار پیدا کرد.

مدیر آموزش و پرورش شهرستان گناباد نیز در این جلسه با بیان اینکه مدارس این شهرستان در آذرماه حضوری می‌شود، اظهار کرد: ۹۵ درصد معلمان و ۶۵ درصد دانش‌آموزان واکسینه شده‌اند. این شهرستان جایگاه دوم در توسعه متوازن استان را دارد. همچنین 71 دانش‌آموز در دانشگاه فرهنگیان و ۷۲ نفر نیز در علوم پزشکی پذیرفته شده‌اند.

وی با بیان اینکه 420 میلیارد ریال پروژه آموزش و پرورش در مناطق مختلف این شهرستان در حال احداث و بهره‌برداری است، خاطرنشان کرد: پروژه‌های افتتاح شده ۶۷۷ مترمربع زیربنا دارد که برای ساخت آنها در مجموع، ۲۹ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال اعتبار هزینه شده است. در افتتاح امروز نیز، طرح‌ها شامل دو مدرسه یک و دو کلاسه در روستاهای رحمت آباد و محمدآباد و مدرسه ۶ کلاسه روستای ریاب از توابع بخش مرکزی این شهرستان است.

احمدی با بیان اینکه ۱۷ هزار  و ۶۱۴ نفر دانش‌آموز در ۹۱۱ کلاس درس و ۲۲۴ مدرسه در مناطق شهری و روستایی گناباد تحصیل می‌کنند، اظهار کرد: از این تعداد 9565 نفر در دوره ابتدایی،  4796 نفر در دوره متوسطه اول و  2288 نفر در دوره متوسطه دوم درس می‌خوانند.

وی اظهار کرد:  8836 نفر از دانش‌آموزان در مدارس دولتی،  4796 نفر در مناطق روستایی، ۹۲۷ نفر در مدارس شاهد و بقیه در مدارس  استثنایی و غیرانتفاعی به تحصیل اشتغال دارند.

انتهای پیام
captcha