داشته‌های معنوی ما در طول تاریخ مورد تهاجم استکبار قرار می‌گرفت
کد خبر: 4010639
تاریخ انتشار : ۱۳ آبان ۱۴۰۰ - ۱۵:۰۶
استاندار خراسان رضوی:

داشته‌های معنوی ما در طول تاریخ مورد تهاجم استکبار قرار می‌گرفت

استاندار خراسان رضوی گفت: در طول تاریخ ثروت ما و دیگر ملت‌های اسلامی مورد دستبرد آمریکای جنایتکار و هم‌پیمانان آن بوده و نه تنها ثروت‌های مادی بلکه ثروت و داشته‌های معنوی من و شما نیز مورد تهاجم استکبار قرار می‌گرفت.

یعقوبعلی نظری استاندار خراسان رضویبه گزارش ایکنا از خراسان رضوی، یعقوبعلی نظری استاندار خراسان رضوی، امروز در مراسم یوم‌الله ۱۳ آبان که در سالن ورزشی شهید بهشتی برگزار شد، اظهار کرد: بسیار خوشحالم از اینکه این فرصت و زمینه فراهم شد تا در جمع دانش‌آموزان عزیز و بسیجیان گرامی به این مناسب حضور پیدا کنم و از نزدیک ضمن استفاده از این روحیه بسیجی و جهادی شما، یاد و خاطره همه شهدای عزیز و گرانقدر را پاس بدارم؛ خصوصا شهدای عزیز دانش‌آموز که امروز به یاد آن‌ها روز دانش‌آموز نامگذاری شده و همه ما ان‌شالله توفیق داشته باشیم تا در مسیر شهدای عزیز انجام وظیفه کنیم.

وی بیان کرد: دانش‌آموزان عزیز استکبار جهانی، به ویژه آمریکای جنایتکار، همواره به دنبال به یغما بردن ثروت سایر کشورها مخصوصا کشورهای مسلمان بوده است. در طول تاریخ ثروت ما و دیگر ملت‌های اسلامی مورد دستبرد آمریکای جنایتکار و هم‌پیمانان آن بوده و نه تنها ثروت‌های مادی بلکه ثروت و داشته‌های معنوی من و شما نیز مورد تهاجم استکبار قرار می‌گرفت.

استاندار خراسان رضوی عنوان کرد: امام(ره) از دل حوزه علمیه با درک این شرایط و با تکیه بر اعتقادات و قوه مردمی به پا خاست و انقلاب مردمی اسلامی این کشور را با هدف مبارزه با استکبار و آمریکای جنایتکار آغاز کرد. نهایتا این انقلاب با اتکا به مردم معتقد مسیر خود را آغاز کرد.

نظری ادامه داد: رژیم شاهنشاهی در آن مقطع این طور برداشت کرد که اگر امام را از مردم‌ جدا کند و فاصله فیریکی بین مردم و امام ایجاد کند، این نهضت و انقلاب از مسیر باز خواهد ماند. لذا با هدف سرکوب انقلاب، امام را در ۱۳ آبان ۱۳۴۳ تبعید کردند؛ لذا یکی از مناسبت‌های امروز تبعید حضرت امام(ره) به ترکیه با هدف سرکوب انقلاب اسلامی این مردم بود.

وی ضمن گرامیداشت یاد امام(ره) گفت: نهضت حضرت امام تا جایی ادامه پیدا کرد که در سال ۵۷ ما شاهد پیروزی نهایی انقلاب اسلامی با سقوط طاغوت بودیم. یکی از صحنه‌های زیبای آن سال‌ها روز ۱۳ آبان در تهران با حرکت خودجوش مردمی بود که منجر به شهادت هموطنان عزیزمان و دانش‌آموزان شد. یاد و خاطره همه شهدا به ویژه شهدای نهضت انقلاب در آن مقطع از تاریخ انقلاب اسلامی گرامی را می‌داریم و به روح مطهر آنان درود می‌فرستیم.

استاندار خراسان رضوی اظهار کرد: نهضت ادامه داشت اما آمریکای جنایتکار هنوز با ما دشمنی می‌کرد و در این کشور حضور داشت و علیه ما برنامه‌ریزی می‌کرد؛ لذا سفارت آمریکا برای پیشبرد اهداف آن تبدیل به یک لانه جاسوسی شد و دانشجویان عزیز و انقلابی که بعدها به عنوان دانشجویان پیروان خط امام نام گرفتند، در این روز این لانه جاسوسی را تسخیر کردند و به توطئه آمریکا پایان دادند که امام(ره) آن صحنه و حادثه را انقلاب دوم نامید.

نظری اضافه کرد: امروز روز استکیارستیزی، روز غلبه و مبارزه با دنیای اسکتبار، خصوصا آمریکای جنایتکار، است. امیدوارم در راه این نهضت و مسیری که معین شده و برای شما به یادگار گذاشته شده است، همه ما موفق و خدمتگذار این سرزمین و انقلاب اسلامی باشیم.

انتهای پیام
captcha